Newel kon enkel bevestigen dat de PC-versie meer heeft verkocht dan de Xbox 360- en PlayStation 3-versie, concrete cijfers gaf hij niet. Wel maakte Valve eerder bekend dat er tot aan juni zo'n 3 miljoen exemplaren van het spel zijn verkocht. Left 4 Dead deed het juist beter op de Xbox 360, zo meldt Newell verder.
"We kunnen het niet voorspellen. We proberen gewoon goede games te maken en dan zijn we vaak verrast [door het resultaat]. [...] Het is niet alsof we specifiek besluiten: 'laten we eens iets maken dat populairder is op de console'. We zijn gewoon blij dat mensen onze games spelen op het platform waarop zij dat willen", aldus de baas van Valve.
Reacties op: Portal 2 meer verkocht op PC dan op consoles
zeep
fragfreak
Diablo17
Stephan123
Emperor Mordred
Offline co-op heerst, dus ik vind dat een voordeel op consoles
ultraspaz
Maar inderdaad goed en leuk om te lezen..
de pc versie van Deus Ex doet het momenteel 4x zo slecht tegenover de console versies, als ik de cijfers mag geloven. ( +/- 200.000 op 360 tegen 40.000 op pc ;/ )
1337
Diablo17
BlackRush
Baukereg
FearThaTurk
FearThaTurk
alsof iemand die van puzzels houd eerder een pc haald dan een console.
mischien omdat portal 1 eerst een lange tijd een pc exclusive was.
+ wat de andere zeiden, valve doet vaak kortingen op steam waardoor het goedkoper is dan op de console
cosmeticmexx
MajorGlory
Aquemini
Thepriest10
Tja ik ben zelf PC gamer maaaaar ik heb portal 2 gekocht voor ps3 ivm dat ik hem daardoor ook op de PC kon spelen ( 2 spelen voor 2 apparaten waarom ook niet)
Enigste probleem was dat ik hem niet meteen op me pc kon activeren ivm psn eruit lag….
spreadthehate
the-x-filess
pimpkees
Console is uiteindelijk duur voor de ontwikkelaars en Sony / MS.
Ze hebben veel liever dat de pc goed verkoopt, want die voorziet zichzelf.
Hoeft niet speciaal een apparaat voor ontwikkeld te worden, want die is er al.
Vrijheid en geen licentiekosten, waardoor games goedkoper zijn.
Revin
Het is veel makkelijker voor ontwikkelaars om voor consoles te ontwikkelen dan voor de pc. Bij pc's zijn er zoveel verschillende setups waar je rekening mee moet houden.
Ik weet niet hoeveel ontwikkelaars per verkochte unit aan MS/Sony/Nintendo moet afdragen, maar ga er maar vanuit dat het in de prijs van de consolegames verwerkt is. Zie de prijsverschillen tussen pc en consolegames. (Had je post niet goed gelezen dit noem je zelf al.)
Maar ik vind het leuk om dit te lezen, pc-community wordt meestal in een kwaad daglicht gesteld door de grote mate van piraterij (die er wel degelijk is). Zo zie je maar dat games wel op de pc verkopen, als ze maar goed zijn. En dat zelfs zonder competitieve multiplayer.