Nieuws
PS4 Pro

PlayStation 4 Pro krijgt prijsverlaging in Japan

Momenteel nog niks bekend voor Europa en Verenigde Staten

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Sony Interactive Entertainment Japan Asia heeft een prijsverlaging aangekondigd voor de PlayStation 4 Pro. De console gaat vanaf 12 oktober omgerekend ongeveer 300 euro kosten in Japan.

Voorheen kostte de PS4 Pro 44.980 yen, wat omgerekend 340 euro is. Nu wordt deze prijs verlaagd naar 39.980 yen, ongeveer 300 euro. Bij de prijsverlaging maakt Sony bekend dat, naast de zwart gekleurde versie, ook de wit gekleurde versie voor dezelfde prijs beschikbaar gaat zijn. De wit gekleurde PlayStation 4 Pro werd in maart dit jaar uitgebracht, maar was toen beperkt verkrijgbaar.

PlayStation 4 Pro

Naast de standaard consoles kondigt Sony ook goedkopere bundels aan. Zo krijgt een Call of Duty: Black Ops 4-set op 12 oktober een prijs van omgerekend 319 euro, kost een PlayStation VR-bundel omgerekend 264 euro en komt op 26 oktober een Red Dead Redemption 2-bundel voor omgerekend 325 euro. De eerder aangekondigde Kingdom Hearts 3 limited edition PlayStation 4 Pro-bundel wordt tevens afgeprijsd van 53.780 yen (406 euro) naar 48.780 yen (368 euro).

Met de prijsverlagingen van de PS4 Pro in Japan wordt gespeculeerd of dit ook in Europa en de Verenigde Staten gaat gebeuren. Volgens Takashi Mochizuki, technologie-verslaggever van The Wall Street Journal, zei Sony dat er 'momenteel niks over gezegd kan worden'. Op dit moment is de PlayStation 4 Pro in Nederland niet erg gemakkelijk verkrijgbaar. Mocht de console beschikbaar zijn, wordt deze voor rond de 399 euro verkocht.

Eerder werd bekend dat Sony de 24ste editie van de PlayStation Awards in Tokyo, Japan, op 3 december gaat organiseren. Echter werd wel bekendgemaakt dat er dit jaar geen nieuwe editie komt van PlayStation Experience door een gebrek aan aanbod als het gaat om nieuw te tonen games.

Dit artikel delen:

Lees meer

Meer dan 170 games verwijderd in paar weken tijd op Steam Sony kondigt PlayStation Awards 2018 aan
10

Reacties op: PlayStation 4 Pro krijgt prijsverlaging in Japan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Quintex

    • 1 oktober 2018 12:03
    Ben benieuwd of dat heeft te maken met de Switch die de schappen in Japan domineert.. Hopelijk komt de prijsverlaging ook hier heen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 1 oktober 2018 12:24
    Wat vreemd zo voor de feestdagen! En nog een klein dingetje. We zitten hier in Nederland!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 oktober 2018 12:10
    @XtraLinkUK Ze melden dit omdat een prijsverlaging in Japan vaak wat later ook leid tot een prijsverlaging in de rest van de wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 1 oktober 2018 12:41
    Ik ben geen graphicshoertje, dus ik houd lekker mijn PS4 tot de PS5 uit komt.

    En zodra Playstation of andere ontwikkelaars games maken die niet normaal speelbaar zijn op de reguliere PS4 (maar wel op de Pro) dan tief ik dat ding het raam uit en zoeken ze het maar uit… Iets in me zegt namelijk dat dit nog wel gaat komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 1 oktober 2018 14:18
    @garciagarcia Lijkt me niet… er komen niet meer zoveel grote titels aan voor de PS4 dus lijkt me onwaarschijnlijk dat ze op zo'n laat moment nog een enorme userbase tegen zich in het harnas willen jagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kelvintje

    • 1 oktober 2018 19:25
    @Nuage

    Niet zoveel grote titels meer?
    - Cod 4
    - Soul Caliber IV
    - red dead redemption II
    - Fallout 76
    - Battlefield V
    - Just Cause 4
    - Dreams
    - Kingdom hearts 3
    - Anthem
    - Days home
    - Metro Exodus
    - DMC 5
    - Division 2
    - Shenmue 3
    - Biomutant
    - Cyberpunk

    Enz…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoderikR

    • 1 oktober 2018 20:16
    Op zich niet zo raar. Over een jaar komt er waarschijnlijk al een PS5 die backward compatible is met de PS4. Ik weet dus ook niet of ik iemand zou aanraden om nu nog 400 euro uit te geven voor een PS4 Pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 oktober 2018 21:21
    @RoderikR Ik geloof echt niet dat de PS5 al in 2019 uit gaat komen, zal waarschijnlijk richting eind 2020 zijn, tegelijk met de nieuwe xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoderikR

    • 1 oktober 2018 21:47
    @SuperDre De bezoekers van gamer.nl dachten in de poll dat hij eind 2019 zou komen, dus dat lijkt me met afstand de meest betrouwbare bron. :p Maar ook als de PS5 in 2020 komt dan lijkt me een prijsverlaging naar bijvoorbeeld 225 euro voor de Slim en 325 voor de Pro ergens in het komende jaar wel voor de hand liggen. In 2019 zullen de geruchten over de PS5 wel steeds hardnekkiger worden en dan betwijfel ik of nog veel mensen 400 euro willen uitgeven voor een PS4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 oktober 2018 21:19
    Hmmm.. voor 300 euro had ik wel een PS4 pro gekocht, heb al een tijdje een PSVR headset in de aanbieding gekocht voor aan te sluiten op mn PC.