"We zijn eerlijk gezegd erg blij met de verkopen [van Move] tot nu toe. Ik kan je vertellen dat we in minder dan een maand ongeveer anderhalf miljoen Move-controllers hebben verkocht in Europa. In Japan moeten we nog lanceren en in de Verenigde Staten lanceerden we iets later. En het gaat hier om de standaard controller, of die nou in het starterspakket zat of los verkocht werd. Ik vind dat een fenomenale start."

Timing

Volgens House was de timing van de lancering van Move heel belangrijk. "We hebben Move gelanceerd in een periode nog voordat er veel games uitkomen waar gamers in moeten investeren. We wilden Move echt graag op de markt brengen en mensen laten begrijpen wat de potentie van de controller is, om vervolgens dat momentum mee te nemen naar de feestdagen. Ik denk dat we goed op weg zijn en en we kijken naar de mogelijkheid om [Move] sneller te produceren om de vraag bij te houden gedurende de rest van het jaar."

House gaf aan ook blij te zijn met de reacties op Move. "Als je op forums gaat lezen zie je dat men overweldigend positief is. Ik denk dat mensen snel inzagen wat voor een sprong de Move boven andere bewegingsgevoelige controllers is. De games die voor Move uit zijn gekomen zijn redelijk goed ontvangen en het leukste is dat mensen het concept echt begrijpen, dat ze snappen dat het om plezier gaat. Ik hoor nu vaak: 'breng mij meer games waarin ik dit kan doen' en dat is het beste wat je kunt horen. Het is onze verantwoordelijkheid, en die van uitgevers, om dat te leveren. Het complete interview met Andrew House verschijnt volgende week.