Nieuws
Pokemon Go

Pokémon Go wordt nu wereldwijd uitgerold

Al beschikbaar in Nieuw-Zeeland en Australië

Geschreven door Michel Musters op

De mobiele game Pokémon Go wordt op dit moment wereldwijd uitgerold. In Australië en Nieuw-Zeeland is de game inmiddels al beschikbaar.

Het is niet bekend wanneer de game in andere landen, waaronder Nederland, beschikbaar komt. Meestal gebeurt dat met iOS- en Android-games binnen een week wanneer een game in een bepaald land beschikbaar komt. 


Mensen kunnen er ook voor kiezen een Australisch of Nieuw-Zeelands iOS-account aan te maken om de game al te downloaden. Dat doet men door uit te loggen in de App Store, op 'Sign In' te drukken en een nieuw Australisch of Nieuw-Zeelands account aan te maken. Daarvoor moet wel een e-mailadres gebruikt worden waar men niet al eerder een iOS-account aan heeft gekoppeld. De game kan daarna in de App Store of via deze link gedownload worden.

Android-gebruikers kunnen hier de game installeren op hun mobiele apparaat. Op deze manier worden updates niet automatisch gedownload, maar dit kan wel handmatig worden gedaan. Wanneer de app officieel in Europa verschijnt kan op die versie verder gespeeld worden en wordens updates wel automatisch gedownload.

Pokémon Go is een gratis game voor iOS en Android waarmee spelers in hun omgeving pokémon kunnen vangen. Spelers bekijken een map van de locatie waar ze op dat moment zijn en zien daarop waar ze verschillende pokémon kunnen vinden. Vervolgens kunnen deze pokémon getraind worden en op bepaalde plekken achtergelaten worden, zodat andere spelers er weer tegen kunnen vechten.

Een bèta voor de game was afgelopen maand beschikbaar voor de pers en enkele fans. Gamer.nl schreef een uitgebreide impressie.

Pokemon Go

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Het programma van Summer Games Done Quick: 6 juli Fysieke editie Rocket League krijgt lanceringstrailer
19

Reacties op: Pokémon Go wordt nu wereldwijd uitgerold

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • quickssilverr

    • 6 juli 2016 09:46
    Awesome! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BasVroegop

    • 6 juli 2016 09:51
    #teamblue

    UI is al verrassend anders dan de bèta, vermoed dat er dus nog veel aan is gesleuteld! Ben benieuwd, zo even er op uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 6 juli 2016 12:38
    @BasVroegop Komt hier nog een aanvullende artikel op of reageer je hieronder even of er veel is veranderd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BasVroegop

    • 6 juli 2016 12:47
    @Ichi Ik denk dat er nog wel een review volgt! Maar eerst eventjes uitgebreid spelen. Gyms zaten in de beta voor mij niet, dus daar ga ik ook nog even druk mee bezig. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 6 juli 2016 11:11
    Net even getest maar hier in Nederland werkt het nog niet helemaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 6 juli 2016 11:32
    @alex201 inderdaad, account bevestigen lukt al niet op site…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 6 juli 2016 11:51
    @KratosFever Ik had alles al klaar in de app alleen er was nog geen plattegrond maar wel dingen als een pokecenter dus je weet niet waar je heen moet lopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Flaming

    • 6 juli 2016 12:53
    APK is al online. Apkmirror.com. Op de oneplus two werkt het goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BasVroegop

    • 6 juli 2016 13:27
    @alex201 Ik had vanmorgen een paar keer last van serverdrukte, wellicht was dat de reden? Kan inmiddels al een tijdje prima spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 6 juli 2016 13:42
    @BasVroegop Werkt het lopen door de map bij jou wel lekker dan? Als ik een eind loop heb ik ongelooflijk veel lagg erin lijkt het wel of er gebeurt nuthin….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GuanvanZoggel

    • 6 juli 2016 14:02
    @KratosFever Bij mij werkt-ie prima en accuraat, zowel lopend als fietsend. Is je mobiele dekking normaal gesproken wel goed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 6 juli 2016 14:15
    @GuanvanZoggel Jup, alles gecheckt en de GPS opnieuw geijkt en geef 4G aan. Nooit problemen mee gehad… Zal vanavond het opnieuw proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 6 juli 2016 16:18
    @GuanvanZoggel Ik was net even in Leeuwarden en daar werkt alles prima (zelfs in de auto) maar in het dorpje waar ik woon is volgens mij nog geen plattegrond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Master Lucky

    • 7 juli 2016 01:05
    Ik lees berichten dat alle servers buiten Australië en Nieuw-Zeeland momenteel geblokkeerd zijn, vanwege de drukte. Vraag me dus af hoe er hier toch mensen claimen dat ze aan het spelen zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bashnag

    • 7 juli 2016 01:19
    @Master Lucky ik heb het zojuist nog even gespeeld dus de servers zijn wel degelijk up.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BasVroegop

    • 7 juli 2016 09:21
    @Master Lucky Geloof dat het eerder de onderhoud was - hier deed ie het gisteravond slechts af en toe. Vannacht ging de game live in de VS, waar ze vermoedelijk op moesten voorbereiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 7 juli 2016 10:49
    @Master Lucky
    Gisteren gedownload (niet via playstore, maar via een linke die je ook op Power Unlimited vind). Servers liggen er constant uit, en daarnaast voelt de game aan als een niet afgewerkte game. Je kan vrij weinig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Humpdog

    • 7 juli 2016 07:42
    Ik krijg de melding parseer fout??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hastur

    • 7 juli 2016 09:55
    Ik heb hem wel al geïnstalleerd, maar heb er nog niet buiten mee gespeeld. Zo te zien hebben ze de meeste van de Ingress portal locaties overgenomen.