Nieuws
PSVR 2

PlayStation VR 2-releasedatum volgt 'binnenkort'

Gebruikservaring in beeld gebracht

Geschreven door Jacco Peek op
In een blogpost heeft Sony de gebruikservaring van de PlayStation VR 2 uitgelicht. Ook laat het weten dat een releasedatum 'binnenkort' wordt onthuld.

Zo bevat de PSVR 2 een See-Through View, waarbij spelers via externe camera's op de vr-bril hun omgeving kunnen zien. Daarmee is het eenvoudiger om bijvoorbeeld de controllers te vinden na het opzetten van de bril.

Ook wordt het voor spelers mogelijk om zichzelf te filmen of streamen met behulp van een PlayStation 5 HD Camera. Daarmee wordt niet alleen gameplay uitgezonden, maar is ook de speler in beeld als een uitsnede.

De externe camera's van de PlayStation 5 maken het daarnaast mogelijk om de omgeving te scannen en de grenzen van het speelveld bij te stellen. Zo registreert de headset wanneer gebruikers dichtbij muren en objecten komen.

Tot slot krijgt de PSVR 2 twee modi. In VR Mode worden games in 4000 x 2040 pixels en HDR weergegeven met een framerate van 90 of 120 Hz. In Cinematic Mode kunnen spelers niet-vr-content op een virtueel 1080p HDR-scherm bekijken in 24 of 60 Hz. 

Ontwikkelaars krijgen volgens Sony 'binnenkort' toegang tot de opties via een software-update. Ook volgen spoedig de releasedatum van en ondersteunde games voor het platform. Naar verwachting organiseert Sony deze zomer nog een nieuwe PlayStation Showcase.

psvr 2

Dit artikel delen:

Lees meer

'Ontwikkeling Star Wars: Kotor-remake op dit moment gepauzeerd' Ontmoet Judge Plank in Return to Monkey Island
18

Reacties op: PlayStation VR 2-releasedatum volgt 'binnenkort'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juli 2022 16:59
    Als ps zorgt dat ze half life er op hebben dan koop ik hem direct, tot nu nog geen game gezien waar voor ik ps vr moet halen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 26 juli 2022 18:05
    @hulstpower dat zou vet zijn half life. Maar ik koop hem gelijk. Voor de games, maar zeker ook voor films kijken. En zo te lezen wordt dat een stuk prettiger dan met de huidige bril. Zin in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juli 2022 18:12
    @adutchman ben niet zo van vr een maat van me vind het geweldig, maar alleen die half life game lijkt me dus heel vet. Maar ooit een robocop game of zo en dat je dan alles zo ziets als hij zou vet zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 26 juli 2022 23:16
    @hulstpower de kans is heel groot dat Alyx op de PSVR2 uit komt, vanuit Valve was er al een hele tijd geleden wat hints over naar buiten gekomen/gelekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 26 juli 2022 18:19
    Ik heb geen ervaring met VR maar haal deze direct. Lijkt me een mooi instapmoment. Maarre… Die zwevende handjes, dat blijft wel heel storend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jelster

    • 26 juli 2022 19:29
    @Michael-Raymond-Clayton Je zegt het al, je hebt nog geen ervaring. Zodra je het door een vr bril bekijkt snap je ineens waarom die handjes zo zijn. Het zijn dan namelijk JOU handen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juli 2022 20:51
    @Jelster en jou handen vliegen toch ook niet in de lucht, weet niet meer welke game het wss maar heb ook wel is gewoon armen aan de handen gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 26 juli 2022 23:18
    @hulstpower het zal je verbazen hoe natuurlijk die zwevende handjes aanvoelen. Ik merk juist eerder dat als ze volledige armen hebben geimplememteerd dat je veel meer problemen ondervindt, veel meer glitches.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 juli 2022 07:25
    @SuperDre dat zou kunnen, heb 1 x vr gespeeld maar het maakt het wel nepper voor mij en minder realistic. Maar dat is mijn mening ennervaring er mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 27 juli 2022 07:48
    @SuperDre ja precies dit! Ze krijgen dat nog niet goed werkend met full body in mijn opinie. Voelt in Contractors b.v. dan ook erg onnatuurlijk aan. En als je eenmaal aan het spelen bent dan heb je niet eens in de gaten dat je geen armen hebt :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 26 juli 2022 21:53
    @Michael-Raymond-Clayton het went heel snel de zwevende handjes. Als ik me niet vergis heeft het te maken met het animeren en genereren van de armen tov de handen. Dat zorgt voor een vreemde sensatie dat ten koste gaat van de ervaring.

    Ik merkte dat zelf ook met MoH Above and Beyond. Gelukkig kan je daar nog in de opties het nodige tweaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 26 juli 2022 22:46
    Ik koop hem gelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 juli 2022 23:33
    Het is vet maar erg duur allemaal en weinig spellen en je moet een ruimte helemaal vrij maken. Tafels en shit weg. Ik heb zelf een groot huis en heb op zolder vet veel ruimte. Maar 99% van de Nederlanders hebben dit niet. Dus nog steeds weg gelegd voor de echte enthousiastelingen. En je hebt toch wel 8k in 120hz nodig. Heb zelf de index van valve. Is mooi maar de volgende moet echt 2x zo scherp zijn en nieuwe games mocht ik een nieuwe willen kopen en hij moet draadloos zijn. Wellicht over 10 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • LoGiCaL_PsYcHo

    • 27 juli 2022 00:34
    Ik hoop van harte dat het ook mogelijk wordt om je eigen 360-graden films via de PS VR2 te bekijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 27 juli 2022 08:11
    Ik heb de VR1, vind het spel aanbod heel teleurstellend. Normaal zou ik de VR2 gelijk kopen, maar nu wacht ik eerst af of er wel voldoende aantrekkelijke games voor uit komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BertThaBest

    • 27 juli 2022 11:24
    Hmm.. als Half Life Alyx erop uitkomt dan wordt het wel interessant om een ps5 te halen voor mij… Scheelt weer een dikke pc en zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 27 juli 2022 11:51
    Ik mis het idee van een killer app voor het VR gebeuren. Ja Astrobot schijnt wel heel leuk te zijn, maar het is moeilijk om die game niet te zien als iets 'wat er gewoon bij zit'. Een zoethoudertje, een technical showcase. Half-Life Alyx zou veel veranderen. Of The Climb 1 en 2, of Lone Echo 1 en 2. Uiteraard hopelijk ook originele content speciaal voor de PSVR2 en dat komt er wel met Horizon Call of the Mountain, maar mag het iets meer zijn?

    3D films er op kijken zou ook wel vet zijn, hoef ik me niet meer druk te maken als mijn LG Oled het begeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 27 juli 2022 11:55
    @Fordon_Greeman Nouja, op de originele PSVR vind ik Robinson the journey toch echt wel vet (heb zelf de PC versie). En er zijn voor de PSVR wel meer echte goede VR games.
    Hoop wel dat Sony de PSVR2 backward compatible maakt met die oudere games, want dat zorgt ervoor dat die meteen een extra grote library heeft die die hard nodig heeft.