Nieuws
Final Fantasy 7 Remake

Ontwikkeling van Final Fantasy 7-remake 'gaat sneller dan verwacht'

Meer focus op personages

Geschreven door Pablo Bool op
De wekelijkse uitgave van het Japanse-tijdschrift Famitsu heeft een interview met Square Enix-regisseur Tetsuya Nomura. Hierin staat dat de productie van de Final Fantasy 7-remake sneller vordert dan verwacht. Dit nieuws werd gebracht door bloggers Ryokutya2089 en Hachima Kikou.

Het volledige artikel is niet online gezet, maar er worden door de bloggers wel enkele quotes gegeven.

Zo bevestigen ze dat het verhaal dieper ingaat op de leden van de organisatie, 'Avalanche'. Hachima Kikou vertelt daarnaast dat regisseur Nomura toelicht dat de game ondanks de aanpassingen "de originele sfeer behoudt".

Ook is uit het interview op te maken dat het met de productie van de game goed gaat. Ryokutya vertelt dat de ontwikkeling van de game "beter gaat dan verwacht" en dat "fans met een gerust hart kunnen wachten op meer nieuws". Wanneer Square Enix meer nieuws brengt, wordt volgens Nomura nog over gediscussieerd.

Hoewel er geen verdere details bekend werden gemaakt over de remake op de E3, beloofde Square Enix dat er actief gewerkt wordt aan de Final Fantasy 7-remake. Naast dit project is de ontwikkelaar ook bezig met met Kingdom Hearts 3, die vanaf 29 januari beschikbaar is.

Final Fantasy 7 Remake

Dit artikel delen:

Lees meer

Gerucht: Streaming-dienst PlayStation Now krijgt download-functie Gameverslaving erkend: zijn games gevaarlijk?
9

Reacties op: Ontwikkeling van Final Fantasy 7-remake 'gaat sneller dan verwacht'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Oxymorphone

    • 20 juni 2018 15:27
    Gaaf spel. Ga deze graag spelen als het uit is. Hoop alleen niet dat ze de volle mep ervoor vragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 20 juni 2018 16:16
    @Oxymorphone want ze bouwen een spel compleet vanaf de grond af aan op(alleen de storie die hoogstwaarschijnlijk ook wel wat aanpassingen gaat krijgen) en dat is je dan maar 20 euro waard ofzo? Dit wordt geen secret of mana projectje maar een compleet nieuwe game.

    Ga er maar van uit dat dit spel gewoon 60 tot 65 euro gaat kosten bij release, en dat het zijn geld ook meer dan waard zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 21 juni 2018 19:21
    @Jumpman precies en terecht ook! Krenterig over 60 eurotjes voor een spel waar ze zoveel jaar mee bezig zijn. Als wij er niet waren, hadden kickstarters ook geen budget

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 21 juni 2018 23:52
    Jullie zijn grappig. Betalen graag meer?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 22 juni 2018 00:18
    @Oxymorphone Ik betaal graag voor goed spul ja. Met name als de mensen verantwoordelijk voor goed spul dan nog meer goed spul kunnen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 20 juni 2018 17:52
    @Oxymorphone

    Kom op, dat meen je niet?
    Deze game gaat waarschijnlijk meer kosten om te maken dan de meeste andere games. Want ik neem aan dat Square hier niet op gaat bezuigingen. Voor de old skool FF7 fans hangt van deze game heel veel af.
    En dat weet square.
    En daarom gaat deze game een groot budget krijgen.
    Dan verwacht je toch niet dat ze dit voor een budget prijsje gaan uitbrengen.
    Graag een game voor 60 euro als dit ook werkelijk de gedroomde remake is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 21 juni 2018 08:14
    @Oxymorphone Haha in 2015 aangekondigd, toen waren ze er al mee bezig. Ze zijn op een gegeven moment nog een keer opnieuw begonnen (ok dat doen ze zelf maar schijnbaar wel met de fans en gamers in gedachte, hoop ik :P) en jij denkt dat ze dan het spel voor 20 euro op de markt brengen? Ik hoop met je mee maar kan je rekenen? Reken er maar niet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • melody

    • 20 juni 2018 19:30
    Sneller dan verwacht…. Hopelijk krijgen we hem nog voor 2020

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 21 juni 2018 08:21
    @melody Hoop ik ook, volgend jaar ofzo maar zoals ik in het vorige FF VII bericht schreef, al komt de game in 2022. Hier moeten ze gewoon echt goed de tijd voor nemen. Het is best een risico om één van de meest succesvolste games aller tijden (voor mij in ieder geval) te remaken. Koop het toch wel voor in mijn FF collectie maar ik wil de game gewoon weer opnieuw herbeleven zoals ik dat 20 jaar geleden ook heb gedaan en dan vind ik het niet erg dat de battle mechanics aan worden gepakt, al zie ik wel liever gewoon turned based, blijft gewoon mijn favo battle mechanic in RPG's. Ik vind het ook tof dat ze op sommige elementen van het verhaal dieper induiken, zolang het originele verhaal behouden blijft en er wat elementen van dat verhaal dieper worden uitgelicht, juich ik dat alleen maar toe. We gaan het zien!!