Nieuws
Pokemon Go

Pokémon Go krijgt gesponsorde PokeStops

McDonald's zou de eerste kunnen zijn

Geschreven door Alicia Tai op

Niantic gaat in de toekomst samenwerken met bedrijven om gesponsorde locaties in Pokémon Go te verwerken.

Momenteel kunnen spelers Pokéballs en andere handige voorwerpen ophalen bij virtuele PokéStops, waarvan de locaties willekeurig zijn, of geïmporteerd uit Niantics soortgelijke game, Ingress. In de toekomst komen daar ook gesponsorde locaties bij, zo meldt de New York Times. Niantic heeft namelijk deals gesloten met andere bedrijven om gesponsorde content aan te bieden in Pokémon Go.

Om welke sponsors het gaat, wil Niantic nog niet bekendmaken. Een van de eerste kandidaten zou mogelijk McDonald's kunnen zijn. Een Australische student bekeek namelijk de code van Pokémon Go en vond daar meerdere naamsvermeldingen van de Amerikaanse fastfoodketen. Een Reddit-gebruiker vond daarna ook een afbeelding van het logo van het bedrijf in de code.

Het is goed mogelijk dat er naast McDonald's meer commerciële locaties in Pokémon Go verschijnen. Aangezien de applicatie gratis is, moet Niantic gebruikmaken van een ander verdienstmodel. De game bevat bijvoorbeeld al microtransacties. Deze zijn echter niet verplicht om te gebruiken om progressie te boeken.

Tevens zou de toevoeging van gesponsorde locaties een veelvoorkomend probleem met de applicatie kunnen oplossen. Veel gebruikers die buiten de randstad wonen, kampen namelijk met het probleem dat er te weinig PokéStops en Gyms in hun buurt te vinden zijn.

Pokémon Go wordt momenteel nog uitgerold binnen Europa, maar is middels een omweg te downloaden in Nederland.

Bron: New York Times

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve gaat achter goksites aan die Steam gebruiken De 10 beste Xbox 360-games
12

Reacties op: Pokémon Go krijgt gesponsorde PokeStops

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • PuffnPow

    • 14 juli 2016 15:02
    OMG! dit is op zakelijk gebied een schot in de roos. ik woon zo goed als naast een mac, die zit straks dus vol met gamers, awesome!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 14 juli 2016 15:15
    Niantic loopt binnen als een baas. Kassa!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 14 juli 2016 15:23
    Kan ik gamer.nl een week lang sponsoren zodat er een week lang geen Pokémon 'nieuws' komt te staan op de site? Zo ja dan hoor ik dat graag.

    B.v.d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 14 juli 2016 15:33
    @Grohe Nope, onze berichtgeving heeft 0 procent te maken met verdiensten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 14 juli 2016 15:50
    @Grohe Ik deel je frustratie. Helaas gaan we dit voorlopig nog veel zien. Helemaal als het officieel uit komt hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkone76

    • 14 juli 2016 16:30
    @Grohe
    je kan de berichten over Pokemon Go toch ook gewoon niet lezen als je het niet bevalt? Je klikt zelf op de link, terwijl je al weet waar het bericht over gaat en dan neem je ook nog de moeite om te reageren.
    Ik zou die nieuwsberichten gewoon lekker overslaan, zoals ik bv met alle nieuwsberichten doe die over sportgames gaan.
    Het is een gamesite en Pokemon Go is helemaal de hyoe dus logisch dat je er veel nieuwsberichten over zal zien.

    Het zal mij benieuwen welke bedrijven hier allemaal aan mee willen doen. Misschien ook wel iets voor Starbucks, Burger King etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 14 juli 2016 16:47
    @darkone76

    Zoveel dit. Staat een game je niet aan klik dan niet op die berichten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 14 juli 2016 16:54
    @coola Wat denk je van het zien van de headlines op de hoofdpagina?
    Dat loopt vol met Pokemon Go regels. In mijn geval genoeg om geprikkeld te raken. Ja het is een hype dus je kan wat artikelen verwachten, alleen vandaag al ong 6 a 7 artikelen met betrekking tot Pokemon. Dat vind ik echt te veel. Verzamel eventueel al die losse nieuws items en condenseer ze in 1 topic. Dat zou overzichtelijk zijn, en zou, als ik even voor mijzelf spreek, een hoop minder ergenis opleveren voor de niet fans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 14 juli 2016 18:05
    @darkone76,

    Er worden zoveel non nieuwsberichten geplaatst over Pokémon. Volgens mij vandaag ook genoeg berichten hier tm een nieuwsfeitje in China aan toe. Meeste nieuwsberichten hebben 0 reacties. Dat is gewoon overkill. Het gaat ook ten koste van ander nieuws. De fixatie zit nu zoveel op Pokémon waardoor de geschonken aandacht en energie niet meer gegeven kan worden aan vertalen, zoeken, interviewen, etc. aan ander gamenieuws.

    Dus ja ik mag daar gewoon mijn beklag over doen. Mensen wie dat niet bevalt moeten maar niet m'n reacties lezen of op reageren. Zulke redenering vind ik sowieso zwak, daarom kaats ik de bal maar terug.

    Ik vind het sowieso een kinderachtig spel en volwassen mannen die daar aan meedoen vind ik maar een stel… Nah daar gaat het me eigenlijk niet om. Meer om het feit dat Pokémon nieuws momenteel overkill is. 0 reacties en veelal nietszeggende berichten waar zelfs Pokémon fans niks om geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PeterVos

    • 14 juli 2016 15:26
    Maak van de Randstad maar 'buiten een grote stad' van. Woon zelf in Enschede en om de 20 meter wel weer een PokeStop…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PuffnPow

    • 14 juli 2016 15:28
    heerlijk al dat pokemon nieuws! keep it going! geweldige game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 14 juli 2016 16:07
    Needz more pokemon news. Game verdient het om vaak in het nieuws te komen