Nieuws
PlayStation 5

Losse verkoop Playstation 5 op lancering alleen online

Mensen mogen de gereserveerde console wel in de winkel afhalen

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 5 wordt op lancering wereldwijd alleen online verkocht. Wel kan de console bij een reservering fysiek worden afgehaald.

Dat heeft Sony aangekondigd. De spelcomputer lanceert op 12 november in een aantal landen, waaronder de Verenigde Staten en Japan, en op 19 november in de rest van de wereld, waaronder Europa en dus de Benelux.

De console komt op die data dus niet fysiek in de winkels te liggen voor losse verkoop. Sony heeft hier voor gekozen om er voor te zorgen dat er geen lange rijen ontstaan buiten of in winkels. Dat zou er namelijk voor kunnen zorgen dat de veiligheidsregels in verband met het coronavirus niet aangehouden kunnen worden, en dat wil men voorkomen.

Mensen die een PlayStation 5 bij een winkel hebben gereserveerd, kunnen de console wel ophalen. Winkels communiceren aan hun consumenten hoe dit precies in zijn werk gaat. Voor mensen die de console bij online retailers hebben besteld, verandert er niets.

Deze actie heeft dus alleen invloed op mensen die van plan waren op de dag zelf winkels af te gaan om mogelijk nog een exemplaar te vinden. De PlayStation 5 was toen afgelopen maand de reserveringen live gingen, binnen enkele minuten uitverkocht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mileena laat haar tanden zien in Mortal Kombat 11 Sega verkoopt zijn arcadetak vanwege het coronavirus
10

Reacties op: Losse verkoop Playstation 5 op lancering alleen online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Daywalker

    • 5 november 2020 16:11
    Ben blij dat ik mijn pre-order op 17 september bij Bol.com heb kunnen plaatsen en m'n PlayStation 5 dus ontvang op 19 november. Voor de mensen die nog hun kans willen wagen bij coolblue of bcc gaat dit zeker nu nog een moeilijker verhaal worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 november 2020 16:14
    Ik ben ook 1 van de gelukkige, maar vind dit wel slecht hoor van Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 november 2020 16:18
    @Roy36NL Gast, Corona. Volledig te begrijpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 5 november 2020 16:23
    @Roy36NL wow… slecht van Sony dat ze veiligheid en gezondheid belangrijk vinden…?

    Door jou reactie ben ik blij dat Sony zijn verantwoordelijkheid neemt om de maatschappij te beschermen tegen mensen die nog steeds niet snappen wat er in de zorg gebeurd op dit moment…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 november 2020 17:17
    @Omnikon tuurlijk snap ik dat in tijden van Corona voorzichtigheid en gezondheid voorop staat, maar er was geen Corona bij de ps4 launch toen was het ook dringen voor een ps4. Ik kan me niet indenken dat alleen Corona dit veroorzaakt heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 5 november 2020 17:21
    @Roy36NL Nouja je zegt het zelf al: er was geen corona bij de ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    zandmannetje

    • 5 november 2020 16:26
    Helaas heb ik op 19 november niks. Heb op de officiële preorder dag eentje gereserveerd bij Mediamarkt Enschede.

    Maar blijkbaar hadden ze al de mogelijkheid om te preorderen sinds mei. Dus ben ik nu 150ste op de lijst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 5 november 2020 19:01
    Communicatie van de ps5 verkoop is erg matig geweest. Alleen mensen die werkloos zijn of zo flexibel werken dat ze last minute een vrije dag kunnen regelen kunnen urenlang refresh knoppen indrukken op verschillende webshops…..Ik doe nog een poging bij Coolblue maar anders zal ik helaas tot maart moeten wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 5 november 2020 20:18
    @melody Of je moet op het werk internet hebben maar dan nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 6 november 2020 21:11
    @bigds9fan Goed punt. Helaas laten mijn werkzaamheden dat niet toe. Bij een flexibele kantoorbaan misschien wel.