Nieuws
Battlefront 2

Progressiesysteem Star Wars Battlefront 2 gaat op de schop

Lootcrates bevatten alleen nog maar cosmetische items

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf 21 maart worden er wijzigingen in het progressiesysteem van Star Wars Battlefront 2 doorgevoerd.
Spelers ontvangen per level een Skill Point, die in te ruilen vallen voor Star Cards. Het is alleen nog maar mogelijk om dergelijke items vrij te spelen en dus progressie te boeken door het spel daadwerkelijk te spelen. Alle verdiende voorwerpen en heroes mogen daarnaast bewaard worden.


Wel kunnen cosmetische items met lootcrates worden verkregen. Deze lootcrates zijn alleen nog maar verkrijgbaar door aan bepaalde gameplay-eisen te voldoen, zoals dagelijks inloggen. Waar deze pakketten voorheen ook progressievoorwerpen als Star Cards bevatten, zal het vanaf 21 maart alleen om cosmetische items gaan.

Volgens de update van EA komen er ook nieuwe patches voor de balans en nieuwe modi uit voor de game de komende maanden. EA liet begin dit jaar al weten dat microtransacties tijdelijk werden uitgezet in de game, omdat er wereldwijd veel kritiek op werd geleverd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Yakuza Kiwami 2 komt naar het westen Sega hint naar nieuwe Sonic-racegame
15

Reacties op: Progressiesysteem Star Wars Battlefront 2 gaat op de schop

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheChief

    • 19 maart 2018 11:04
    De term 'trekken aan een dood paard' komt hier bij me op. De basis van het spel is zo verweven met de lootboxes dat alles wat eraan gedaan wordt toch lapwerk blijft.

    Dit spel verdient imo niets anders dan uit te sterven qua server populatie gezien de schandalige wijze waarop het in de markt is gezet.

    Laten we hopen dat DICE/EA haar lesje heeft geleerd en dat BF2018 niet op dezelfde manier verknald wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 maart 2018 11:46
    29 november 2017: EA: neeee we kunnen geen cosmetics in de game stoppen met lootboxes en MT's … want stel je voor.. (pink darthvader)

    en dan nu: Taddaaa kijk ons eens goed zijn zeg!


    wat een clusterfuck deze game. het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet met deze industrie.. fuck u EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 19 maart 2018 12:23
    Misschien de skin van de mislukte Yoda uit de mislukte nieuwste film aan deze mislukte game toevoegen? Hoewel het woord mismaakt misschien beter op zijn plek is i.p.v. mislukt. Wat een droefenis de laatste tijd in het Star Wars universum. Ik hoop dat de Solo-film weer een beetje glans terug brengt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 19 maart 2018 13:02
    @Hiss Als ik de trailers volg, maak ik me toch wel zorgen over Solo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 19 maart 2018 13:13
    @Ichi Ik ook wel….maar ik blijf moed houden. Rogue One en Force Awakens vielen ook best mee…. En vooral Rogue One had een nogal stormachtige productie, net als Solo. Dus dat betekent niet dat het fout hoeft te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 19 maart 2018 14:45
    @Hiss Roge one was een top film 1 van de beste star wars films na het orignele als niet de beste. Force awakens was gewoon deel 1 op nieuw.
    Maar solo trekt mij nog totaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 19 maart 2018 19:38
    @hulstpower Ik neem aan dat je deel 4 bedoelt? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 19 maart 2018 17:28
    @Hiss
    De scène met Yoda was een van mijn favoriete scènes (samen met de throneroom battle) uit the last jedi. Ze hebben de pop uit de originele trilogie gebruikt. Erg tof gedaan. Dus geen cgi. Rogue one was heel tof en anders, maar ook the last jedi was goed en origineel, maar misschien niet wat iedereen als vervolg op the force awakens had verwacht. Ach ja, voor sommige mensen is het nooit goed. Klagen dat force awakens teveel hetzelfde is, maar doen ze het anders bij the last jedi is het nog niet goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 19 maart 2018 18:43
    @obi-twan kenobi Ik klaag niet over the Force Awakens. Die vond ik behoorlijk goed. Rogue One vond ik iets minder, maar zeker geen slechte film. The Last Jedi vind ik wanstaltig gedrocht omdat een episch verhaal verworden is tot rariteitenkabinet met knullige plotwendingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 20 maart 2018 00:50
    @Hiss
    Ik vond Yoda in de nieuwste film 10.000 keer beter dan de prequels. Had het gevoel dat in de nieuwste film de oude puppet weer werd gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 20 maart 2018 07:55
    @marco300
    Is inderdaad de puppet uit de originele trilogie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 20 maart 2018 08:14
    @obi-twan kenobi
    https://nerdist.com/the-last-jedi-yoda-puppet-frank-oz-neal-scanlan/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 20 maart 2018 15:28
    @kr1z
    Oké, om precies te zijn een replica. Close enough. In ieder geval gemaakt en gespeeld door de originele puppeteers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 19 maart 2018 14:39
    Als EA een dergelijk systeem bij deel 3 gelijk implementeert koop ik die wellicht wel. Voor het huidige deel is het kwaad al geschied. Alleen het resetten van alle progress voor alle spelers zou mij zo ver krijgen nu nog in te stappen. Desalniettemin een mooi gebaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 21 maart 2018 17:20
    @Arrahant Dat je het spel om redenen niet koopt, prima.

    Het echter ridicuul om te verwachten dat EA alles reset.
    Ik heb zelf uren en uren in de game zitten en heb er ontzettend veel plezier aan beleefd. Ook waren MT uitgezet, hierdoor is alles wat spelers hebben door te spelen behaald.

    Het zou een ontzettende steek in de rug zijn als ze alle verdiende perks zouden resetten, totale onzin om dit te wensen.