Nieuws
Microsoft xCloud

Project xCloud Preview is nu beschikbaar in Nederland

Ben jij uitgekozen om het uit te proberen?

Geschreven door Michel Musters op
Project xCloud Preview is vanaf nu beschikbaar in Nederland, Duitsland en Frankrijk.

Dat melden mensen die zich hebben opgegeven voor de bèta en inmiddels toegang hebben gekregen. Mensen die zich hebben aangemeld, wordt aangeraden nu hun e-mails te checken om te kijken of ze een uitnodiging hebben gekregen. Eerder deze maand werd de registratie in Nederland geopend.

Met Project xCloud is het uiteindelijk de bedoeling dat gebruikers games naar alle apparaten kunnen streamen, zonder dat die games gedownload hoeven te worden. In plaats daarvan worden de games gestreamd via de datacentra van Microsoft.

In de Nederlandse test is het vooralsnog alleen mogelijk om games naar een Android-toestel te streamen. Het gaat om spellen als Gears 5 en Sea of Thieves. Het is nog niet bekend hoelang de testperiode duurt en wanneer xCloud officieel lanceert.

Dit artikel delen:

Lees meer

3D Realms-shooter Ion Fury komt volgende maand naar consoles De Xbox Games with Gold van mei zijn bekend
17

Reacties op: Project xCloud Preview is nu beschikbaar in Nederland

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    denver

    • 29 april 2020 09:26
    Jammer dat het alleen op de poor man’s phone (of tablet) kan. Zou ‘t best willen uitproberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 29 april 2020 10:06
    @denver Wat een domme reactie. Poor man's phone, laat me niet lachen… een van de duurste smartphones is voorzien van Andoid. En de flagships van bijvoorbeeld Huawei, Samsung en OnePlus doen het echt niet slecht (misschien zelfs beter).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 29 april 2020 19:15
    https://www.businessinsider.com/android-iphone-market-share-by-price-2014-8

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    radeon9800pro

    • 29 april 2020 14:44
    @denver wat zet je jezelf even hard buitenspel wanneer je al begint met 'poor mans phone'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 29 april 2020 19:14
    Wat bedoel je precies met ‘buitenspel zetten’? Deed ik ergens aan mee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 29 april 2020 19:25
    @denver dat je in enig discussie niet meer mee doet na zo'n ronduit belachelijke uitspraak. Dan kan je heel wijs een linkje posten over marktaandeel. Maar niemand die er nog überhaupt op zal reageren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 29 april 2020 23:32
    @denver lekker denigrerend en onfatsoenlijk, zoals we je kennen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 29 april 2020 09:45
    Werkt behoorlijk goed op Android.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 29 april 2020 10:29
    Als ik kan streamen naar PC/TV dan doe ik mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 29 april 2020 11:17
    @-it- Nouja, het zal waarschijnlijk ook wel werken op zo'n androidbox. Maar ik ben met je eens, zou fijn zijn als je dit kon streamen naar andere devices zodat je geen xbox nodig hebt (of playstation zoals bij PS now).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 29 april 2020 10:58
    Jammer dat het nog niet op iOS beschikbaar is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 29 april 2020 11:16
    Xbox games spelen op een smartphone…. Het moet niet zieker worden met de huidige maatschappij die blijkbaar totaal geen waarde meer hecht aan een beetje kwaliteit.. Dit soort spellen hoor je gewoon op een fatsoenlijk scherm te spelen en niet op zo'n ini-mini scherm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 29 april 2020 12:39
    @SuperDre
    Je haalt zaken door elkaar, het heeft helemaal niets met kwaliteit te maken maar met gemak. Natuurlijk lever je in op kwaliteit, maar je kan wel altijd spelen waar dat misschien in sommige gevallen niet mogelijk was geweest. Ik zie het een beetje als het spelen op de Switch in handheld of docked. Ik kies meestal voor docked vanwege de TV maar in sommige gevallen kan dat even niet omdat de TV bezet is of ik gewoon niet thuis ben.

    Aan de andere kant zijn smartphones/tablets uiteindelijk maar de vormen waar nu mee getest word. De dienst zal uiteindelijk op alles kunnen draaien zolang het maar bluetooth en internet heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 29 april 2020 12:48
    Ik heb het gisteren even getest maar heb helaas dezelfde issues als ik ook met de console streaming had. Er zit iets niet lekker in m'n telefoon, network of hopelijk de app zelf, waardoor ik na een paar minuten spelen het WiFi icoon in beeld krijg met de melding dat er netwerk issues zijn. De videostream bevriest dan terwijl het geluid en input door gaan. Helaas duurt het vaak 30-60 seconde voordat de videostream weer verder gaat waardoor het echt onspeelbaar is. Het issue heb ik reeds gemeld via de app.

    Overigens de paar minuten voordat de netwerk issues bij mij optreden draaien de games super. Ziet er goed uit, app makkelijk in gebruik en de input lag is voor mij verwaarloosbaar. Hopelijk kan ik het issue oplossen want ik zie zeker wel toegevoegde waarde om dit te gaan gebruiken.

    Update:
    Switch van router die wat hogere 5Ghz kanalen aan kon leek de oplossing. Was dus toch een netwerk issue aan mijn kant, het streamen werkt goed nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 29 april 2020 14:24
    Ik heb gister ff shadow of the tomb raider en forza zitten testen. Forza vond ik wat minder op zo'n klein scherm maar tomb raider ging echt goed. Enig probleem bij mij was id dat het geluid soms even bleef hangen en stotterde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 29 april 2020 20:37
    Werkt verrassend goed moet ik zeggen. Ook wel een mooie library om te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 30 april 2020 10:22
    Ik ben benieuwd naar hoe jullie gespeeld hebben, met een controller of met on screen buttons?