Nieuws
PlayStation 5

Pre-order voor PlayStation 5 verschenen bij Zweedse MediaMarkt

Gegeven prijs en informatie slechts tijdelijk

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Een reservering voor de PlayStation 5 is verschenen op de website van de Zweedse MediaMarkt. De pagina toont een tijdelijke prijs en productinformatie en is dan ook bedoeld voor klanten die de volgende generatie-console nu al willen reserveren.

Sony heeft, behalve een aantal specificaties, nog weinig bekendgemaakt over de volgende generatie PlayStation-console, die volgens geruchten al volgend jaar moet lanceren. De nog niet officieel aangekondigde console is nu echter verschenen op de website van MediaMarkt Zweden, met een prijs van 9.999 Zweedse Kronen. Dit is omgerekend 937 euro.

Op de pagina van MediaMarkt staan naast de titel en prijs ook de bekende hardwarespecificaties van de PlayStation 5 beschreven. Hierbij staat wel aangegeven dat de gegeven productinformatie en prijs slechts tijdelijk zijn en dus nog kunnen veranderen. Ook worden er geen afbeeldingen getoond. De pagina is dan ook alleen bedoeld zodat Zweedse klanten de nieuwe console van Sony alvast kunnen reserveren.

Mark Cerny, het hoofd van het architectuurteam van Sony, onthulde in april dat de volgende generatie PlayStation-console een SSD, AMD Zen 2-processor en een grafische kaart met Navi-technologie bevat. Ook ondersteunt het apparaat 3D-audio, ray tracing en backwards compatibility. Lees hier alle geruchten en feiten over de PlayStation 5.

Dit artikel delen:

Lees meer

Oxygen Not Included verlaat early access Wolfenstein: Youngblood negeert waarin de reboot excelleert
23

Reacties op: Pre-order voor PlayStation 5 verschenen bij Zweedse MediaMarkt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • GRDavies

    • 31 juli 2019 11:53
    En zo begint het
    All a board the FOMO and hypetrain ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 31 juli 2019 12:02
    Slimme marketing van Mediamarkt. Dat blogs als Gamer hieraan meewerken, begrijp ik dan minder goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 31 juli 2019 15:30
    @denver was gisteren al internationaal nieuws. Dat gamer er nu pas mee komt begrijp ik minder goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fifa

    • 1 augustus 2019 15:00
    @Millman7 Gamer is met nieuws vaak een paar dagen later dan andere sites.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 12:33
    937 euro? Really?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 31 juli 2019 12:37
    @Goodmushin ik ben dus heel benieuwd naar de specs. Vaak denk ik bij zulke prijzen, joh, daar kan ik een knappe game-pc voor bouwen. Dit was vaak ook omdat de specs van de consoles toch te wensen overlaten. Maar ik heb nu ergens een vermoeden dat als het echt die prijs wordt, de specs ook best wel eens gelijk kunnen zijn op moment van launch. Dit mede doordat de nieuwe gen. ook gebruik gaat maken van de AMD chips.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 12:50
    @Derper

    Ik hoor en snap wat je zegt, maar bijna 1000 euro wauw dat is tegenwoordig de helft van een gemiddelde salaris als het niet meer is.

    Ik vind het wel een beetje schokkend. Ze gaan voor een massa productie en dat zou de kosten mogen verlagen. Niet te vergeten dat de GFX markt al jaren kunstmatig hoog word gehouden.

    Ik vind het asociaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KoningDriessen

    • 31 juli 2019 13:08
    @Goodmushin dat soort prijzen zijn meestal placeholders. Waarschijnlijk moeten ze van hun systeem een prijs neerzetten maar hebben geen idee wat die is dus zetten ze een nummer neer. Ik kan mij niet voorstellen dat die 900 euro is, zeker niet na de kritiek op de 600 euro prijs van de ps3 toendertijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 13:12
    @KoningDriessen

    Ik verwacht het ook niet en ik hoop dat jij gelijk hebt ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 31 juli 2019 14:18
    @Goodmushin
    Ik heb wel ergens gelezen dat de prijzen wel meer naar 800 euro gaan volgens een kenner die wat meer van de specs weet. Ryzen en de SSD's stuwen de prijs omhoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 15:28
    @marco300

    Ik ben benieuwd :-).

    Laten we hopen dat het de ps4 prijs kan evenaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 1 augustus 2019 01:51
    @marco300 In tegenstelling tot pc's verkopen ze consoles vaak tegen zwaar verlies. Dat maken ze dan later weer goed met de verkoop van games. Dus ga niet de kosten van pc onderdelen vergelijken met console kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 31 juli 2019 19:18
    @Goodmushin maar 1000 euro voor een telefoon neerleggen is wel heel normaal geworden…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 31 juli 2019 13:35
    ''Hierbij staat wel aangegeven dat de gegeven productinformatie en prijs slechts tijdelijk zijn en dus nog kunnen veranderen''

    Begrijpend lezen is moeilijk heh jongens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 15:01
    Beleefd blijven is ook moeilijk zo te lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 31 juli 2019 15:33
    Wel grappig hoe de meeste mensen het een hoop geld vinden. Je krijgt geen pc voor dat geld dat 4k op 60fps draait. Maar wel elke 2 jaar een telefoonabbo van 500+ euro halen. Consolegamers zijn lage prijs en troep gewend.

    Als het weer die prijs zou zijn zul je zien dat er direct keklaag komt hoe zwak de consoles zijn.

    Niet dat ik 800 (dit is de geschatte prijs, mediamarkt zweden zit er een beetje ver boven) weinig vind, maar wil je een next gen console of wil je een ps4 2.0?

    Het wordt toch wel verkocht en dat weet sony dondersgoed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 20:08
    H@Millman7

    Weet je ook waarom dat zo is?
    Een paar jaar geleden was het mogelijk om voor 1000 euro een high end game pc aan te schaffen.

    Nu door de zogenaamde hoge vraag naar hardware worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden.
    De grote boosdoeners waren en zijn de miners.

    Een gfx voor 1000 euro die je na 2 jaar weer mag vervangen is ergens rond uit belachelijk.

    De productie kosten liggen veel lager. De marge van nvidia is 60%.

    Google er maar naar het is zo vaak onderzocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 31 juli 2019 15:40
    die prijs klopt waarschijnlijk niet, ik denk dat ze niet meer durven vragen dan 500 euro.

    Zelf vind ik dat bijna "jammer", want dat betekend dat er altijd weer concessies gedaan zullen worden. Neem de ps4 Pro, wat had ik graag 50 euro bijgelegd voor een perfect functioneren stille koeling. Grootste irritatiepunt van heel die ps4pro voor mij. Of wat te denken van een paar tientjes extra voor een SSD van degelijk formaat.

    we gaan het zien! ben wel benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 31 juli 2019 17:08
    @nicster 500 euro voor een console dat 4k 60fps beloofd gaat niet snel 500 kosten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 31 juli 2019 20:09
    @Millman7

    Ligt er aan waar sony winst op wil maken.

    De ps4 werd met verlies verkocht.