Nieuws
Vita

'PlayStation Vita in Nederland niet meer te koop'

Handheld sinds 2012 verkrijgbaar

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

De PlayStation Vita lijkt in Nederland niet meer verkrijgbaar te zijn. De Vita verscheen in 2012.

Dat meldt Tweakers op basis van navraag bij grote webwinkels. De site ziet de draagbare spelcomputer van Sony niet terug in zijn prijsvergelijker, die de verkrijgbaarheid van producten bij veel webwinkels toont.

Webwinkel Coolblue zegt de PlayStation Vita inderdaad niet meer te verkopen. Daarnaast stelt Bol.com de Vita niet meer op voorraad te hebben. De webwinkel verwacht hem niet meer op korte termijn binnen te krijgen.

Sony weigert echter een reactie geven. Het is daarom onduidelijk waarom de verkoop lijkt te zijn gestopt, en of die stop definitief is. In andere Europese landen als Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk is de PlayStation Vita nog wel volop verkrijgbaar.

Hoewel de PS Vita in 2012 verscheen, kwam halverwege 2014 nog een dunner en lichter nieuw model op de markt.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Patch laat exclusieve Oculus-games spelen op HTC Vive Spelunky-video beschrijft het ontwerp van de procedurele levels
28

Reacties op: 'PlayStation Vita in Nederland niet meer te koop'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • -it-

    • 14 april 2016 09:29
    In vergelijking met de Nintendo handhelds is de Vita dan ook echt hopeloos gefaald. In europa dan, in Japan niet.
    Het gemis aan goede games heeft de doorslag gegeven. Hoewel het technisch een goed apparaat is, zijn de nintendo handhelds gewoon veel leuker! Ik zie nog wel een Japan-only handheld verschijnen door Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 14 april 2016 09:45
    Was een leuk ding maar vanwege het lage aanbod van games die mijn voorkeur hebben verkocht ik hem snel door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 14 april 2016 09:48
    Mja ding is 13 miljoen x verkocht ofzo dan zit je relatief gezien vlak bij de verkoop aantallen van xbox 1 of Wii U. Er zijn +1000 spellen erop verschenen maar vooral voor de Japanse doelgroep. Mij spreken die spellen niet aan iig. In die zin heeft het niet gefaald. Dus ik snap Sony wel dat ze niet meer echt op Europa richten. We zijn nu eenmaal niet het centrum van de wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • orion_auron

    • 14 april 2016 10:04
    Zo jammer heb mijn vita al sinds launch maar heb er denk ik maar 6 of 7 spellen voor gekocht is nu eem veredelde psx console gezien ik de oude Final Fantasie games er allemaal op heb geïnstalleerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 14 april 2016 10:35
    @orion_auron Daar heb ik de PSP al voor. Al mijn favoriete ps1 games speelbaar op een ouderwetse crt tv via de tv-out functie, geweldig! Ik denk dat de Vita mede zo gefaald heeft omdat hij niet te kraken was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutkabout

    • 14 april 2016 10:09
    lang leve marktplaats.
    Heb die van mij voor 5 tientjes op de kop getikt. Vind het een super apparaat, maak er regelmatig gebruik van voor de remote play functie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 14 april 2016 10:11
    Inderdaad echt zonde. Qua hardeware blaast de PS Vita de concurrentie echt omver. Zelfs de New DS kan niet tippen aan de Vita op dat punt.

    Echter op die console zijn tenminste nog zat games te krijgen en daar schort het bij de PS Vita nogal aan. Zelfs Civilization Revolution 2 is hier niet te koop. Echt zonde en jammer dat Sony een product maakt om het vervolgens niet te ondersteunen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 14 april 2016 18:17
    @bigds9fan

    nintendo richt zich dan ook niet op realisme of prestaties. begrijp me niet verkeerd ik kies ook zeker weten de vita boven de ds..
    zeer jammer om de vita te zien gaan, gebruik het nog steeds voor bijv op vakantie gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 14 april 2016 10:52
    Ik ben superfan van de Vita, en ondanks wat iedereen zegt er zijn meer dan genoeg games op te spelen, zo veel dat ik het allemaal niet uitgespeeld krijg. Man, er komt zelfs nog een exclusive op uit deze maand!

