Nieuws
Assassins Creed Mirage

Populaire YouTuber ontmaskert zichzelf als Assassin's Creed-lekker

De YouTuber heeft zich inmiddels verontschuldigd voor zijn daden

Geschreven door Michel Musters op
YouTuber Dan Allen blijkt de insider 'The Real Insider' te zijn, die onlangs details over de nieuwe Assassin's Creed-games uitlekte.

The Real Insider deelde nog voor de onthulling van Assassin's Creed Mirage, Codename Red en Codename Hexe al wat details over de games op Twitter. Het blijkt nu dat de insider een YouTuber is die deze informatie al op voorhand van Ubisoft had gekregen, maar dat logischerwijs nog niet voor het embargo mocht delen.

The Real Insider onthulde per ongeluk zelf zijn echte identiteit. Toen een twitteraar een vraag stelde aan The Real Insider, beantwoordde Dan Allen die vraag. Hij vergat dus van account te wisselen voordat hij de tweet uitstuurde. Vervolgens gingen diverse mensen graven in de tijdlijn van zowel Allen als The Real Insider, en vond men gelijkenissen over de games die Allen coverde en de informatie die The Real Insider uitlekte.

Allen heeft inmiddels een verontschuldiging geschreven. "Ik heb spijt van mijn acties. Ik schaam me en ben teleurgesteld in mijzelf. Ik ga wat tijd nemen om te reflecteren op mijn slechte keuzes, die nooit meer gemaakt gaan worden." De tweet is inmiddels niet meer te zien, omdat Allen zijn Twitter-account heeft verwijderd. Wel heeft hij een verontschuldigingsvideo op zijn YouTube-kanaal geplaatst, die hieronder te zien is.

Het is niet bekend of de YouTuber NDA's heeft ondertekend en dus juridische gevolgen kan ondervinden van het uitlekken van informatie. Als het louter om het breken van embargo's gaat, is het waarschijnlijker dat Allen alleen op een zwarte lijst bij uitgevers wordt gezet.

Dit artikel delen:

Lees meer

AMD doet RDNA 3-gpu's uit de doeken op 3 november Meer dan een half miljard dollar voor Star Citizen opgehaald
18

Reacties op: Populaire YouTuber ontmaskert zichzelf als Assassin's Creed-lekker

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 21 september 2022 11:46
    Vind het grappig dat ik nooit van die "bekende youtubers" gehoord heb.
    Maar dit is wel leuk om te weten dat dus zo iemand data lekt. Voor andere lekken zou het best wel eens om een youtuber of bekende tester ofzo zijn, kans op een medewerker van het project is in mijn ogen ee nstuk kleiner geworden. owja, hacker kan natuurlijk ook maar dat verschil merk je wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 21 september 2022 17:08
    @-JK- Populair is niet een synoniem voor bekend.

    NIet dat het uitmaakt… ~190k subscribers is respectabel maar ver van "populair" in Youtube-termen dus ik kan het niet echt een accurate kop noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 11:51
    Hahahaha stupdid f*cker. Zo zie je maar weer een f*ck up is makkelijk te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 21 september 2022 11:59
    Ubisoft zou deze man keihard moeten aanklagen als dat kan.
    Want al die leaks tegenwoordig word je niet goed van.
    En dan zo'n slappe video met excuus.
    Ubisoft zou keihard moeten zeggen ajuus.
    Deze vent nooit meer iets laten zien en nooit meer wat geven.
    Hier moeten tog wat consequenties voor zijn geschreven.
    Zo dit was mij gedicht over de lekker.
    Hij krijgt van Sinterklaas dit jaar geen lekkers.

