Na het grote kritische succes van de adventuregame Syberia heeft de Franse uitgever Microïds besloten dit genre nog wat verder uit te diepen met Post Mortem. Dit 1st Person adventure speelt zich af in Parijs in de jaren 20 en heeft dan ook een grimmige, donkere sfeer over zich. HomeLanFed voelde de makers aan de tand en vroeg onder andere of het spel nog enige unieke gameplay-elementen weet te brengen:HomeLAN - What other unique gameplay elements will be seen in the game?

Stéphane Brochu - One of the neatest things we did was to adopt a very cinematic feel for the game. I know that many people have claimed that for their game in the past, but we pushed things a bit by using more dynamic camera angles for conversations and the like. Instead of simply having two people facing each other during a conversation, the camera changes with every line and uses the classic cinematic angles (close ups, over the shoulder, two shots and so on). Post Mortem zou tegen het eind van het jaar in de schappen moeten liggen. Men prijst het spel vooral aan omwille van het goede verhaal en het dynamische dialoogsysteem. Of dit allemaal net zo succesvol uitpakt als Syberia valt nog af te wachten. Lees het hele interview hier.