Prototype Zelda: Breath of the Wild oogde als NES-game | Gamer.nl

Prototype Zelda: Breath of the Wild oogde als NES-game | Gamer.nl

Het prototype waarmee Nintendo het concept voor aankomende Zelda-game Breath of the Wild bedacht, oogde als de originele Zelda op de NES.

Dit prototype oogde en speelde voor een groot deel als een tweedimensionale actie-adventure die van bovenaf wordt bekeken, zo onthulde director Hidemaro Fujibayashi op een presentatie over de aankomende Zelda-titel op de Game Developers Conference.


Nintendo wilde met Zelda: Breath of the Wild een 'actieve' game met meerdere oplo ingen voor puzzels maken. Op die manier zouden de ervaringen van spelers verschillen. Daarvoor bedacht Nintendo voor de game het gebruik van physics, zoals zwaartekracht. Om dit te testen werd er eerst een prototype in 2D gemaakt. Overigens lijkt het prototype alleen tweedimensionaal, maar de techniek erachter is wel degelijk in 3D.

Door het prototype waren de ontwikkelaars van de game er van overtuigd dat het nieuwe concept voor Breath of the Wild de juiste was. Overigens bedacht Nintendo voordat er voor dit concept gekozen werd ook nog diverse andere ideeën. Zo werd er artwork getoond van Link met een elektrische gitaar, een motor en een ruimteschip die Hyrule aandeed.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is vanaf morgen, 3 maart, verkrijgbaar op Switch en Wii U.

Media has no description
Media has no description

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou