Nieuws

Update: PlayStation 4 krijgt uitgebreide slaapstand via firmware 2.5

Firmware inmiddels te downloaden, 245,2 mb groot

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Sony rolt in de loop van donderdag firmware 2.5 uit voor de PlayStation 4. Hiermee wordt het mogelijk om games direct vanuit de slaapstand op te starten.

Deze functie heet Suspend/Resume en moet voor het grootste gedeelte van de tot op heden beschikbare PS4-games werken. Spelers hoeven hun voortgang in deze spellen niet meer per se meer op te slaan, maar kunnen hun spelcomputer in de slaapstand zetten en op een later tijdstip weer verder spelen waar zij gebleven waren.

Meer toevoegingen

Firmware 2.50 brengt daarnaast meer toegankelijkheidsinstellingen toe, zoals de optie om de knoppen van de DualShock 4-controller zelf toe te wijzen aan de verschillende functies.  Andere verbeteringen zijn het verhogen van het maximale aantal beelden per seconde in Remote Play en Share Play.

Hiermee kunnen PS4-games naar respectievelijk de Playstation Vita of een PS4 van iemand anders gestreamd worden. Ook maakt de PS4 met de nieuwe firmware automatisch een screenshot zodra spelers een Trophy behalen, zodat hun prestatie altijd vereeuwigd wordt. 

De volledige lijst met aanpassingen is te vinden op de Europese PlayStation-blog.

Bron: Officiële PlayStation-blog

Dit artikel delen:

Lees meer

Free-to-play Halo Online aangekondigd voor Rusland Steven Spielberg regisseert videogamefilm Ready Player One
14

Reacties op: Update: PlayStation 4 krijgt uitgebreide slaapstand via firmware 2.5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Mcvroegrijk

    • 25 maart 2015 17:57
    Hopelijk zorgt die firmware niet weer voor problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HEIDI1985

    • 26 maart 2015 07:26
    en wanneer kunnen we cd.s afspelen op de ps4?
    dat zouden ze al regelen vlak na de release of ben ik de enige die daar op zit te wachten?
    films streamen vanaf pc zou ook wel weer mogen zoals de ps3 dat wel allemaal ondersteunde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 26 maart 2015 09:12
    Nee hoor, ik heb ook nog een mooie CD verzameling die ik toch graag zou willen afspelen op mijn PlayStation 4. En gewoon DNLA ondersteuning, MP4, AVI, MP3, et cetera ondersteuning (en opslag op de PS4 zelf).

    Voor alsnog laat de PS4 nogal een aantal dingen te wensen over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 26 maart 2015 10:41
    Ik ben het helemaal met je eens, er worden nutteloze functies toegevoegd (zoals automatisch screenshot nemen wanneer een trophy behaald wordt), maar zinvolle zoals DLNA blijven maar achter..
    Zelf zou ik ook graag movable subtitles willen zien (veel te veel films op dvd/bluray nog waarbij de ondertiteling half in beeld en half in de zwarte balk staat, waar het IMHO dus gewoon compleet in het beeld moet staan)..
    Maarja, zolang de PS4 geen DLNA heeft komt deze zeker niet bij mij er in, tot die tijd heb ik nog steeds heel veel plezier aan mijn PS3…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 26 maart 2015 07:52
    En ik zou ook eindelijk eens mijn originele Bluetooth headset van de PS3 willen gebruiken.
    Ik verrek het gewoon om een nieuwe headset te kopen terwijl deze nog zo goed als nieuw is.

    Antwoord van Sony: Helaas zijn de bluetooth verbindingen om 4 controllers te verbinden, en geen ruimte meer voor een bluetooth headset.

    Echt, wie gamed er nu met 4 controllers tegelijk op de PS4? Zijn er überhaupt wel spellen die je met zijn 4en kan spelen op de PS4?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Citzkoi

    • 26 maart 2015 09:13
    Minecraft bijvoorbeeld.

    Je kan dan met je eigen account inloggen. Waardoor iedereen zijn progressie wordt bijgehouden.

    Mijn kinderen (3) spelen het spel.

    Op de Ps3 kan het ook maar dat is dan meer een uitnodig systeem. Alle trophies die dan worden gehaald gaan dan naar het account wat het spel heeft opgestart.

    Bij de Ps4 gaat het naar de gene die de opdracht heeft gehaald.

    Is het misschien mogelijk om je headset via usb te verbinden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shillen

    • 26 maart 2015 10:12
    Inderdaad wel slecht dat de PS3 bluetooth headsets niet ondersteund worden.. Het zit ook niet in deze patch zo te zien.

    Er zijn wel flink wat spellen die met 4 controllers gespeeld kunnen worden hoor, in ieder geval 26 op het moment -> http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 26 maart 2015 10:42
    Naast het feit dat er wel gewoon bepaalde bluetooth headsets ondersteund worden..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ahole

    • 26 maart 2015 10:46
    Die slaapstand was er toch al? tot gister, toen kwam EINDELIJK de echt killer game van Sony, Bloodborne genaamd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 26 maart 2015 14:16
    Gelukkig zijn ze bij de XBOX ONE wat verder

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_One_system_software

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 27 maart 2015 09:11
    Vet grappig haha…

    Nasa heeft al raketten zelfs :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 27 maart 2015 18:31
    zo kan ik het ook update 6 als Factory-default installation gebruiken en dan lekker zeggen wij zijn al veel verder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Angelo_VP

    • 27 maart 2015 13:14
    Ben ik de enige die dit een fijne update vind? Heerlijk als je GTA Online zit te spelen en je moet onverwachts stoppen, nu hoppa passie mode en slaap stand. Daarna weer verder waar je bent gebleven :) Eerst moest je het hele systeem opnieuw laden en dat duurde eeuwig :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 27 maart 2015 14:00
    Passie mode en slaapstand…whehe….dat is horizontaal gamen en naar bed… *ROFL*