GameSpot kreeg de kans om een blik te werpen op een recente build van Sea Dogs 2, de piraten-RPG van Akela en Bethesda. In Sea Dogs 2 ben je een beginnende piraat die als doel heeft steeds meer geld te verdienen en hoger op de befaamde piratenladder te komen. Hiervoor dien je quests aan te nemen en deze kan je dan oplossen. Hiervoor dien je menig maal over de wijde zeeën te trekken maar ook op land valt het nodige te beleven. In Sea Dogs 2 zal echter wel wat duidelijker zijn wat je precies te doen staat, in tegenstelling tot het originele Sea Dogs en Morrowind.The game's campaign structure is also getting an update. The campaign will be much more streamlined than Sea Dogs', or even that of Bethesda's last role-playing game, Morrowind. Supposedly, players will instantly know what to do next in any given quest, and they won't be overwhelmed by countless missions and options with no clear direction as to what needs to be done first. For those who do like open-ended campaign structures, however, Sea Dogs II will also feature a random-quest generator that will create missions that vary depending on your experience, status, and a number of other factors. Sea Dogs 2 wordt in maart 2003 verwacht en wordt voor zowel Xbox als PC ontwikkeld. Het zijn echter geen simpele ports van elkaar maar het de twee versies zijn duidelijk op het platform toegespitst. Men hoopt zo dat het spel op beide platformen een topper gaat worden. Lees de hele preview hier en waan je alvast op een zonnig eiland in de Carribiën. I'm a mighty pirate!