"We gaan samenwerken met wereldklasse ontwikkelaars", zegt Paradox-baas Fred Wester. Paradox Interactive, dat zelf ook eigen games uitbrengt zoals Magicka en War of the Vikings, belooft zich niet te bemoeien met de ontwikkeling van Pillars of Eternity. "Het is Obsidian's project. Zij behouden de creatieve controle, het is hun IP. Wij gaan ons focussen op de marketing, distributie en het vervullen van de Kickstarter-belofte. Iemand moet de t-shirts versturen."

Volgens Obisidian CEO Feargus Uruqhart, die met zijn studio 4,5 miljoen dollar opgehaald heeft via Kickstarter, moeten er veel beloftes nagekomen worden. "Elke dollar die we hebben gekregen, wordt in de ontwikkeling van de game gestopt. We hebben veel beloftes gemaakt. Met het geld dat we hebben gekregen, gaan we al die beloftes nakomen."

Uruqhart vertelt dat Obisidian niet de uitgeversrol op zich wilde nemen. Ze hadden wel een reden waarom ze voor een samenwerking met Paradox Interactive kozen: "Zij zijn een groep gekke Zweden. Maar serieus, ik heb 12 jaar bij Interplay gewerkt en ik kan niet zeggen dat we heel bekend zijn met uitgeven. We zijn goed in het maken van games." 

Pillars of Eternity moet dit jaar nog uitkomen op de PC.