Nieuws
PlayStation Logo

PlayStation stopt met direct helpen van consumenten via Twitter

Sony gaat geen vragen van consumenten meer beantwoorden via Twitter

Geschreven door Michel Musters op
Sony PlayStation zet het helpen van consumenten via Twitter vanaf 1 augustus stop.

Dat heeft het bedrijf via social media laten weten. Er wordt geen reden voor de keuze gegeven. Dit betekent dat consumenten die een probleem hebben met of vraag hebben over een PlayStation-product, dat niet meer aan het PlayStation Twitter-account kunnen voorleggen.

In plaats daarvan kan men bijvoorbeeld terecht op de website van het bedrijf. Daar deelt Sony een aantal artikelen waarin het veelgestelde vragen beantwoordt. Er zijn daarnaast ook video's waarin allerlei problemen worden opgelost.

Dit artikel delen:

Lees meer

Oktober is STACKED - Bonuslevel 119 Futuristische racer Redout 2 nu ook verkrijgbaar op Switch
15

Reacties op: PlayStation stopt met direct helpen van consumenten via Twitter

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 21 juli 2022 16:03
    Ik heb er altijd een bloedhekel aan om door een website te moeten ploegen om te vinden hoe ik hulp kan krijgen. Veel bedrijven willen dat namelijk niet. Aparte stap om dit niet meer via Twitter aan te bieden.
    Vaak is dan dus beter om dit aan de community te vragen, via Reddit bv

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 21 juli 2022 16:22
    Maar je kan ze tenminste wel bellen waar ze vaak meteen een oplossing vinden voor je probleem

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 juli 2022 20:16
    Twitter is net zoals alle andere social media een gezwel. Dus ik zal dit niet missen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 21 juli 2022 23:32
    "For the players"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 juli 2022 00:34
    @MiquelGallardo daarom heeft het inderdaad niks te zoeken op Twitter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 05:06
    Beetje vreemd gezien de social media afdeling van een bedrijf veelal vragen van alle platformen tegelijk beantwoordt. Vrij onlogisch dan om Twitter te stoppen maar Facebook wel als optie te laten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 22 juli 2022 08:53
    @Riyakuya vermoedelijke vanwege het dubbelop effect. Ik zie dat in ons bedrijf ook. Mensen stellen dezelfde vraag via alle mogelijke wegen, en als ze niet binnen een half uur antwoord hebben, bellen ze. Zo zijn er 2 of 3 medewerkers tegelijk bezig met 1 klant, dat is alles behalve efficient.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 09:17
    @Aerofox81 dat begrijp ik echter zou dat met een goed logging systeem en communicatie geen probleem moeten vormen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 22 juli 2022 10:43
    @Riyakuya hoe log jij Twitter gebruiker "suckadick223" in jouw loggingssysteem? Ihet is vrij lastig om daar een goed overzicht jn te houden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 11:52
    @Liquidshake als het klanten zijn die een klacht over een product hebben neem ik aan dat ze ook een klantnummer of factuurnummer hebben, daar kun je het dan onder loggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 22 juli 2022 11:56
    @Riyakuya ja, maar hoe filter je tussen 1000'en nep accounts en bots op Twitter? Verhouding tussen ruis en echte accounts is te groot

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 12:27
    @Liquidshake ik denk niet dat er een bedrijf is dat dat echt kan. Vandaar dat ze vaak uitgaan van klantnummers, factuurnummers of postcode etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 22 juli 2022 12:55
    @Riyakuya het probleem met Twitter is dqat er veel onzin wordt geroepen door o.a. Bots en trolls. Hoe onderscheid je oprechte mensen met trolls of bots?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 13:13
    @Liquidshake dat is bij Facebook niet echt anders hoor. Daar zal ieder social media platform uiteindelijk mee te maken krijgen. Het is ook niet te voorkomen tenzij je de keuze zult maken om alleen daadwerkelijke klanten met een account te helpen. Dat is wat veel bedrijven tegenwoordig ook doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 22 juli 2022 13:35
    @Riyakuya Twitter is toch meer pseudoniem tov Facebook. Twitter heeft meer bots en trolls dan Facebook en is ook toegankelijker om van alles te roepen. Het is daarom veel lastiger om te filteren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.