Nieuws

Prijzen van microtransacties in Gran Turismo 7 bekend

Sommige wagens kosten tientallen euro's

Geschreven door Michel Musters op
Aangezien Gran Turismo 7 gisteren is uitgekomen, is nu bekend hoeveel spelers moeten neerleggen voor microtransacties in de game. Sommige auto's kosten tientallen euro's.

Hoewel in-game credits te verdienen zijn door de game te spelen, kunnen credits ook met echt geld aangeschaft worden. Spelers kunnen in-game credits voor de game via de PlayStation Store aanschaffen in de volgende bundels:

  • 100.000 credits – €2.49
  • 250.000 credits – €4.99
  • 750.000 credits – €9.99
  • 2.000.000 credits – €19.99

De betere sportwagens in de game kosten vaak miljoenen credits, oftewel tientallen euro's. Zo kost de Porsche 919 Hybrid 16 drie miljoen credits, oftewel 34,99 euro. Dat terwijl wagens in het vorige deel in de reeks, Gran Turismo Sport, nog tussen de 99 cent en 4,99 euro kostten. Er is dus sprake van een flinke inflatie. Belangrijk om daarbij te vermelden is dat microtransacties nog niet aanwezig waren in de game toen journalisten het spel recenseerden. 

Gran Turismo 7 is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5 en PlayStation 4. De game ontving een 8,5 op Gamer.nl: "Gran Turismo 7 is niet zo revolutionair als z’n voorgangers of bepaalde concurrenten, en komt in sommige opzichten zelfs nodeloos bekrompen over. Maar de game is ook waanzinnig mooi om te zien, heerlijk uitdagend qua autobesturing en vol liefde voor alles op vier wielen. Daarmee is het geen moderne klassieker, maar wel een waardig topmodel."

Dit artikel delen:

Lees meer

Current gen-versie Grand Theft Auto 5 bevat drie grafische modi Activision Blizzard heeft moeite met personeel vinden en behouden
21

Reacties op: Prijzen van microtransacties in Gran Turismo 7 bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 5 maart 2022 11:27
    Dat vind ik dan weer naaiwerk van Sony. Maar ja er zullen gekken zijn die het uitgeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 5 maart 2022 13:14
    Belachelijk duur. Spel niet kopen dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 5 maart 2022 13:28
    Sowieso credits kopen is dom. Zelfde als in gta. Doet ook niemand. Het is een eigen keuze. Als je het te goedkoop maak koopt iedereen het en speelt niemand het spel. Deze auto's moet je verdienen anders is er niks aan. Maar ik speel het spel net en er zijn al races met 75000 piek. Dus de grind is 1000x minder dan gta

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nuage

    • 5 maart 2022 14:38
    @GoofyZ3 Het is jammer dat PD het op deze manier doet. Persoonlijk doe ik graag time trials met verschillende snelle auto's. Bij GT5 en GT6 maakte ik dan ook dankbaar gebruik van exploitaties om alle auto's en miljoenen credits te krijgen. Zou PD meer sieren als ze zelf zulke cheats inbouwen ipv nog meer geld uit de fanbase persen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 5 maart 2022 16:08
    Ik zou echt niet weten waarom iemand dit zou gaan kopen. Het kost naast een beetje tijd nu niet echt belachelijk veel moeite om 1 miljoen credits bij elkaar te racen. Zelf ben ik net het eerste miljoen gepasseerd en het voelt nog aan alsof ik de game aan het ontdekken ben. Ondertussen gaat het prijzengeld per race alleen maar mee omhoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 5 maart 2022 16:18
    Dit kun je niet meer Micro noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 5 maart 2022 17:40
    @Vogeltje wilde dat net zeggen ja! Voor mij een reden om het spel links te laten liggen en heeeeeel misschien een keer op te pakken uit een budgetbak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 maart 2022 19:38
    @NrFive je hoeft het natuurlijk niet uit te geven, je kunt het ook allemaal gewoon ingame verdienen. En hierboven te lezen valt het dan nog allemaal wel mee. Ik neem aan dat bij begin er sowieso al wel een behoorlijke collectie aan auto's vrij mee te spelen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 5 maart 2022 16:36
    Ik haat dit soort praktijken echt enorm. Nu ligt het er natuurlijk aan of je in game op een redelijke manier credits kunt verdienen. Mocht dat niet het geval zijn, dan is dit wel heel laag. Ik blijf wel lekker gewoon Forza games spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 5 maart 2022 17:41
    @JoevanBurik nu deze "microtransacties" bekend zijn. Zou dit nog afbreuk doen aan de review?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    arthurvv

    • 5 maart 2022 18:10
    Ik snap dat microtransacties een vies woord is, maar de negativiteit hier is wmb niet terecht. Je racet in no-time genoeg credits bij elkaar om auto's te kopen, je ontgrendelt de ene na de andere bolide, dus geld uitgeven is echt totaal niet nodig. Geen reden om de game te laten liggen iig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 5 maart 2022 18:25
    @arthurvv Eens, maar ja, het is zo makkelijk om over microtransacties te vallen. Ik de k dat we beter kunnen accepteren dat ze er nou een keer zijn. Wie er gebruik van wil maken, moet dat vooral lekker doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 maart 2022 19:39
    @arthurvv misschien dat dan nog extra aanhalen in de review/artikel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 6 maart 2022 07:17
    @arthurvv toch vind ik het een smerige praktijk om dit te doen nadat alle recensies de deur uit zijn.

    Ik ga de game zowiezo spelen, maar ik wacht wel even tot hij goedkoper te verkrijgen is, of tweedehands.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 6 maart 2022 12:53
    @arthurvv
    Het gaat er mijns inziens niet om dat er microtransacties in de game zitten (al zet ik daar ook m’n vraagtekens bij) maar het is natuurlijk schimmig dat ze pas worden toegevoegd als de recensies allemaal al online zijn verschenen. Alleen daarom al zou je de game moeten boycotten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 7 maart 2022 09:19
    @The_Stifmeister
    Wat maken die microtransacties in dit geval uit?
    Zoals meerdere mensen zeggen verdien je makkelijk genoeg geld om nieuwe auto's te kunnen kopen dus heb je die microtransacties (gelukkig) niet nodig.
    Voor iemand die misschien weinig tijd heeft om te spelen maar toch graag de duurdere auto's wil uitproberen, zijn de microtransacties misschien een uitkomst. Zelf heb ik er niet zo veel problemen mee, tenzij microtransacties bijna de enige manier zijn om bepaalde dingen vrij te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 5 maart 2022 23:41
    Wat een naaierij. En dan pas nadat de reviews online zijn het implementeren. Het is net Ubisof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 6 maart 2022 17:31
    @bigds9fan Ik meen me te heugen dat Xbox met Forza Motorsport 7 precies hetzelfde geflikt heeft.

    Bij Horizon is het volgens mij nooit echt een issue geweest, maar ben wel benieuwd of een Microsoft hiervan geleerd heeft, tegen de tijd dat de volgende Motorsport echt in beeld komt. Een paar dagen na verval van het reviewembargo dit soort zaken onthullen voelt nooit netjes richting de gemiddelde consument.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 maart 2022 13:13
    @TomKauw Het vorige deel van Gran Turismo had het ook maar daar was een auto maar een paar Euro.

    Dit is gewoon belachelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ewart

    • 6 maart 2022 11:16
    Ik zit t spel volle bak te spelen en je hebt geen Micro transacties nodig om het spel goed te kunnen spelen. Dit is er voor de luie rijke mensen

    Ik heb bvb in het spel al een keer 500.000,- credits gekregen (zonder iets te betalen)