Nieuws

'PlayStation 4 veruit populairste nieuwe console van Nederland'

Aldus marktonderzoeker Multiscope

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
De PlayStation 4 is met afstand de populairste nieuwe spelcomputer van Nederland. Dat stelt marktonderzoeker Multiscope donderdag op basis van een onderzoek onder 6.536 Nederlanders.

Bijna 40 procent van alle Nederlandse huishoudens zou een spelcomputer hebben staan. Bij deze huishoudens gaat het in 13 procent van de gevallen om een PlayStation 4, wat het de populairste nieuwe console maakt. De Xbox One staat bij 5 procent van de spelcomputerbezitters in huis. Ook de Wii U is bij 5 procent van de huishoudens aanwezig. 

De PlayStation 4 is het populairst van de nieuwste generatie spelcomputers, maar oude consoles zijn nog altijd een stuk vaker aanwezig in huis. Volgens de onderzoekers staat de Wii in ongeveer 60 procent van de huishoudens met een spelcomputer. De PlayStation 3 staat in 29 procent van de gamende huizen, gevolgd door de Xbox 360 met 21 procent. 

Hoewel de oude spelcomputers in meer huizen staan, wordt de nieuwe generatie consoles vaker gebruikt. Een kwart van de Wii-bezitters zegt deze wekelijks te gebruiken, terwijl 9 van de 10 gebruikers van een PlayStation 4 deze wekelijks starten.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Open bèta Rainbow Six Siege uitgesteld Codemasters sluit studio in Malta, richt zich op racegames
63

Reacties op: 'PlayStation 4 veruit populairste nieuwe console van Nederland'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ShadowX

    • 26 november 2015 09:54
    Onmogelijk de One en 360 moet minstens een 1 a 2% meer zijn gezien ik hier 4x 360 en 3x X1 heb staan :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grohe

    • 26 november 2015 10:56
    Jij bent ook niet echt het prototype gemiddelde gamer ^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fappingsnake

    • 26 november 2015 10:56
    Ritueel verbranden die 2, ik wil graag helpen … ik betaal de aansteker :) ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian

    • 26 november 2015 11:15
    Kuch "Fanboy" kuch. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowX

    • 26 november 2015 11:39
    :P Tja echt of ik echt het type fanboy bent weet ik niet, Xbox heeft wel altijd me voorkeur gehad maar heb ook een PS4 waar ik met plezier op game.

    Heb trouwens maar 1 Xbox One die 2e is van me zoon en 3e van me vrouw.

    Me vrouw gamed er niet dagelijks op hooguit 1x per week en me zoon eigenlijk ook die is meer een PC gamer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    pepsi

    • 26 november 2015 13:05
    Mag je in plaats van mijn zusje ook me zusje schrijven?

    Nee, me zusje is niet goed. Wie mijn zusje informeler of met minder nadruk wil opschrijven, kan wel voor m'n zusje kiezen.

    Me kan alleen als 'gereduceerde', onbenadrukte vorm van mij gebruikt worden. Mij is geen bezittelijk voornaamwoord; net zoals mij zusje niet goed is, is ook me zusje niet juist. Me is nooit een alternatief voor mijn/m'n. Een paar voorbeelden met mijn/m'n en mij/me:

    Mijn zoontje lust olijven! / M'n zoontje lust olijven!
    Dat moet je aan mijn moeder vragen. / Dat moet je aan m'n moeder vragen.
    De caissière vroeg mij of ik zegels wilde. / De caissière vroeg me of ik zegels wilde.
    Vraag mij niet telkens hoe laat het is! / Vraag me niet telkens hoe laat het is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fappingsnake

    • 26 november 2015 13:27
    lol , hier moest ik wel ff om lachen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowX

    • 26 november 2015 16:00
    Ach Pepsi ik maak me niet druk hoe ik schrijf theoretisch zal het me een worst wezen wat (je) jij van ME (mijn) schrijven vind.

    Zolang ik een goed leven heb, kan kopen wat ik wil (verleden week eindelijk na 6 maanden wachten) me Ford F150 Raptor (import) binnen gekregen (ME Mijn vrouw rijd in haar Opel Agilla), maak ik me niet druk wat jij of menig ander van mijn schrijf kunsten vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grohe

    • 26 november 2015 17:12
    Jij van mijn schrijven vindT.

    Voor de rest eens, zolang je maar genoeg consumeert zou ik me ook niet interesseren wat iemand anders vindT! Alleen op de wereld- stijl, You gonna love it.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 26 november 2015 17:50
    Ik vind dat het schrijven van "me" in plaats van mijn strafbaar moet worden gesteld. Krijg ik er altijd een enorm zinderend gevoel in mijn maag van. En dan hoor ik op de achtergrond "meditjemedatjemekutjemeRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGRRRGHHH!!!!!!!!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 26 november 2015 18:52
    De Ford F150 Raptor, dat is een ferme bak ShadowX. En ook nog meerdere 360's, XOne's en een PS4… We kunnen wel zien waar het geld zit haha ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowX

    • 26 november 2015 20:21
    @obi-twan kenobi

    De 1 gaat naar de kroeg de ander elke dag naar de film de ander postzegels, ik heb een hobby gamen dit doe ik al vanaf me 8e jaar.

    We werken er hard voor en je leeft maar 1x, de Raptor is niet nieuw het is het 2013 model, daarnaast is hij import wat goedkoper was.
    Het is een wagen die ik al erg lang wilde hebben en hard voor gespaard heb, weet wel dat zodra ik er in ging zitten de wagen starte dat ik me net 18 voelde :), de haren gingen recht op staan :D.

    Moet wel rekening houden met de buren want ik woon naast een bejaarde centrum en die waren niet blij toen ik ermee weg reed :D.
    Als we gaan winkelen dan nemen we de auto van het vrouwtje die is een stuk kleiner :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fappingsnake

    • 26 november 2015 22:59
    vraag me af met welke plantage :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Excalibur82

    • 27 november 2015 13:00
    Het is alleen een beetje jammer dat we zo ongeveer wekelijks moeten lezen welke spullen jij allemaal hebt. We weten het nu wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    pepsi

    • 27 november 2015 17:51
    Is zo'n bak ook niet ontiegelijk duur om alleen al te bezitten in Nederland? Dus zonder er nog een kilometer mee te rijden, laat staan als je gaat rijden wat je aan brandstof moet betalen. Wel een mooie wagen overigens, daar niet van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fappingsnake

    • 26 november 2015 13:27
    neehee heb ze allebei :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Humpdog

    • 26 november 2015 10:04
    Ik ben aan het sparen voor een 2e PS4 :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 26 november 2015 10:15
    Why? Je kunt er toch maar op 1tje tegelijk spelen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fappingsnake

    • 26 november 2015 10:57
    ik heb er 3 :P normale , anneversary, en MGSV edition :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 26 november 2015 11:03
    Ritueel verbranden die 2 extra, ik wil graag helpen … ik betaal de aansteker :) ;)