De massive multiplayer online FPS PlanetSide is pas een weekje beschikbaar, maar de eerste geluiden zijn veel belovend. Hoewel het spel amper een verhaallijn heeft maakt de gameplay dit meer dan goed. Zo kunnen remi's en meer socialere gamers van tevoren aangeven of ze alleen of met een squad willen spelen. Verder heeft men een systeem verzonnen om teamkilling tegen te gaan, iets wat bij veel andere FPS games voor de nodige ergernis kan zorgen. Once you start playing PlanetSide, the first thing you realize is the sheer size of the world. With 10 continents to battle over, there is a LOT of ground to cover. The size of a single base complex is the size of your typical deathmatch level, and there are a LOT of bases on each continent. This, by necessity, requires some tactical planning, as you simply cannot cover all that ground on foot ... unless you want to spend most of your playtime running.

At the moment, things are looking good for PlanetSide. The core gameplay is fun, the game seems to be pretty stable, and servers are filling up -- finding battles isn't a problem. De voorlopige conclusie is dan ook dat PlanetSide meer te bieden heeft dan de doorsnee FPS game, maar ook meer kost. De eerste maand krijg je gratis als je het spel koopt, daarna ben je 13 dollar per maand kwijt.