Nieuws

Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl onthuld

Komt later uit op Nintendo Switch

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn Switch-remakes van Pokémon Diamond en Pearl aangekondigd: Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl.

Dat deed The Pokémon Company tijdens een Pokémon Presents-video die vanmiddag werd uitgezonden om het vijfentwintigste bestaansjaar van de franchise te vieren.

De remakes hebben een unieke grafische chibi-stijl. De spellen worden niet door Game Freak, maar door Ilca ontwikkeld, de studio achter Pokémon Home.

Alle pokémon uit de oorspronkelijke Diamond- en Pearl-games zitten in de remakes. Beide games komen tegelijk ergens later dit jaar uit op Nintendo Switch - een precieze releasedatum is er nog niet.

Pokémon Diamond en Pearl verschenen oorspronkelijk in 2007 op de Nintendo DS. De spellen spelen zich af op Sinnoh, een eiland gebaseerd op het Japanse eiland Hokkaidō.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kiekjes schieten in New Pokémon Snap Nieuwe screenshots van Halo Infinite-spelwereld getoond
8

Reacties op: Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Lord Ganon

    • 26 februari 2021 16:32
    De chibi-stijl kan me niet bekoren. Helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 26 februari 2021 16:33
    Nice !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaVinkie

    • 26 februari 2021 16:35
    Hmm, als de games dan toch letterlijk hetzelfde zijn had ik liever een directe port gezien. Deze chibi-stijl vind ik veel minder mooi dan de originele 2D sprites.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 26 februari 2021 16:37
    Wederom een aparte grafische stijl. Ik vind 't tof! Pokémon Shining Pearl it is!
    Dit gaat weer een bult Switches verkopen (samen met Pokémon Legends Arceus), daar word je bang van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 26 februari 2021 17:30
    Ik kan de oude D&P stijl enigszins waarderen, maar tegelijkertijd ziet het er ook uit als een Android bootleg game..
    Had gewoon de Lets Go engine gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 26 februari 2021 19:05
    Wat een wisselende reacties over de graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 26 februari 2021 20:38
    @whaha

    Nou, inderdaad. Dat was m.b.t. dit soort graphics natuurlijk ook wel te vewachten. Dit was bv. ook zo m.b.t. Link’s Awakening op de Switch. Je houdt ervan, of je vindt het niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKerkhof

    • 27 februari 2021 10:31
    De grafische stijl is volledig in lijn met de oorspronkelijke Diamond & Pearl, waar de overworld figuren ook gewoon gedrongen poppetjes waren. Het ziet er in hogere kwaliteit misschien was onwennig uit, maar dat went wel.
    Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat voor echte vernieuwingen we kunnen verwachten, want de tijd dat ik nog een één op één remake wil zien heb ik wel gehad…