Nieuws
PlayStation Mini

PlayStation Classic komt op 3 december uit

Met twintig klassieke PlayStation-games

Geschreven door Michel Musters op
Sony brengt op 3 december de PlayStation Classic uit, een kleine PlayStation met twintig klassieke games.

De volledige line-up aan games is nog niet bekend, maar Sony noemt al wel de titels Final Fantasy 7, R4 Ridge Racer Type 4, Wild Arms, Tekken 3 en Jumping Flash.

Het apparaat is ongeveer 45 procent kleiner dan de originele PlayStation en heeft dezelfde controllers en een vergelijkbare verpakking. De console wordt met een HDMI-kabel geleverd en twee controllers voor lokale multiplayer. De PlayStation Classic kost 99,99 euro.

De PlayStation Classic lijkt vergelijkbaar met de kleine consoles die Nintendo heeft uitgebracht die gebaseerd zijn op de NES en Super NES. De Mini-uitvoeringen bevatten diverse klassieke games, maar zijn niet officieel uit te breiden met meer games.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dead Rising-ontwikkelaar sluit deuren Live om 20:00: Sword Legacy Omen
46

Reacties op: PlayStation Classic komt op 3 december uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Aces-82

    • 19 september 2018 08:37
    Dit is wel echt heel gaaf zeg. Nu de n64 nog!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spadesz

    • 19 september 2018 09:00
    100euro ?!?…. Gast…. wtf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 19 september 2018 09:07
    @Spadesz
    Veel of weinig? Vind het echt meevallen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 09:59
    @Aces-82 Ik koop liever een classic PS1 met games voor die prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 september 2018 10:10
    @Paxopoxo ervan uitgaande dat je hem niet modchip: enkel een Wild Arms psx disc kost je tussen de 40 en 50 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 10:44
    @casualkiller True, er zijn classic games die veel kosten. Maar heb nog een hele doos vol met oude PS1 games van Spyro 2 tot Crash Team Racing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 september 2018 11:05
    @Paxopoxo Dan stop je die toch in je PS3… ;) Kweet niet of de PS4 BC voor PS1 heeft (zou totaal geen probleem moeten zijn, en zelfs dat het er dan beter uit moet zien).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 11:14
    @SuperDre Ik heb geen PS3 meer maar dat had anders wel goed gekund. PS4 heeft helaas geen BC voor PS1, PS2 en PS3 maar alleen hun service PS Now waar je nu nog alleen geselecteerde PS3 en PS4 games kan streamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 19 september 2018 10:48
    @Paxopoxo
    Dat kan maar ik vind dit makkelijker. Ieder zijn ding. Ja toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 10:54
    @Aces-82 Dat is het mooie, dat mag je inderdaad helemaal zelf weten natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • m1ndj

    • 19 september 2018 11:53
    @Paxopoxo @Aces-82 dit lijkt me inderdaad vooral leuk voor de mensen die het leuk vinden om een mini variant te hebben. Ik heb een pc aan mn tv met emulators en een snes controller maar alsnog de snes mini gekocht omdat het toch een leuk apparaatje is. Ook al is het nieuw, het heeft toch iets van toegevoegde nostalgische waarde. Leuke dingen maar zeker niet voor everyone

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 19 september 2018 12:31
    @Paxopoxo Mag je er ook een antieke crt tv bij kopen. PS1 aansluiten op hdtv is namelijk superlelijk. Dit soort apparaatjes hebben filters waardoor games eruit zien zoals ze vroeger op je oude tv eruit zagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 12:35
    @Nuage Gewoon een RGB scart kabel en dan scart naar HDMI converter en het beeld is prima, heb een vergelijkbare setup voor mijn PS2. En heb liever toch de volledige PS1 library dan alleen maar 20 klassiekers. Daarnaast, als duurdere optie, is een oude (die dikke bolle) PS3 prima om PS1 & PS2 games te spelen in HDMI kwaliteit omdat in die oude PS3's nog PS2 hardware zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 19 september 2018 13:23
    @Paxopoxo PS2 is natuurlijk al scherper. Bij ps1 worden alle imperfecties en alle blokkerigheid enorm uitvergroot op een hdtv. Het blijft ook hier een persoonlijke voorkeur, maar oude games inclusief een scanline filter en een beetje smoothing maakt voor mij een wereld van verschil.
    Ik ben het met je eens dat 20 games karig is dus als je echt wilt genieten van wat de ps1 te bieden heeft kan je het beste voor een Pi 3 gaan. Of origineel natuurlijk maar 2de hands retrogames worden ook steeds duurder en voor het mooie zou er dan ook nog een duur kastje tussen moeten die de games mooier maken op een hdtv. Ik heb mijn ps1 en al mijn favoriete ps1 games bewaard maar aansluiten doe ik het niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 13:46
    @Nuage Inderdaad, het blijft persoonlijke voorkeur, wat de ene prima vind is voor een andere weer niet te doen. Er zijn onderhand zat mogelijkheden om oude games te spelen dus gelukkig blijven al die classics in leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 19 september 2018 09:05
    Riiiiiiiiidge racer!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 11:18
    @Baukereg Haha classic!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 19 september 2018 09:05
    Dreamcast?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 19 september 2018 09:20
    Mijn favoriete console ooit! Al heb ik natuurlijk wel een Pi die in alles beter is dan dit kastje, maar het zal wel erg leuk in de kast staan. Wild arms is ook een hele leuke game voor wie hem nog niet kent. Jammer dat veel andere toptitels zullen ontbreken vanwege licentieproblemen (onder andere Destruction derby 2 en Wipeout 2097).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 19 september 2018 09:20
    Ok, maar dan ALLEEN als Castlevania Symphony Of The Night erop staat.