Nieuws
Fallout

Plannen voor Fallout 5 liggen er, maar Starfield en TES6 hebben voorrang

'Fallout is echt onderdeel van ons DNA'

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda Games Studios heeft plannen voor een Fallout 5 liggen, maar de ontwikkeling van zowel Starfield als The Elder Scrolls 6 gaat voor.

Dat laat Todd Howard van Bethesda weten in een uitgebreid interview met IGN. "Fallout is echt onderdeel van ons DNA. We hebben in het verleden wel met anderen gewerkt en ik kan niet zeggen wat er gaat gebeuren. Maar we hebben een pagia waarop staat wat we met Fallout 5 gaan doen."

Voorlopig hoeven fans de game echter niet te verwachten. "Als ik met mijn hand kon zwaaien (om de game uit te brengen) zou ik het doen. Ik zou graag willen dat we sneller konden werken, maar ik kan vandaag niet vertellen wanneer wat gebeurt. Ik kan alleen zeggen dat we de volgorde van Starfield en dan Elder Scrolls 6 aanhouden."

Starfield is dus de eerstvolgende game van Bethesda Game Studios die uit moet komen. Die game staat gepland voor een release op 11 november 2022. "We wilden al heel lang iets zoals Starfield doen en het in een nieuw universum laten afspelen. Als we het nu niet deden, wanneer dan wel?"

Na Starfield is dus The Elder Scrolls 6, het langverwachte vervolg op Skyrim, aan de beurt. Howard vindt het zelf ook niet ideaal dat het zolang duurt voordat de game uitkomt - Skyrim verscheen immers in 2011. "Zou je zo'n gat tussen Skyrim en het vervolg plannen? Ik kan niet zeggen dat dat ideaal is. (...) Hopelijk kunnen we bij The Elder Scrolls 6 zeggen dat de game het wachten waard was."

Starfield

Dit artikel delen:

Lees meer

Gameplay en foto's van Grand Theft Auto: The Trilogy gelekt Among Us-update voegt o.a. winkel met cosmetische items toe
14

Reacties op: Plannen voor Fallout 5 liggen er, maar Starfield en TES6 hebben voorrang

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Frezzle

    • 10 november 2021 08:56
    The
    Elder
    Scrolls

    Please?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 09:13
    Had het interview op de achterrond aan staan en dacht dat die gozer van ign zei starfield volgend jaar en dan tes 6 iets van 15 jaar na skyrim en toen dacht ik dat todd zei dat dat best mogelijk is, maar quete me er niet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 10 november 2021 09:26
    @hulstpower ben er ook bang voor. Hopelijk stilt Starfield de Bethesda open wereld itch voor me. Blijven voor mij toch wel de perfecte rpgs….

    Al baal ik er van dat ik dalijk wellicht 30 ben eer ik Elder Scrolls weer aanraak. Ik was nog geen 18 toen ik skyrim voor t eerst speelde…. :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 09:48
    @Frezzle Ja starfield volgend jaar dan misschien het jaar er op fabel of evowed/ the outer worlds 2 of zo en dacht dat micro nog een wester rpg op de planning had staan en dan tes 6. ik ben denk ik 40+ als tes 6 er eindelijk is ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sven

    • 10 november 2021 10:03
    @hulstpower ik ben dan zeker 40+, maar zal het wachten wel waard zijn hoop ik…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 12:17
    @Sven Ja ik ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 november 2021 10:03
    @hulstpower TEST 15 jaar na Skyrim, dat betekent 2026. een nieuwe Fallout wordt dan 2030?
    Op zoch goed dat ze dit soort dingen niet rushen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 10 november 2021 10:07
    @Ziminar
    Tuurlijk, dat ze er maar wat moois van maken. Maar verheugen en een beetje klagen dat t te lang duurt blijft leuk en hoort bij de voorpret ^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 november 2021 11:21
    @Frezzle Hehe, zeker. Hopelijk zorgen ze wel dat we tussendoor ook nog wat te doen hebben.
    Maar zoals HulstPower hierboven al aangeeft staan er genoeg andere prjecten in de planning

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 12:16
    @Ziminar Fallout 3 kwam een stuk sneller na oblivian en fallout 4 kwam een stuk sneller na skyrim misschien hebben we geluk. Maar dacht dat in het interview die gozer van ign zei tes 6 15 jaar na skyrim release. Maar we krijgen starfield en dat gaat ons wel goed bezig houden hopelijk volgende week gameplay op xbox show

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 10 november 2021 13:26
    @hulstpower ik hoop t enorm! Maar goed. Nog 12 maanden. Bethesda kennende verhullen ze weinig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 14:10
    @Frezzle JA maar micro is nu de baas als die zeggen we willen die show iets laten zien dan moeten ze. Maar zien naar hoe micro met studios omgaat laten ze hun eigen ding wel doen veel vrijheid op dit moment nog. MAar ik verwacht starfield of volgende week op 20 jaar xbox of op game awards in december.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 10 november 2021 15:06
    Ach dan maar eerst Forza.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 10 november 2021 17:42
    Tegen de tijd dat Starfield releaset toch misschien maar eens gaan kijken voor een Series X/S. Altijd veel plezier beleefd aan de rpg's van Bethesda, het blijft een bummer dat er niks meer voor m'n PS5 zal verschijnen.