Volgens de ontwikkelaar vallen downloadbare Challenge-rooms tot de logische keuze voor downloadbare content. "Het zou erg logisch zijn om deze te kunnen downloaden. Dat is iets dat we wellicht in de toekomst zullen zien. Dus misschien wordt het spel gelanceerd met een zeker aantal Challenges erin, waarbij we later mogelijk nog een aantal nieuwe beschikbaar stellen door middel van een downloadpakket. Het is een mooie manier om de serie draaiende te laten houden", aldus Asmussen.

Gameplay

God of War 3 zou gamers zo'n 10 tot 20 uur aan gameplay voorschotelen, afhankelijk van het niveau van de speler meldt de ontwikkelaar. Mocht de speler alle geheimen proberen te vinden in het spel, dan komt daar ongeveer nog 20 procent speeltijd bij.

Verder liet de ontwikkelaar weten dat de ondersteuning voor Sixaxis nog niet volledig is afgeschreven. "Momenteel gebruiken we het nog niet, maar dat wil niet zeggen dat we het niet gebruiken tegen de tijd dat het spel wordt uitgegeven", zei Amussen. "Ik zie veel verschillende manieren om het te gebruiken." God of War 3 verschijnt maart 2010 exclusief voor de PlayStation 3.