PlayStation Stars wordt op 13 oktober in Europa uitgerold

PlayStation Stars wordt op 13 oktober in Europa uitgerold

Op 13 oktober rolt Sony het loyaliteitsprogramma PlayStation Stars in Europa uit.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd. PlayStation Stars is nu in Azië uit, komt op 5 oktober in Amerika uit en verschijnt op 13 oktober in Europa en Australië. 

De volledige functionaliteit van het programma is dan via de PlayStation App op iOS en Android en via de officiële website te ervaren - op een nog onbekend later moment wordt het ook volledig op PlayStation-consoles beschikbaar gesteld.

PlayStation Stars werd afgelopen zomer aangekondigd. Via het programma - waaraan mensen kosteloos kunnen meedoen - kunnen spelers beloningen vrijspelen door allerlei games uit te spelen en mee te doen aan activiteiten, vergelijkbaar met Xbox Rewards. Vrijgespeelde punten kunnen in een online winkel worden ingeruild voor allerlei extra's. Ook kunnen 'Digital Collectibles' worden vrijgespeeld. Mensen die PlayStation Plus hebben en gebruikmaken van PlayStation Stars verdienen automatisch extra krediet om in de PS Store op te maken.

Tijdens de State of Play-livestream eerder deze maand werden een aantal van die digitale figurines getoond. Zo werden Punto (uit Ape Escape 2), Polygon Man (uit de marketing voor de eerste PlayStation) en een PlayStation 3 en PocketStation getoond. Volgens Sony zullen deze Digital Collectibles verschillen qua schaarsheid. Spelers kunnen de verzamelde items in een digitale vitrine tentoonstellen en aan PSN-vrienden tonen.

Volgens het bedrijf kan men de meeste punten en Digital Collectibles vrijspelen door mee te doen aan zogenaamde 'campagnes'. Zo komt er een campagne genaamd 'Hit Play/1994', waarbij mensen die op basis van muzikale hints de juiste game opstarten een Digital Collectible vrijspelen.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Een hoop gezeik over tier 4 vanuit Japan dat je eventueel voorrang kan krijgen op tickets. Ik snap dat het raar is, maar het is niet nieuw binnen loyality programs om voorrang te krijgen op iets. Zo is dat bij providers ook het geval, als jij aangeeft dat je lang klant bent en je wilt minder betalen (zij zien notabene je gegevens), zetten ze vaak ook door naar afdeling retentie. Ze zeggen het vaak niet publiekelijk, maar feitelijk heeft elk bedrijf costumer service loyalty programs, voor mensen die...of veel betalen voor een product, of al heel lang klant zijn. Zo lang de wachttijd verder geen effect heeft op anderen, dan zie ik het probleem ook niet.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Helemaal eens. Wat een gezeur om niks. Hoezo mag een bedrijf goede klanten niet belonen? En voor de mensen die dus serieus liggen te piepen omdat Sony nu onderscheid maakt tussen rijkere en minder rijke gamers... Ferrari maakt ook onderscheid tussen mensen met en zonder geld. Zozeer zelfs dat ik uberhaupt geen klant kan worden. Of krijg ik ook een Ferrari als ik maar hard genoeg klaag? In dat geval... ;)

0
test

@Michael-Raymond-Clayton Het ding wat je op internet (twitter...jah twitter people zeiken om alles) leest, is dat men hiermee denkt dat de "normale" customer geen goede service krijgt hierdoor? Uuhm since when? Hebben ze nog nooit gevlogen met een vliegtuig? Hebben ze nooit een ticket gekocht dat ze meteen kunnen doorlopen, want dat is namelijk precies hetzelfde? Adidas heeft priority customer support voor value members en zo zijn er nog zoveel customer based en product based companies die allerlei soorten loyalty programs hebben. Het is vaak juist andersom dat nieuwe klanten van alles en nog wat krijgen bij bv internet providers. Ik ben daarom ook ieder jaar met Ziggo om weer eens 6 maanden korting te krijgen als vaste klant want feitelijk heeft ieder bedrijf dit alleen communiceren ze het niet zozeer. Het is precies dezelfde customer support, alleen een snellere queue meer niet, of zitten die mensen serieus dagelijks met de tel of chat met customer support dat het effect heeft op hun leven. Ik heb volgens mij nog nooit met de customer support van PS aan de tel gezeten, dus lekker boeiend die tier 4.

0
test

@AveryJackson precies dit. Heb die klantenservice ook nog nooit nodig gehad en als dat een keer gebeurt ga ik er geen stopwatch bij houden. Wat voor leven heb je als je om dit soort dingen druk kunt maken.

0

Aanbevolen voor jou