Nieuws
PlayStation VR

PlayStation VR is meer dan drie miljoen keer verkocht

Bestverkochte PSVR-game is The Elder Scrolls 5: Skyrim VR

Geschreven door Michel Musters op
Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan drie miljoen exemplaren van de PlayStation VR verkocht.

De virtualrealityheadset verscheen in oktober 2016 en kostte geruime tijd 399 euro, al zijn er tegenwoordig regelmatig deals en bundels beschikbaar. De helm kan tegenwoordig voor circa 299 euro gekocht worden.

Er zijn inmiddels ook al meer dan 340 games die PlayStation VR ondersteunen uitgekomen die samen 21,9 miljoen keer verkocht zijn. Sony heeft ook duidelijk gemaakt wat de bestverkochte PSVR-games in de Verenigde Staten zijn. De bestverkochte game is The Elder Scrolls 5: Skyrim VR, gevolgd door PlayStation VR Worlds, Rec Room, Resident Evil 7 en The Playroom VR.

Bron: PlayStation Blog

Dit artikel delen:

Lees meer

F1 2018 vergeet jarenoude problemen aan te pakken Nieuwe Sniper Ghost Warrior-game in de maak
26

Reacties op: PlayStation VR is meer dan drie miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 17 augustus 2018 09:49
    Mooie cijfers, en een heel mooi mainstream entry-level vr apparaat… vermaak me prima momenteel met The persistance (roguelike fps) en wacht met smart op Pixel Ripped 1989 !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 17 augustus 2018 10:43
    @casualkiller
    Ik kijk vooral uit naar Firewall (Counter Strike in VR!), Astro Bot en Blood and Truth.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 augustus 2018 10:55
    @TripleDad Astrobot! yes! het beste gedeelte uit the playroom VR :)

    tetris VR staat ook nog hoog op het lijstje vanwege de REZ maker..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 17 augustus 2018 11:26
    @TripleDad Counter Strike? Eerder Rainbow Six.. Maar hij staat in de pre-order! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Puc

    • 17 augustus 2018 10:14
    Zeker mooi in mijn ogen krijg je veel vr voor niet veel geld.
    Naar mijn mening voegt vr meer toe dan 4k

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 17 augustus 2018 10:47
    @Puc
    Eens. 4K en HDR interesseren me nauwelijks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 17 augustus 2018 11:25
    @Puc Ja, platte spelletjes? Dat is zooo 2012…;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 augustus 2018 13:33
    @Puc Weet je nog toen deze generatie werd aangekondigd en iedereen klaagde dat de consoles nog steeds geen Full HD 60fps aankonden?
    Dat was voor velen het belangrijkste ter wereld.

    Fast forward naar een paar jaar later, nobody gives a shit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 17 augustus 2018 14:51
    @fonsrutte

    Nobody is dan wel weer heel kort door de bocht.
    Ik zie weer veel liever 60 fps op de console, de Oculus Rift heb ik al op de pc dus de PS VR kan mij gestolen worden :)

    Ik game dan ook met een pc monitor die op 165hz loopt, ga ik terug naar een standaard 60hz monitor dan merk ik dit meteen (voelt heel stroperig aan)
    Start ik mijn console op met 30 FPS dan moet ik toch echt wel even omschakelen.
    Bij sommige spellen krijg ik gewoon echt koppijn die niet stabiel 30fps draaien. Bij Oculus Rift spellen die niet goed zijn geoptimaliseerd heb ik dit ook (ben wel eens zwaar beroerd geweest door slechte VR)

    The Last of Us op de PS3 is daar een van, dat spel kan ik niet langer dan een uur spelen zonder pijn aan mijn kop te krijgen en misselijk begin te worden.
    De Remaster op de PS4 met 60fps is dan ook echt een verademing en kan ik uren achter elkaar spelen zonder problemen.
    Ik ben dus meestal wel super blij met een remaster van een ouder spel.

