Bugs zijn meestal de nachtmerrie van programmeurs en gamers. Het gebeurt dan ook zelden dat een gevonden bug zo grappig is dat men besluit er een feature van te maken. In Postal 2 is dit het geval, want na de menselijke kotsfontein, waar mensen zittend zichzelf onder bleven kotsen, is er nu de politie bug. De politie in Postal 2 raakt af en toe het spoor kwijt en valt onschuldige burgers aan. Voor geen enkele reden achtervolgt de politie de omstander om hem uiteindelijk te executeren. Dit vond het ontwikkelteam zo grappig dat besloten is om er een feature van te maken.Action Vault: The violent aspects of Postal 2 have received the predominant proportion of the media's and many gamers' attention. How accurately does this reflect the importance violence has in the overall design? Steve Wik: One thing that I've always liked about Postal is that it's honest. There's no convenient prefab storyline to make you feel okay about the killing. We're not wrapping it in a creamy chocolaty anti-nazi/alien/demon/nougat envelope. In the real world, idiots like Lieberman and Lt. Grossman are making great strides in helping murderous assholes feel better about their crimes by reassuring them that it was the latest Ozzy CD or Powerpuff Girls cartoon that made them open fire on that busload of nuns. Unlike reality, in our game, if you choose to go on a mindless shooting spree, you have no one to blame but yourself when you end up dead or in jail with the senseless deaths of millions of innocent polygons on your conscience. You go girl. ActionVault interviewde leveldesigner Steve Wik over het design, de gameplay, grappige momenten, het geweldsniveau en nog veel meer over Postal 2. Voorlopig heeft men alleen een uitgever voor Rusland weten te vinden en is het wachten op een bedrijf dat dit bijzondere spel in Amerika en Europa wil afzetten.