Nieuws

PlayStation 4 meer dan 80 miljoen keer verscheept

Voor maart 2019 wellicht 96 stuks

Geschreven door Jacco Peek op
Sony heeft de laatste kwartaalcijfers van PlayStation bekendgemaakt. Uit het rapport blijkt dat de PlayStation 4 82,2 miljoen keer is verscheept.

Dat is een stijging van 3,2 miljoen consoles in de afgelopen drie maanden. Het bedrijf voorspelt voor maart 2019 96 miljoen exemplaren te verschepen.

Sony meldt dat ook de winst is toegenomen tot 36 miljard euro vanwege de toegenomen verkoop van games. Met name God of War en Detroit: Become Human verkochten "boven verwachting goed." 43 procent van het aantal verkochte games betrof een digitaal exemplaar.

Tot slot daalde het aantal PlayStation Plus-gebruikers met 300.000 abonnees in de afgelopen drie maanden. Sony verwacht echter dat dit aantal richting het najaar weer toeneemt.

In de nabije toekomst blijft de PlayStation 4 het belangrijkste platform van Sony. Volgens het bedrijf verschijnt de opvolger niet voor 2020.

Dit artikel delen:

Lees meer

PSVR-ontwerper aangenomen bij Google voor mogelijke console Nintendo verkoopt bijna 20 miljoen Switch-consoles
11

Reacties op: PlayStation 4 meer dan 80 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Aces-82

    • 31 juli 2018 13:39
    Zulke bizarre cijfers. Gaaf om te zien dat gaming zo groot is geworden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 31 juli 2018 16:31
    Ben benieuwd of de PS4 de geniale PS2 met meer dan 155mil verkochte consoles kan inhalen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 31 juli 2018 16:36
    @Paxopoxo Hé! Over bizar gesproken, je bent me net voor met min of meer dezelfde post..lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 31 juli 2018 18:54
    @Paxopoxo Denk het wel het duurt nog minimaal 2 jaar tot de volgende generatie en waarschijnlijk blijft de ps4 daarna ook nog goed verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 31 juli 2018 16:30
    Zo veel als de Ps2 zie ik geen enkele console ooit meer doen. Dat was pas bizar, 156 miljoen als ik me niet vergis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrakz0rr

    • 31 juli 2018 18:53
    Ah de PS2 tijd waar de helft van de eigenaren een chip hadden ingebouwd voor illegale kopies. Vraag me af wat de game verkopen waren in die tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 31 juli 2018 18:59
    @Mrakz0rr ik heb geen idee had een doos met 300 vage gedownloade games toen die tijd XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 31 juli 2018 19:07
    En dan te bedenken dat de officiële prijs nog steeds €299,99 is, bijna 5 jaar na release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 31 juli 2018 20:37
    @poklaan Dat heet zaken doen. Er is geen enkele reden om je prijs te verlagen als je goed verkoopt. Daarmee wil ik niet zeggen dat wij gamers dat niet leuker zouden vinden, maar vanuit zakelijk oogpunt is t gewoon goede bedrijfsvoering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 31 juli 2018 23:20
    @darkmanwls
    Snap ik, ik geef alleen maar aan dat de prijs dit nog specialer maakt. Overal op het internet zie je mensen die niet snappen waarom de PS4 nog steeds €300 kost, dit soort cijfers van Sony laten eens in de zoveel tijd zien waarom de PS4 nog steeds €300 kost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 1 augustus 2018 13:32
    Prachtige cijfers voor de beste gameconsole op de markt.

    Sinds de komst van een goede game PC staat mijn PS4 maar een beetje stof te happen. Maar gelukkig komen er goede games uit binnenkort voor de PS4: Tombraider, AC en Red Dead.