    Sorry jongens ik ben alvast mijn Sinterklaas gedichtjes aan het oefenen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 21 september 2022 12:07
    @Ronnyp

    Het rijmen is niet echt nodig
    Is wel erg overbodig

    Maar oefening baart kunst
    Dus doe ons een gunst

    Log uit op deze site
    En besteed hieraan meer tijd

    Want de rijm is erg basaal
    En dat ergert ons allemaal

    hehe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 21 september 2022 12:25
    @Lavandou
    Is dit nou een dis tegen mijn rijm.
    Dat is natuurlijk geen ongein.

    En je valt zo door de mand.
    Want ik Zet in alle rijmen naar mijn hand.

    En zwarte piet krijgt zeker te horen van jouw slechte gedrag.
    Dus die PlayStation 5 die je wou zeg maar gedag.

    En ik trek me even terug om te oefenen dat is geen geheim.
    Maar ik zal terug komen als de meester van de rijm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 13:08
    @Ronnyp lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 21 september 2022 17:51
    @Ronnyp
    Lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 21 september 2022 12:25
    En ik dacht dat de pepernoten al veel te vroeg in de winkel lagen

    Maar deze rijm geeft pas echt reden tot klagen!

    Toch heeft het ook wel weer wat.

    Zeg je trouwens friet of toch gewoon patat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 21 september 2022 12:28
    @LarsCornelis
    +1 voor chocolade pepernoten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 september 2022 19:13
    @Ronnyp Chocolade pepernoten? WAAR?

    Ik zie alleen maar Chocolade kruidnoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 21 september 2022 13:38
    @LarsCornelis

    Hier in Brabant is het friet,
    Want patat zeggen we niet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 13:11
    Als Ubisoft hem geen NDA heeft laten tekenen is dat niet zo slim van ze en ook een beetje eigen schuld dat het dan uitlekt. Zeker niet netjes van hem maar zonder NDA overtreedt hij geen regels lijkt me.
    Ik vraag me sowieso af wat de reden is dat Ubisoft dergelijke informatie met hem deelt, zeker als je niet wilt dat het uitlekt. Weet iemand wat het idee daarachter is?
    Ik kijk dergelijke video's nooit namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 21 september 2022 13:34
    @Ziminar Het idee erachter zal zijn, denk ik, dat dit soort kanalen alvast een of meerdere video's kunnen maken met de informatie die ze hebben. Zodra dan de officiele aankondiging is geweest dan blijft het nieuws daarna wat langer trending als grote youtubers bijvoorbeeld in de week na het nieuws video's uitbrengen. In principe is het gewoon een marketing truc's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 14:27
    @rvg1983 Ah ok, ja dat klinkt eigenlijk erg logisch.
    Dan zal hij toch wel een NDA hebben moeten ondertekenen lijkt me

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 21 september 2022 14:37
    @Ziminar Ik kan me niet voorstellen dat Ubisoft hier inderdaad geen NDA voor uitgestuurd heeft om te laten tekenen. Dus ja, vanuit gaande dat dat gewoon netjes geregeld was, is deze youtuber willens en wetens de fout in gegaan. Dit soort video's met die krokodillentranen vind ik dan ook altijd zo slap. Enige spijt is dat hij heeft is dat hij betrapt is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 21 september 2022 21:34
    Allereerst:

    WIE

    Ten 2e, het begin van het filmpje met hoe die begint….. is die aan de dope ofsow.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd

    • 22 september 2022 08:50
    Dit soort filmpjes, over hoe veel spijt ze wel niet hebben, daar moet ik altijd heel hard om lachen en is echt complete bullshit. Hij wist dondersgoed wat hij deed, en dat dit fout was. Het filmpje is alleen maar in de hoop dat hij toch nog informatie blijft krijgen van Ubisoft, of andere publishers/developers (dat kan hij nu wel vergeten denk ik zo). Dat, of het is in de hoop dat zijn volgers niet verdwijnen, wat betekend minder views/clicks en daarmee dus geld kwijt raakt.

    Hij mag ook blij zijn als hij geen rechtszaak aan zijn broek krijgt. Amerikanen slepen je wat dat betreft al voor de rechter als je naast ze staat en een scheet laat.