Nieuws
Nintendo Switch

'Productie nieuwe Switch-modellen is begonnen'

Nintendo verplaatst Switch-productie van China naar Zuid-Oost Aziรซ

Geschreven door Michel Musters op
Wall Street Journal claimt te hebben gehoord dat Nintendo de productie van twee nieuwe Switch-modellen al heeft opgestart.

Nintendo heeft officieel nog geen nieuwe Switch-modellen aangekondigd, maar er gaan al geruime tijd geruchten over twee nieuwe versies: eentje die nog meer gericht is op draagbaarheid en een nieuwe, wellicht iets krachtigere versie van de huidige Switch.

Bronnen van Wall Street Journal claimen nu dat Nintendo de productie van de Switch heeft verplaats van China naar Zuid-Oost Aziรซ. Dit om de kosten laag te houden gezien de importtarieven die de Verenigde Staten op gamegerelateerde producten gaat doorvoeren. Op de nieuwe locatie zou de productie al begonnen zijn, inclusief productie voor de twee nieuwe modellen.

Vooralsnog is niets van het bovenstaande bevestigd door Nintendo zelf.

Dit artikel delen:

Lees meer

Torchlight 2 komt in september naar consoles Konami komt met PC Engine CoreGrafx Mini
14

Reacties op: 'Productie nieuwe Switch-modellen is begonnen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TommyVercetti

    • 13 juni 2019 00:34
    Een krachtigere Switch die Doom Eternal in 1080p@30fps met medium settings kan draaien zou zeer welkom zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shu-shu

    • 13 juni 2019 00:57
    @TommyVercetti ahahahah dope!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 13 juni 2019 03:23
    @TommyVercetti
    Handheld? Dat zou schitterend zijn. ๐Ÿ˜Š

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TommyVercetti

    • 13 juni 2019 13:44
    @watashi wa maurice desu.

    Ja 1080p@30fps in handheld mode.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soushkin

    • 13 juni 2019 07:28
    'Productie nieuwe Switch-modellen is begonnen'

    Vervolgens zijn het geruchtenโ€ฆ ๐Ÿ˜‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 13 juni 2019 07:37
    @Soushkin

    Dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 13 juni 2019 09:03
    @Soushkin Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 13 juni 2019 09:30
    @Soushkin Een site die alleen feiten plaatst zal geen voorloper zijn op andere sites, en dan kan je netzo goed een teletekst pagina openen.
    Ten tweede als Nintendo dit officieel maakt als in specs en plaatjes etc, ondermijnen ze de komende maanden of komend jaar hun eigen Switch verkoop.
    Maar reken maar op een 500.000 units die ze voor de kerst 2019of jan. 2020 voor Japan en de VS klaar willen hebben.
    Europa ik gok mei.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 13 juni 2019 10:14
    @Soushkin Daar zijn de aanhalingstekens/quotetekens dus voor. Dat gebruiken we op Gamer.nl (en zo'n beetje elke andere uitgave) altijd aan om te tonen: kijk, dit claimt iemand anders. Je moet ook wel om het allemaal in een titel te laten passen. Voortaan weet je het! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soushkin

    • 13 juni 2019 21:32
    @MichelMusters voortaan weet je het ๐Ÿ˜‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 13 juni 2019 21:39
    @MichelMusters
    whahaha bedankt voor je uitleg :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 13 juni 2019 10:14
    Nou ik denk dat dit vast wel ergens werkelijkheid kan zijn, want produktie verplaatsen is niet bepaald iets wat ongemerkt gaat.
    Een game in ontwikkeling is iets wat je kunt geheim houden maar verplaatsing dat gaat gemerkt op 3 plekken. Dat is de opdrachtgever. De oude fabriek en de nieuwe.

    Maar goed we zullen zien:

    Ik wacht op een switch pro en als die interessant is dan ga ik die wel halen. Want dat zou een goede update zijn na dat ik al sinds day one trouw switch game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 13 juni 2019 10:39
    Ik hoop wel echt op een goedkopere draagbare versie:
    - Geen tv functie
    - Vaste controllers aan het scherm, vergelijkbaar met de wii u controller
    - Vooral om lekker draagbaar mee te nemen voor Pokemon Shield of Sword

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 13 juni 2019 17:53
    @xXDannyNLXx

    Dat zou ook commercieel een goede zet zijn denk ik, voor families die er nog geen hebben of zo goedkoop een tweede erbij die dan toch niet op tv hoeft.
    Ik denk dat een goedkopere light versie zeker goed zou verkopen.

    Ik vind mijn switch goed genoeg om mee te nemen en zou niet kleiner willen, dus ik ga liever voor een grotere sterkere upgrade gaan, maar commercieel gezien is de light versie meer succes waardig denk ik