Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles

Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles

Platinum Games-oprichter Atsushi Inaba zegt niet onder de indruk te te zijn van de volgende generatie consoles. Hij is namelijk van mening dat de nieuwe apparaten geen dingen doen die heel anders of innovatief zijn.

Atsushi Inaba, de medeoprichter van Platinum Games, zegt in een interview met Video Game Chronicles dat hij niet enthousiast is over de volgende generatie PlayStation- en Xbox-consoles. Hij legt uit dat de hardware in de nieuwe apparaten teveel van hetzelfde zijn om indruk op hem te maken.

Zowel Project Scarlett als de PlayStation 5 beschikken over backwards compatibility, ray-tracing, een SSD, 8K-ondersteuning en een processor en grafische kaart van AMD. Inaba is echter van mening dat dit geen dingen zijn die heel anders of innovatief zijn. "Gaming hardware bestond altijd uit op maat gemaakte onderdelen, terwijl nu dingen worden gebruikt die al langer bestaan", aldus Inaba.

Inaba noemt de plannen van Xbox en PlayStation 'oke'. De nieuwe consoles maken games sneller, bieden betere visuele prestaties en verlagen de laadtijden, wat volgens Inaba goede ontwikkelingen zijn voor de spelers. "Maar dit is hetzelfde wat de vorige generaties deden", blijft Inaba bij zijn standpunt.

Een dienst als Google Stadia is volgens Inaba wél een goed voorbeeld van innovatie in de game-industrie. "Cloud-diensten representeren voor mij iets heel nieuws en grensverleggends. Dit zijn dan ook de soort platformen waar ik enthousiast over ben", aldus Inaba.

In het interview met VGC sprak Inaba ook over de mogelijkheid om The Wonderful 101 naar de Nintendo Switch te brengen en over de ontwikkeling van Bayonetta 3, dat afwezig was op E3. Hij zegt dat fans zich geen zorgen hoeven te maken over Bayonetta 3 en dat de ontwikkeling van het spel goed verloopt.

Playstation 5

Playstation 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Mee eens met deze man! Ook de ps4 en xbox one zijn al meer van hetzelfde. Standaard hardware in een plastic doosje gestopt. De echte innovatie ligt bij de services, met Cloud gaming gaan we gelukkig weer een innovatie traject in, na jaren stilstand. VR was overigens op een zijspoor al goed bezig. Playstation heeft met (veel) aansprekende games laten zien, dat de hardware helemaal niet boeit, maar puur de games en services een console kunnen maken. De vraag is echter of de consumenten (vooral de conservatieve groep gamers) hier al klaar voor zijn… Ik snap heel goed de weerstand, echter vaak gebaseerd op onderbuik gevoelens.

0
test

@-it- Een onderbuikgevoel is een mening hebben gebaseerd op iets wat niet perse waar hoeft te zijn. De meeste weerstand is gebaseerd op het liever fysiek willen hebben van het doosje voor op de plank, of niet kunnen spelen wanneer internet eruit ligt (reëel voor veel mensen). Dus ik begrijp niet welke onderbuikgevoelens jij bedoeld

0

@Sisko Je geeft het zelf al aan. "Het niet kunnen spelen omdat internet eruit ligt". In Nederland (waar ook flink geklaagd wordt, lekker Nederlands) is dit geen reeel probleem. De regio waar ik woon heeft al >20 jaar glasvezel en ligt er nooit uit, ook de ziggo`s etc liggen er vrijwel nooit uit. Kun je dat ene uurtje per jaar (of minder) echt niet zonder je games? En doosjes op de plank kun je gewoon kopen uiteraard, alleen dan zonder spel erin, dan heb je toch een plank vol als je daar waarde aan hecht. Naar mijn mening is bezit steeds minder van deze tijd. (zie Netflix, Uber, Spotify, Azure, AWS, etc) Stuk voor stuk uitermate succesvol en zonder vorm van basaal "bezit". Meer services zullen volgen

0
test

@-it- ik vind je opmerking over onderbuikgevoelens wel erg kort door de bocht. Er zijn terecht nadelen te benoemen met betrekking tot cloud gaming. Ten eerste heeft stadia nog last van input lag en het grootste nadeel is dat je zelf totaal geen zeggenschap meer hebt over wat je kunt spelen. Nu kun je een game nog digitaal op je harde schijf laten staan of fysiek op een schijfje bewaren. Straks bepaalt men dat een game niet meer speelbaar is en dan is die ook echt weg. En niet alleen console gamers zullen hier moeite mee hebben, maar wat te denken van de modding community op pc. Nee, van mij hoeft dat cloud gaming niet zo'n vaart te lopen. Misschien is cloud gaming wel niet zo'n innovatie maar juist een beperking. Het is maar hoe je er naar kijkt.

0

@obi-twan kenobi Maar heb je dan ook een probleem met Netflix en Spotify? Een schijfje is al heel lang niet meer de volledige game, zodra je een game installeert wordt er verbinding gemaakt met de service van de ontwikkelaar. Als die ontwikkelaar besluit dat te sluiten of zelfs failliet gaat zit je met hetzelfde probleem. Het idee van een game niet meer kopen maar voor een bepaald bedrag elke game binnen een collectie kunnen proberen is wat mij betreft echt wel een stap voorwaarts. Hoe vaak hebben wij gamers het wel niet over onze backlog? Allemaal games die je gekocht hebt maar die je vrijwel niet gespeeld hebt, daar heb je geen last van met een game pass.

0
test

Ik zit helemaal niet op cloud services te wachten bij games...dus die innovatie mag nog wel een tijd wachten van mij.

0

@N0rthstar +1

0

Aanbevolen voor jou