PlatinumGames wil kleinere games met eigen ideeën maken | Gamer.nl

PlatinumGames wil kleinere games met eigen ideeën maken | Gamer.nl

De Japanse studio PlatinumGames wil wat kleinere games met eigen ideeën ontwikkelen, naast het werk dat ze doen voor grotere uitgevers.

De studio achter games als Bayonetta, Vanquish en Nier: Automata maakte tot nu toe games voor andere uitgevers, waardoor de franchises eigendom van betreffende uitgevers waren. Atsushi Inaba van Platinum laat in een interview met Game Informer weten dat ze ook zelf IP's willen verzinnen en daar met relatief kleine teams games rondom willen maken.

"We raken meer geïntere eerd in het concept van zelf games uitgeven en onze eigen titels maken", aldus Inaba. "Het laatste jaar vinden we dat iedereen een game-idee kan voorstellen en we hebben dan ook zo'n zeventig ontwerpdocumenten van verschillende mensen ontvangen. Als je daar allerlei andere random ideeën bij optelt zijn het er nog veel meer."

Inaba vervolgt: "Dus dit jaar kijken we waar we ons wel en niet op willen focu en en richten we ons op twee ontwerpen. We kunnen geen game voor miljoenen dollars maken, want zoveel geld hebben we niet als onafhankelijke ontwikkelaar. Maar we willen ook niet als een indie werken met maar een paar mensen die een spel maken. Het moet ergens in het midden uitkomen, met zo'n twintig mensen die werken aan een game, dat is een gezonde grootte."

PlatinumGames werkt op dit moment aan Bayonetta 3, die in ontwikkeling is voor de Switch. Verdere details over aankomende games van de studio zijn nog niet bekend.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou