Een van meest veelbelovende aankomende games voor de X-Box ongetwijfeld Project Gotham Racing. De screens zijn werkelijk prachtig om over de car models nog maar niet te spreken. Maar ja in een racegame gaat het uiteindelijk toch om de gameplay en daarvan zullen we pas kunnen proeven als de X-Box eenmaal uit is. Hieronder een stukje over de licht reflecties op de auto's die een heel stuk realistischer zullen worden dan de totaal glimmende auto's in de huidige racegames."This effect models real-world reflections more accurately, as it makes the in-game reflections react to light as it does in the real world. Basically, on standard game reflections, light is reflected at the same intensity at all angles, giving cars a 'super-shiny' feel, that often makes them look out of place in realistic environments. Fresnel reflections (as we're now using in Gotham) alter the intensity of the reflection depending on the angle - so that the reflection looking directly into a car surface is far reduced compared to one looking down the sides of the car at a shallow angle - as happens in real life. This means the cars reflect the scenery where they would in real life, but don't have the unrealistic all-over 'super-shiny' look of direct reflections."

Ladies and gentlemen start your engines.

Bedankt gamers voor het submitten.