    Ontwikkelaars die hun games naar vita porten geven ook aan dat daar nog genoeg te verdienen valt. Vita-eigenaren zijn over het algemeen hardcore gamers die veel spellen kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phobia

    • 14 april 2016 11:15
    @ErikNus Lol. "hardcore"

    Maar inderdaad, het is een geweldig apparaat waar IK meer dan voldoende op te spelen heb. Pas geleden de laatste Corpse party nog voor gekocht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 14 april 2016 11:43
    @ErikNus Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd naar wat volgens jou de reden is dat de Vita niet als succes gezien wordt. Als de verkoopaantallen van 13 miljoen inderdaad kloppen dan is de Vita toch wel een succes?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 14 april 2016 12:53
    @haastnooit Nee dat is niet bepaald veel hoor, voor een console. Zeker als je het vergelijkt met de PSP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 16 april 2016 10:07
    @ErikNus

    Digital only games tellen niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 14 april 2016 11:37
    Erg mooi apparaat qua hardware en design. Moet zeggen dat ik de mijne ook heel weinig gebruik nu. Speelde er zo nu en dan wel een indie game op. Ook kon ik mij erg vermaken met Wipeout, Gravity Rush, Super Stardust Delta, Soundshapes en Geometry Wars.

    Voor remote play gebruik ik het ook te weinig, eigenlijk.

    Er zijn een heleboel games verkrijgbaar op de Vita, maar zoals eerder gezegd, zijn ze vooral Japans en ook wat meer op die doelgroep gericht. Daar moet je van houden, want anders heb je er niet zoveel aan.

    Blijft zonde dat het zo slecht is gelopen met dat ding. Toch wil ik hem maar wat graag in mijn bezit houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Master Lucky

    • 14 april 2016 12:20
    Dan maar weer mn PSP uit de kast halen :-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 14 april 2016 13:21
    Best wel triest eigenlijk dat het ding maar 12 miljoen verkopen heeft, de 3Ds die een jaar eerder kwam zit zo rond de 60 mil.
    Vergelijken met de grotere broertjes doe ik niet maar ik had de Vita toch kwa verkopen hoger ingeschat, ik vond het een leuke handheld maar ik miste gewoon games die ik er graag op gezien had, Uncharted was geweldig en had graag meer van dat soort games gezien.

    Nu ben ik het met Erik eens dat er genoeg games op zijn maar het moeten wel games zijn die een persoon graag speelt.

    Vraag me af of Sony ballen heeft om toch een concurrent van Nintendo te blijven op handheld gaming gebied.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 15 april 2016 11:09
    @ShadowX De meeste divisies van Sony doen het, op die van PS4 na, minder goed.
    Ik verwacht dat het daardoor ook wat lastiger is om grote risico’s te nemen.
    Daarnaast zie je een verschuiving van handheld naar mobile.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 15 april 2016 11:53
    @DarkRuleR

    Ik weet wat je bedoelt, m`n vrouw werkt in de bruin/wit goed (alleen niet in de winkel maar op een hoofdkantoor van best wel een bekend/groot bedrijf) en heeft in de jaren Sony achteruit zien gaan.
    De TV`s, DVD, Blu Ray, Videorecorders, Stereo sets etc etc etc gingen jaren geleden als warme broodjes over de toonbank, later kwamen grote andere als Samsung, LG, Sharp, Panasonic ineens beter naar voren en niet alleen op gebied van goedkopere artikelen maar ook vanwege het feit dat Sony een ongelooflijke klote service hanteert en dan zijn ze nu aan het voelen.

    Eigenlijk wel goed want ze merken nu dat naast hun schoenen lopen niet goed geholpen heeft in de afgelopen jaren, ik ben blij met concurrentie gezien dat voor ons consument alleen maar goed is en daarom hoop ik dat MS en hopelijk dadelijk Nintendo met de NX een geduchte tegenstander blijft van Sony want ik denk dat als Sony de enige met een spelcomputer op de markt komt dat het alleen maar bergafwaarts gaat.

    Voor de duidelijkheid naar andere toe, ik ben enorm blij met me PS4 en zal games als Uncharted zeker niet willen missen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jejoa

    • 14 april 2016 13:45
    Ik heb de Vita destijds tweedehands gekocht en verbonden met de Amerikaanse PSstore, dan is ie best leuk want ik kan nu veel ps1 klassiekers spelen die niet in de Europese store te verkrijgen zoals Legend of the Dragoon, Destrega en dergelijke :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GuanvanZoggel

    • 14 april 2016 17:07
    Dit bericht is natuurlijk enkel bevestiging van een tendens die we allen al in de winkels zagen: het Vita-rek werd steeds kleiner tot ik een half jaar geleden winkels zag met een assortiment van welgeteld één Vita-game. Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit; ik importeer mezelf suf aan de Japanse Vita-games omdat er zoveel tofs uitkomt.