    Ieder zijn ding :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 17 augustus 2018 11:27
    Ik ben deze week begonnen aan resident evil 7 in vr. Dat is echt een fantastische game. Bestuurd echt goed, ziet er mooi uit en het spel is onwijs goed in elkaar gezet. Ik heb gister echt met kippenvel en zweetvoetjes gespeeld. Onwaarschijnlijk goeie vr port en een must have voor alle vr liefhebbers. Skyrim vr is ook een uitzonderlijk goeie port naar vr het werkt gewoon perfect. Iemand ervaring met fallout vr? Ik zit nu zelf vooral uit te kijken naar superhot vr die ik net voor een 10tje bij de mediamarkt heb kunnen oppikken en firewall (rainbow six siege achtig voor vr) en Moss die ik eind dit jaar wil aanschaffen. Ik moet zeggen dat ik echt ben verrast hoe veel immersie vr geeft vooral als het goed is qua besturing. Ik wil eigenlijk niks anders meer voor single player.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 17 augustus 2018 11:29
    @GoRightAhead Als je van racegames houdt MOET je echt Wipeout Omega Collection in VR checken, echt, je weet niet wat je overkomt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 17 augustus 2018 13:26
    @clandestine666
    Goeie tip, hij komt op het lijstje!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 augustus 2018 13:38
    @GoRightAhead Ah man, RE 7 in VR. Ik heb het even geprobeerd, maar ik schijt letterlijk in mijn broek. Wel supertof gedaan, maar veel te eng voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 17 augustus 2018 15:43
    @fonsrutte RE 7 in VR is voor mij de beste horror ervaring ooit dus ik snap wel dat je het mogelijk niet trekt. Toch moet ik wel zeggen: het went op gebied van spanning, en het begin is wel het spannendste gedeelte.

    Van mij mogen ze nog meer van dit soort games uitbrengen op PSVR. Er zijn genoeg andere leuke games / ervaringen maar RE 7 blijft me echt veruit het meeste bij.

    De platte 4k versie doet me overigens maar weinig, deels natuurlijk omdat ik hem al eens gespeeld heb, maar op een tv komt het gewoon niet hetzelfde over. Het 'in your face' effect in VR is gewoon meesterlijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 17 augustus 2018 11:25
    Superblij nog met mn headset, en de lijst met aankondigingen groeit op bijna dagelijkse basis.. Go PSVR!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Puc

    • 17 augustus 2018 11:53
    Wel mooi om te zien veel positieve reacties eerst alleen maar negatieve .
    Komen idd veel vr games aan waar ik veel van verwacht BTW vind die (polich Paul vr) op YouTube wel goed met zijn psvr News.
    De meeste 2d games speel ik zelfs met de bril op in cinamatic mode en een set goede oortjes in kom dan beter in de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 17 augustus 2018 13:28
    @Puc
    Leuk ik ga hem even checken, ik vind zelf vr without parole ook top met inhoudelijke reviews en wat top 10 vr lijstjes. Wat leuk is is dat ze die elk half jaar uitbrengen en dat je ziet hoeveel er veranderd in de lijst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 17 augustus 2018 12:51
    Wil het nog steeds proberen maar is nog steeds best prijzig om te proberen.
    Maar nu er steeds meer ganes zijn die het ook echt goed gebruiken word het steeds intresanter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 17 augustus 2018 13:33
    Zeer verdient. Skyrim is inderdaad echt een must have, ondanks de “gewone” uitvoering nog steeds de moeite waard. Gran turismo is ook aardig in vr . Stiekem ook veel lol gehad met Rigs. En sluit me bij Puc aan, Horizon spelen met bril op is echt awesome.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 17 augustus 2018 13:46
    Mooi dat Sony met Playstation VR deze technologie voor iedereen heeft gemaakt, je hoeft niet een high end PC te hebben om goede VR te hebben. Veel keuze aan games en er komen er nog veel meer aan!