Producer praat over vertragingen van S.T.A.L.K.E.R. | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In een interview met IGN heeft executive producer van S.T.A.L.K.E.R. Dean Sharpe meer duidelijk gemaakt over de huidige staat van de game. Zo zijn er een aantal opties geschrapt die in de loop van de jaren lange ontwikkeltijd te ambitieus bleken te zijn.

De afwezigheid van optie om te eten en te slapen is er één van. De community was hierover in rep en roer, maar volgens Sharpe was dit één van de aspecten die niet veel toevoegde aan de gameplay.

Ook is de vrijheid van de AI ingeperkt en is er meer scripting toegevoegd. De AI was eerst dermate intelligent en vrij, dat het zelfs mogelijk was dat een AI stalker was de game uit te spelen in plaats van de speler zelf. De game is minder open gemaakt om het speelbaar te houden.

De reden voor de vertraging van de game komt volgens Sharpe overigens door een aantal dingen. Zo wilde de ontwikkelaar teveel ambitieuze aspecten implementeren, maar ook het tevreden stellen van de community was een reden waarom de game maar niet uit wilde komen. Teveel dingen die men op de forums wilden zien in de game werden ook daadwerkelijk ontwikkeld.

Het hele interview is hier te lezen. Het is nog niet bekend wanneer S.T.A.L.K.E.R. uit gaat komen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou