Nieuws

PlatinumGames wil Star For Zero graag naar de Nintendo Switch brengen

Miyamoto zou beslissen over de besturing

Geschreven door Jacco Peek op
PlatinumGames wil Star Fox Zero graag naar de Nintendo Switch brengen. Dat zegt studiohoofd Atsushi Inaba tijdens een interview met Video Games Chronicle.
"Het is niet cool dat mensen niet in staat zijn om oudere games te spelen omdat ze zich op één platform bevinden, dus als er iets mogelijk is zouden we die oudere games natuurlijk naar nieuwe platformen brengen", zegt Inaba. "Het hangt af van wat er binnen de mogelijkheden valt, maar het zou zeker iets zijn waar we over na zouden denken."


Wat eventuele veranderingen qua besturing betreft, waarbij spelers ook op de Wii U Gamepad moeten kijken tijdens het spelen, heeft PlatinumGames volgens het studiohoofd weinig te zeggen. Bedenker Shigeru Miyamoto zou volgens hem die beslissingen moeten maken.

"Natuurlijk was er destijds een hoop discussie tussen Platinum en Nintendo, maar als de kans zich voordoet om Star Fox Zero naar de Switch te brengen, dan is het meer de vraag wat hij zou willen. Natuurlijk zouden we zijn keuzes weer respecteren."

Star Fox Zero verscheen in 2016 voor de Wii U en wordt gezien als een van de mindere delen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Twitch klaagt vermeende gebruikers achter 'haatraids' aan Life is Strange: True Colors bewust gelimiteerd tot 30 frames per seconde op consoles
11

Reacties op: PlatinumGames wil Star For Zero graag naar de Nintendo Switch brengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tad

    • 12 september 2021 12:04
    Volgens mij is het een ster vos nul, niet ster vor nul (Grapje over de titel)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 12 september 2021 14:06
    @Tad Je bedoelt de dikke spelfout haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 12 september 2021 15:12
    @Lord Ganon Inderdaad, komen ze uiteindelijk achter, ga ik van uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2021 10:55
    @Tad Zou er niet te zeker van zijn. Komt regelmatig voor dat ze een artikel online flikkeren en er nooit meer naar om kijken. Met name de artikelen die 1 op 1 van andere media gekopieerd zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 13 september 2021 12:36
    @Messtranor Mh, ik ben hier van Gamersnet.nl geemigreerd (Typefout tegen anti spam dat geen uitleg geeft dat das umlaut ist verboten) sinds het daar stilletjes meer mening dan nieuws werd, zag dit toevallig en leek actief genoeg met, nou ja, nieuws. Laatste paar weken voel ik me iets minder overtuigd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2021 13:42
    @Tad Haha, nou hier is t ook behoorlijk mening hoor. En t nieuws is dus vaak gekopieerd, slecht vertaald, verkeerd geinterpreteerd en ook meestal een dag te laat. (Die tijd hebben ze uiteraard nodig om de boel te kopieren)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 13 september 2021 13:49
    @Messtranor Dit is hard, maar helaas wel precies zoals het is. Ik kom hier eerlijk gezegd ook steeds minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 13 september 2021 19:20
    @Messtranor Het leeft in ieder geval nog, dus hoeveel ik ook de grap maak uit een hopelijke constructieve hoek, kom ik wel terug.

    Ik kan het ze ook niet teveel kwalijk nemen, de typos, sinds het feit dat we geen umlaut mogen gebruiken mijn spelling ook behoorlijk sloopt, ha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2021 22:16
    @Tad Dat is dus nog zoiets, dat bespottelijke excuus voor een spam beveiliging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 september 2021 17:44
    @Tad
    Hahahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Black Spider

    • 12 september 2021 23:45
    Ik spel het toch maar even uit voor ze: Star For => Star Fox