Nieuws

Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl verschijnen op 19 november

Legend Arceus komt uit op 28 januari 2022

Geschreven door Jacco Peek op
The Pokémon Company heeft de releasedata van Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl, en Pokémon Legends Arceus onthuld. 

Brilliant Diamond en Shining Pearl zijn vanaf 19 november beschikbaar voor Nintendo Switch. In een tweet zijn de doosjes van de remakes onthuld, die worden gemaakt door het Koreaanse bedrijf ILCA, in samenwerking met Game Freak. De games moeten 'trouw blijven' aan de originele DS-titels, maar ook enkele verfijningen toevoegen.

Pokémon Legends Arceus verschijnt op 28 januari. Ook van die game is het doosje onthuld, dat het feodale Sinnoh weergeeft waar de game zich afspeelt. Legends Arceus speelt zich af in een volledig open wereld waarin spelers de eerste Pokédex moeten opbouwen.

Er zijn geen nieuwe gameplaybeelden van de titels onthuld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Intel start tape-in van 7nm Meteor Lake-chips Sony wil PlayStation-IP uitbreiden naar mobiel, tv en film
8

Reacties op: Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl verschijnen op 19 november

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 26 mei 2021 15:52
    Beide zullen er komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 26 mei 2021 15:59
    Ik ga voor pearl. Kies altijd voor de tofste legendary op de voorkant 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 26 mei 2021 17:42
    @MissMeNL
    Maar de tofste legendary is juist Dialga. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 26 mei 2021 18:03
    @Ardyn hahaha smaken enzo. Vind palkia echt veel mooier en daarbij ook nog de kleur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 27 mei 2021 18:17
    @MissMeNL
    Hahaha, of course. Al heeft Dialga wel één van de betere type combinations uit de hele franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 26 mei 2021 21:11
    @MissMeNL
    Idem Ditto (Har har), alleen dan voel ik me weer slecht wanneer ik er achter kom dat de andere versie iets als een Vulpix heeft dat ik zou willen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 27 mei 2021 13:23
    @Tad ik had dat met sword. Shield had gigantamax gengar. Vet balen. Maar aan de ander kant krijg je altijd gegarandeerd de legendary pokemon van de voorkant ingame. Dan neem ik maar mijn favorieten voor lief. Plus je kan altijd wel online ruilen tegenwoordig of overzetten van vorige games naar nieuwe games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 26 mei 2021 22:01
    Ik hoop graag nieuwe beelden te zien tijdens de E3 en dan vooral van Legends Arceus. Van de Diamond en Pearl remake weten we wel wat we kunnen verwachten. Maar ook daar verwacht ik wel nieuwe elementen en niet een goedkope 1 op 1 remake.

    Ik hoop dat Legends Arceus wel echt een volwaardige game wordt waar echt veel te doen is. Waar je ook echt wel moet zoeken naar Pokemon en dat het een uitdaging is.

    Wat ik wel apart vind is dat de releases vrij snel achter elkaar zijn. Hierdoor krijg ik steeds meer het gevoel dat de Diamond en Pearl remake echt een tussendoortje zijn voor de fans en een goedkope remake wordt. Hopelijk heb ik het mis