Nieuws
Pokemon Sword Shield

Pokémon Sword en Pokémon Shield onthuld

Games spelen zich af in Galar-regio

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Pokémon Sword en Pokémon Shield zijn aangekondigd tijdens de Pokémon Direct van Nintendo. De spellen vinden plaats in de regio Galar en worden laat dit jaar gelanceerd.

Tijdens de Pokémon Direct van Nintendo zijn Pokémon Sword en Shield onthuld. De volgende games in de serie introduceren een nieuw verhaal en de achtste generatie pokémon.

De spellen spelen zich af in de regio Galar. Deze regio wordt omschreven als een uitgestrekt gebied met vredige landschappen, moderne steden, dichte bossen en besneeuwde bergen, waar mensen samenwerken om industrieën te ontwikkelen. Bekijk hier een eerste afbeelding van de map.

Pokemon Sword Shield
Pokemon Sword Shield

Ook zijn de drie eerste pokémon van de nieuwe generatie onthuld. Aan het begin van spel kunnen spelers kiezen tussen het gras-type Grookey, de vuur-pokémon Scorbunny en het water-type Sobble.

Dit betekent dat Nintendo en Game Freak niet afstappen van de vaste formule, waar spelers hun avontuur beginnen met een gras-, vuur- of water-type pokémon.

Op de website van Pokémon wordt Grookey omschreven als een ondeugende chimp die vol nieuwsgierigheid zit. Scorbunny is een konijnachtige pokémon die altijd in het rond rend en barst van energie en de water-pokémon Sobble is een verlegen reptiel die zich verstopt in het water.

Pokemon Sword Shield

Pokémon Sword en Pokémon Shield worden laat 2019 gelanceerd voor de Nintendo Switch. Bekijk hieronder de video waarin de twee spellen en de nieuwe pokémon geïntroduceerd worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kijk hier de Pokémon Direct over Sword en Shield terug Microsoft praat over pc-gaming in 2019
11

Reacties op: Pokémon Sword en Pokémon Shield onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Paxopoxo

    • 27 februari 2019 16:01
    Nice! Eindelijke "echte" Pokémon RPG's voor de switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 27 februari 2019 16:13
    Best teleurgesteld… hoopte op een iets minder statische combat…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 27 februari 2019 16:19
    Na de eerste beelden ook wel teleurgesteld. Lijkt nog steeds niet op de dikke rpg die ik hoppte dat ze ervan zouden maken. Had gehoopt op iets met een grote schaal kwa camera perspectief enzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 27 februari 2019 16:41
    Ben geen graphics hoer maar ik vind wel dat ze wat beter hun best konden doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 27 februari 2019 18:09
    @burhan42 Echt? Ik vind het de eerste titel sinds Zelda/Mario Odyssey die ik er mooi uit vind zien op de Switch. Erg mooie stijl, wereld en redelijk hoogstaande graphics voor zo'n klein apparaat.

    Net nog even vergeleken met een trailer van Ultra Sun maar dit is toch echt wel een heel ander gezicht, ben er erg enthousiast over.

    Ik had voorheen niet zoveel met Pokemon maar ik vind dit een must-have.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 27 februari 2019 18:35
    @MikkelR1

    Ohw echt? Voor mij is het juist andersom. Mario odyssey en zelda heeft echt ziel dat zie je meteen, bij dit kreeg ik echt het gevoel dat het heel erg gerushed is en vind ook dat het een zeer lelijke grafische stijl heeft.

    Zelfs pokemon stadium op GameCube heeft beter stijl ik voel daar echt ziel in zitten. Tuurlijk heb spel niet gespeeld en is mijn mening gebaseerd puur uit een trailer. Maar dit gevoel kreeg ik zo zo erg. Wat jammer is. Ik hoop dat als ik meer zie van de gameplay dat ik het wel helemaal top ga vinden.

    Ik vond zelda links awakening ook echt een prachtige stijl hebben misschien niet voor iedereen maar kreeg warm gevoel en vond leuk stijltje. Bij deze pokemon spel helaas niet.

    Ik hoop in iedergeval dat gameplay zoveel vernieuwingen heeft en echt open wereld is. Belangrijkste van alles is altijd gameplay voor mij.

    Dit is allemaal natuurlijk mijn mening vanuit een trailer ik wacht geduldig af. Hoop op de beste want ik hou van Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 27 februari 2019 16:44
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt onder de indruk was. Laten we hopen dat het wel een toffe nieuwe game in de serie zal worden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 27 februari 2019 16:51
    Vorig jaar werd dit helemaal gehyped.. Ik dacht echt een pokemon 2019 style. Ben toch wat teleurgesteld in dit maar denk wel dat het vet wordt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 27 februari 2019 17:08
    Ze stappen over van de 3ds naar een veel sterker apparaat met grafisch veel meer mogelijkheden, maar kiezen er bijna voor dat niet te benutten. Dat geeft of aan dat je een nooit aangekondigde 3ds versie nu uit geeft op de switch of dat je heel veel vertrouwen hebt in je huidige style.

    Ben zelf erg benieuwd wat dit gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ph4ge

    • 28 februari 2019 07:10
    Ik hoop dat de wereld niet zo leeg is als hij lijk op de eerste beelden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 28 februari 2019 09:26
    Hallo Ralph! Misschien in het artikel vermelden dat dit toch wel waanzinnig nieuws is. En dat dit wat Pokémon games betreft een hele grote stap is?!