Nieuws
Project Cars 3

Project Cars 3 onthuld

Verschijnt deze zomer op PS4, Xbox One en pc

Geschreven door Michel Musters op
Slightly Mad Studios heeft gisteravond officieel Project Cars 3 onthuld.

De racegame moet deze zomer naar PlayStation 4, Xbox One en pc komen - vooralsnog is een next-gen versie niet aangekondigd.

Het spel bevat zoals gebruikelijk weer allerlei nieuwe parkoersen die op verschillende momenten van de dag en in diverse weersomstandigheden gespeeld kunnen worden. In de trailer zijn een Mercedes AMG GT, Acura NSX en Chevy Corvette te zien.

De Project Cars-games staan bekend om hun realistische besturing en graphics. Dat moet met het nieuwe deel niet verloren gaan, maar tegelijkertijd probeert Slightly Mad de reeks met dit deel wel toegankelijker te maken voor nieuwkomers. De ontwikkelaar maakt binnenkort meer details over de game bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning gelekt De gevaarlijke wereld van The Last of Us: Part 2
24

Reacties op: Project Cars 3 onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 4 juni 2020 08:56
    Op deze trailer afgaande lijkt het meer een Need for speed game te worden. Ik hoop niet dat ze die arcade-kant uit willen met de "Community Assisted Racing Simulator"
    Ik heb wat dat betreft nu meer vertrouwen in Assetto Corsa Competizione die deze maand naar de consoles komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 4 juni 2020 09:17
    Erg jammer als ik dit zo leest , Project cars 1 was juist puur ebdoelt als sim en deel twee vond ik al iets minder , maar als ik dit soort dingen dan leest dan hop ik zelf dat ze zich nog gaan bedenken .. maar denk dat deze serie snel dood zal bloeden als ik dit allemaal zo leest en ziet
    Ik ben een semi simracer , assetto corsa en Rfactor2 , Automobilista 2 , race room dar kan ik me prima mee vermaken ud er is vervanging zat om door te komen .. nog een paar maandjes en dan zal ook FS2020 uit komen en dan heb ik wel even genoeg aan 1 sim ..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 juni 2020 10:53
    @ravw Doodbloeden? of minder interessant worden voor de puristen? want ik snap dat deel 1 begonnen is als echte sim hoor. Maar dat is natuurlijk wel een vrij kleine groep fans. Als ze toch willen verdienen aan de game snap ik best dat ze de wat toegankelijker kant op gaan. Maar dat zou ik dan geen doodbloeden noemen. Alleen niet meer interessant voor de purist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Excalibur82

    • 5 juni 2020 10:16
    @darkmanwls De R en de S in Cars staan voor Racing Simulator. Als het niet meer de bedoeling is om een simulator te maken, dan moeten ze een andere naam gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 juni 2020 10:35
    @Excalibur82 Cars betekend ook gewoon auto's :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 5 juni 2020 12:24
    @darkmanwls Naam is in dit artikel ook fout vermeld, het moet zijn Project CARS in hoofdletters, waar CARS staat voor Community Assisted Racing Simulator.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 juni 2020 16:24
    @MelvinChowder Ik snap de frustratie hoor. Beetje dezelfde frustratie die ik bij mmo's heb, vooral wow die maar steeds simpeler wordt. Ik snap dat ze daarmee meer mainstream publiek aantrekken, maar ik vond nou juist de diepgang leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 4 juni 2020 09:33
    Persoonlijk ben ik er wel een voorstander van om het iets toegankelijker te maken. Heb beide Projects Cars, maar merkte dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was omdat ik de auto's gewoon maar niet op de baan kon houden. Ben geen sim racer, niet te veel opties gewoon lekker racen. Maar merk dat ik bijvoorbeeld met een Grid weer snel uitgekeken ben omdat dat weer te veel arcade is. Het liefste iets er tussenin zou voor mij perfect zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 4 juni 2020 10:09
    ja het toegankelijk maken kan ook op een andere manier, maar als ik zo de game play beelden ziet, en ik zie daarbij dus dingen terug komen als ,, perfecte bocht en dat soort dingen dan heb ik er niet zo veel vertrouwen in , het toegankelijk maken is juist zo als Assetto corsa het doet die kan je zo wel heel makkelijk spelen en als puur sim
    Maar goed zo als ik al eerder schreef , we hebben nog genoeg andere echte sims om te doen , ik hoop eigenlijk eens op een remake of remaster van GPL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 4 juni 2020 10:20
    Hopenlijk dat dit deel wel te spelen is met een controller. Bij project cars 1 had ik daar geen last van maar bij deel 2 haalde ik gewoon sommige bochten niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 4 juni 2020 13:18
    @marco300
    Sims zijn ook niet bedoeld om met controller te spelen maar met een stuurtje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 4 juni 2020 10:49
    Als ik enkel al de hud in game bekijk vrees ik dat dit een Grid like arcade game gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 juni 2020 10:54
    Toen ik de gameplay zag moest ik meteen denken aan Forza/GT, ben wel benieuwd naar de game en ga hem zeker spelen. Maar PC3 wordt geen sim zo te zien (in iedergeval komt hij niet in de buurt van ACC, iRacing en rFactor 2).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 4 juni 2020 11:14
    Krijg gewoon slaap van die simulators. Ga maar in het echt rijden als je dat zo leuk vind. Geef mij maar de snelle actie. Dit is de juiste richting voor de serie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 4 juni 2020 11:49
    @Yakuo wat een vreemde opmerking "ga maar in het echt rijden als je dat zo leuk vind"
    Zeg je dat ook van Call of Duty games "als je schieten op mensen zo leuk vindt……" lol

    Er is een hele grote groep fans van simracing, zelfs op heel hoog niveau. en ook minderjarige die geen auto mogen rijden of het geld niet hebben om te racen.
    Arcade race-games zijn er veel meer dan sims, zeker op consoles, liefhebbers daarvan hebben PC3 niet nodig om aan hun trekken te komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 4 juni 2020 12:34
    @Aerofox81 ja, precies. Als je in het echt neer wilt knallen, probeer het op school.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 5 juni 2020 13:41
    @Yakuo Of in een winkelcentrum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 4 juni 2020 13:33
    dat vind ik ook altidj zo raar met Demos voor de Xbox en PS … waarom brengen ze daar demo's voor uit , alleen om de game play te ervaren , demo's zie ik meer om te zien of het op een bepaald syteem wel gaat lopen en hoe het loopt .. dat is bij consoles vaak niet nodig omdat ze allemaal gelijk zijn maar dan zou ik die dingen eerder verwachten bij een PS .. omdat geen 1 pc gelijk is dus je veel meer kans heb dat het niet loopt
    Zo ook met game s wil ik plezier hebben en fun maken met games neem ik wel een console wil ik echt als een pro gaan dan is een pc geschikt er voor , en dan niet met een gamepad en achter aan zicht van de auto , nee met racerig en alles wat daar bij komt kijken , heb nog net geen helm op maar dat is bij sommige elf ook nog vereiste
    Ja ik ben nog van de 286 tijdperk en zelf ouder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 juni 2020 12:27
    @Yakuo Goed idee, dat ik daar nooit op ben gekomen! Dan ga ik nu met mijn Bugatti Veyron naar het circuit van Spa-Francorchamps. Misschien als ik nog tijd heb rij ik nog een rondje in mijn Ferrari F40 en de RB15.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 4 juni 2020 13:21
    @Yakuo
    "Ga maar in het echt rijden als je dat zo leuk vind"

    Als dat nou eens zou kunnen….