Nieuws

PlayStation-gebruikers krijgen te horen dat ze geen PS Plus hebben na update

Geen toegang tot spellen waar PS Plus-abonnement voor nodig is

Geschreven door Marvin Toepoel op
Enkele PlayStation 5- en PlayStation 4-gebruikers melden dat ze na de firmware-update van vandaag geen gebruik meer kunnen maken van spellen waar een PS Plus-abonnement voor nodig is.

Vandaag kwam update 22.01.05.00 uit voor de PlayStation 5 en PlayStation 4. Op onder andere Twitter melden gebruikers dat ze na het downloaden ervan geen toegang meer hebben tot spellen en online functionaliteiten waar een PS Plus-abonnement voor nodig is. Ze krijgen daarbij de melding dat ze geen PS Plus-abonnement hebben, zelfs als dat wel het geval is.

Daardoor kunnen de getroffen gebruikers niet meer deelnemen aan spellen als GTA Online, Destiny 2 en Gran Turismo 7. Spelers van Fifa 22 melden dat ze wel nog de online-menu’s van het spel in kunnen gaan, maar dat ze geblokkeerd worden zodra ze online een potje zoeken.

Sony noch PlayStation heeft gereageerd op de problemen. 

Bron: The Gamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Fortnite haalt meer dan 45 miljoen euro op voor slachtoffers Oekraïne Suicide Squad: Kill the Justice League is uitgesteld
14

Reacties op: PlayStation-gebruikers krijgen te horen dat ze geen PS Plus hebben na update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snafu9

    • 23 maart 2022 16:13
    Toevallig net de update aan het doen toen ik dit bericht las. Bij mij niks aan de hand kan gewoon alles doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 maart 2022 16:25
    Ach die van mij is toch net verlopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 23 maart 2022 17:01
    @hulstpower Bedankt voor het melden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 maart 2022 17:09
    @wootism bedankt voor het reageren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TPpower

    • 23 maart 2022 17:21
    Als dat bij jou is waar kan je dat dan melden ik heb mijn ps nog niet opgestart

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    XtraLinkUK

    • 23 maart 2022 17:55
    Je zou maar heel graag GT7 willen spelen. Dan zou je de afgelopen week behoorlijk chagrijnig zijn geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 23 maart 2022 18:12
    Ik wacht op een reactie van Coola en/of Roy die natuurlijk dit nieuwsbericht weten om te buigen naar iets heel positiefs. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 maart 2022 20:08
    @Bart81 en daarbij te vermelden dat gamepass vooral heel karig is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 maart 2022 10:44
    @Ziminar t aanbod van gamepass is zeker niet karig. D'r zit alleen niet veel bij wat mijn interesse wekt. Heb om die reden mijn Series S weer van de hand gedaan.
    Het is een prima systeem en t werkt allemaal als een trein. Maar heb enorme moeite om games te vinden die ik leuk vind op xbox. Maar dat is een kwestie van mijn smaak en geen kritiek op xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 maart 2022 19:25
    @Messtranor dan ben ik dus benieuwd naar welke games jij dus heel graag speelt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 maart 2022 06:32
    @Ziminar jrpgs, en ja die staan er wel op. Maar op octopath traveler na heb ik ze al voor ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 24 maart 2022 09:41
    @Bart81 ach ja.. ieder zijn hobby.. die jongens worden blijkbaar graag genaaid door plastic speelgoed..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 23 maart 2022 19:30
    Kan het ook zo zijn dat je geen PS+ hebt, maar ineens wel? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 24 maart 2022 12:36
    Wat een zooitje ongeregeld bij Sony de afgelopen paar dagen. Hoop voor de PlayStation gebruikers onder ons dat deze dingen geen gewoonte gaan worden deze generatie.