De CEO van Activision Publishing, Eric Hirshberg, noemt dit vanzelfsprekend bij de transitie naar een nieuwe generatie consoles. "Ons kwantitatief onderzoek geeft aan dat de terughoudendheid omtrent het pre-orderen van Call of Duty voornamelijk ligt aan het feit dat consumenten nog niet weten op welk platform ze het spel gaan spelen." De nieuwe consoles, de Xbox One en PlayStation 4, verschijnen naar verwachting rond of vlak na de release van Ghosts op 5 november. 

Hirshberg geeft verder aan dat andere maatstaven, zoals de verkoopcijfers van downloadbare content voor Call of Duty: Black Ops 2 en het aantal views op video's van Call of Duty: Ghosts, wel een groei van het merk signaleren. Voor Black Ops 2 verscheen onlangs de Vengeance-DLC, die nu ook voor PC en PlayStation 3 beschikbaar is.

Destiny

Tot slot sprak Hirshberg over Activisions nieuwe game, Destiny. Het spel zou op weg zijn naar een record als de meest voorbestelde nieuwe franchise ooit. De uitgever verwacht dat Destiny zijn derde serie wordt die een miljardenomzet bereikt. De andere twee zijn Call of Duty en Skylanders, dat wereldwijd inmiddels meer dan 1,5 miljard dollar heeft omgezet.