'PlayStation 3 werd ontwikkeld met Move in gedachten' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Hirai vertelt in het interview dat Sony voor de lancering van de Playstation 3 al intern over Move, 3D en Blu-ray aan het praten was. "We wisten dat de PS3 een tienjarige levenscyclus moest hebben, net zoals bij de PlayStation 1 en 2 het geval was." Volgens Hirai ontwikkelt de technologie zich in een razendsnel tempo en moest de Playstation 3 om die reden een krachtige console worden. "Vier jaar geleden waren veel mensen, lettend op de kracht en de prijs van de console, kritisch over het feit dat er zoveel onder de motorkap zat."

"Nu zijn we bijzonder blij om functionaliteiten als Move en 3D-gaming te introduceren, omdat het duidelijk aangeeft waarom wij de Playstation 3 lanceerden met de kracht die het heeft, en waarom het zo zinvol is om een console te ontwerpen met de toekomst in het vooruitzicht", zegt Hirai. "Het voorstel dat we doen aan consumenten is om hun aanschaf te belonen met een console die lang meegaat en waardevol is."

Playstation Move Plus

De baas van Sony zegt daarnaast dat het bedrijf lang bezig is geweest met Move, omdat het later niet nogmaals met een verbeterde versie wil komen. "We willen niet in een positie komen waarin we over twee jaar met een Playstation Move Plus moeten komen." Hiermee doelt Hirai op de Wii MotionPlus van Nintendo, een blokje dat onder de Nintendo Wii-controller wordt geklikt om bewegingen van spelers direct over te zetten naar het spel dat gespeeld wordt.

"We zijn wellicht langer bezig met het introduceren van deze nieuwe technologieën, maar dat is omdat we er zeker van willen zijn dat we het de eerste keer goed doen. We willen niet de eerste op de markt zijn als dat betekent dat we dan geconfronteerd gaan worden met een situatie waarin we na verloop van tijd teveel verbeteringen moeten doorvoeren", verklaarde Hirai. Volgens hem wil Sony dat Move een integraal onderdeel wordt van de PS3-ervaring en niet iets wat je "maar met een paar games kan gebruiken."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou