Nieuws
PS5

PlayStation 5-onthulling is 'over een paar weken'

Eindelijk beelden van de games en console zelf?

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 5-onthulling zou over "een paar weken" gehouden worden. Dat claimt Jason Schreier.

De voormalige Kotaku-journalist en nieuwe Bloomberg News-werknemer laat dat op Twitter weten. Hem werd naar aanleiding van de aankomende Xbox Series X-presentatie gevraagd wanneer fans meer van Sony kunnen verwachten. "Nog een paar weken, geloof ik", zo reageert hij.

Aanstaande donderdag zendt Microsoft een Inside Xbox-livestream uit waarin diverse third party-games voor Xbox Series X worden getoond. Ergens deze zomer volgt het bedrijf dat op met nog een presentatie waarin de focus ligt op Series X-games van Microsoft zelf, zoals Halo Infinite. Sony heeft echter zelf nog geen games voor de PlayStation 5 onthuld.

Beide consoles moeten volgens de bedrijven voor aankomende feestdagen in de winkels liggen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De gamereleases van mei 2020 Loba is een nieuw speelbaar personage in Apex Legends
21

Reacties op: PlayStation 5-onthulling is 'over een paar weken'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 09:33
    Er is van ps5 wel aan een game bekend die god of war/bloodborne achtige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 1 mei 2020 10:26
    @hulstpower Bedoel je Godfall? Die is van Gearbox, niet Sony :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 10:49
    @MichelMusters ja die ja en die heeft sony toch onthuld voor ps5. Dat het geen sony studio is ok maar sony heeft samen met gearbox de game aangekondigd op 13 december dacht ik zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 1 mei 2020 12:07
    @hulstpower In het nieuwsbericht staat dat Sony nog geen PS5-games heeft onthuld. Godfall is door Gearbox onthuld. Ik zeg niet dat het belangrijk is van welke uitgever de game komt, maar ik leg even uit waarom hetgeen in het nieuwsbericht staat correct is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 12:58
    @MichelMusters ik snap wat je bedoelt maar volgens mij werd godfall door sony onthuld tijdens so sony onthul dacht ik. Dus dan heeft sony toch een ps5 game bekend gemaakt. Maar dit weet ik niet meer zeker masr dacht dst het tijdens zo sony direct ding was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 1 mei 2020 13:20
    @hulstpower Nahh was tijdens The Game Awards eind vorig jaar :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 14:53
    @MichelMusters ja gelijk heb je

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Linksquest

    • 1 mei 2020 10:57
    Heb toch een beetje een PlayStation 3 déjà vu gevoel met de PlayStation 5. Gewoon dat geheimzinnige van Sony kan straks hun weer de markt kosten. Ik ken genoeg mensen die van de Xbox 360 naar de PlayStation 4 zijn gegaan, die nu toch weer terug naar de Xbox gaan.

    Bij dat telkens zo lang laten wachten krijg je het gevoel dat ze nog altijd dingen aan het uiterlijk aan het aanpassen zijn en voornamelijk het kijken zijn wat de ander het doen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 1 mei 2020 11:15
    @Linksquest Daar ben ik 't mee eens! Microsoft heeft tot nu toe toch echt de beste papieren. Ik stap igg over wat betreft deze generatie. Wat niet wil zeggen dat ik er nooit een PS5 bij koop in de toekomst natuurlijk. :) Nintendo is een geval apart, die console koop je elke generatie gewoon opnieuw!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 1 mei 2020 11:36
    @Streepje X bijzonder om nu al te zeggen dat je gaat overstappen. Ik bezit een ps4 pro en ik weet het nog niet. Om de simpele reden…. We hebben nog geen goede vergelijking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 14:56
    @Fappert vergelijking kan je wel maken op papier heeft xbox een generation proof console in huis. Sony met ze 9.2 of 10.3 tf gaat voor 4k 60 ray niet genoeg kracht in huis hebben. Vrasg me af of ze 4k 60 ultra setting aan kan. Als je na gaat dat een 2080 ti het daar al soms moeilijk mee heeft. En denk wel dat micro kwa prijs onder die van sony gaat zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 1 mei 2020 15:06
    @hulstpower prijs is een aanname. Begrijp wel dat de specs al bekend zijn… maar nu al een keuze maken voordat de oorlog echt losbarst snap ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 16:51
    @Fappert ik snap n.bnhet masr microsoft heeft zo veel fouten gemaakt vorige dese generatie voor de launch en 1e jaren en dat is pas toen phil de baas werd is het roer om gegaan. Ze wachten sony af en gaan op de prijs zitten of xr komen straks wel eerder en gaan er onder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 1 mei 2020 19:43
    @hulstpower volgens mij zit je al lekker aan het bier 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 mei 2020 22:53
    @Fappert ik zie het tik op me tel en dikke vingers. 🤣🤣🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 1 mei 2020 16:17
    @Fappert Ik begrijp uiteraard jou gedachtegang. Echter ik bekijk per generatie welke console voor mij het beste is. Zeker gezien de games die ik speel, vrijwel altijd op beiden uitkomen. Ik neig dit keer naar Xbox omdat ze bv ook Xbox en 360 games kunnen draaien. Daar heb ik nog wat her speelbare titels van liggen. En die ene one exclusive die ik eventueel gemist heb, kan ik er ook op spelen. En dan hebben we ook nog Project XCloud, waar ook nog mogelijkheden liggen en ik er vanuit ga dat er een samenwerking met je Series X tot stand gaat komen. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat Sony me alsnog overtuigd, maar daar heb ik toch een hard hoofd in, als ik eerlijk ben. :) We zullen het echter gaan beleven in de komende maanden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 1 mei 2020 22:27
    @Streepje X ik ben kort ; games. Daar gaat het mij om. Ik laat de generatie lekker losgaan, de console met de interessante line-up krijgt m'n geld. Want je kunt nog zo'n snelle bolide hebben, als er geen toffe wegen zijn om op te rijden hou je enkel over wat je hebt = een tof ogend ding met veel nutteloze power onder de motorkap .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 1 mei 2020 11:17
    @Linksquest Wat een onzin, dit is een doordachte marketing-strategie. Gewoon de gemoederen bezig houden en de hype voeden door enkel een controller te onthullen.
    Bij mij werkt het in ieder geval. :P
    En ze verliezen hierdoor echt geen markt-aandeel, doordat veel mensen erg benieuwd zijn naar de cosmetische release van dat ding is PS5 op dit moment juist dominanter in het nieuws dan Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 1 mei 2020 11:34
    @Linksquest waarom zou je nu al een keuze gemaakt moeten hebben. Nog lang niet december en maar 1 partij heeft open kaart gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 1 mei 2020 13:20
    @Linksquest nou hier nog 1 hoor. Ik heb genoeg gezien, het gaat een XSX worden en misschien later nog een ps5 erbij. Ps5 wordt weer een ps3 verhaal let maar op.