Nieuws
Halo Infinite

Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite

The Master Chief is inspiratie voor Halo Infinite

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gehint dat er een grote verandering omtrent de structuur van Halo Infinite op komst is. Hij deed de uitspraak in gesprek met het nieuwsplatform Polygon.

Halo Infinite is een van de weinige bevestigde launchtitels voor de Xbox Series X en op een paar filmische trailers na is er nog vrij weinig over deze game bekend. In een interview met Polygon zegt Phil Spencer dat de game speelt en eruitziet als normale Halo-game, maar dat er mogelijk een aantal structurele veranderingen zijn doorgevoerd met de Master Chief Collection (MCC) als inspiratie.

“De studio heeft superveel geleerd over wat het betekent om eigenlijk een collectie te hebben, om de totaliteit van de Halo-lore, kennis, verhalen en ervaringen in één wereld te hebben met één Halo-gebruikersinterface en platform", vertelt Spencer aan Polygon. “Toen 343 bezig was met deze collectie, hebben ze de voordelen gezien om onze klanten niet te verplichten om keuzes te maken als ‘Wil ik deze aanschaffen, of deze?" Ik heb op dit moment het gevoel dat de Halo-games met elkaar concurreren. Dat merk ik bij veel franchises die jaarlijks uitkomen. Daar zie je dat ontwikkelaars enorm veel energie gebruiken om klanten naar de nieuwe versie van de game te krijgen”, zegt het Xbox-hoofd. “Ik denk dat gaming in de afgelopen jaren is geëvolueerd naar het beeld dat we moeten respecteren waar onze klanten op dit moment zijn. Dit komt ook neer op het motto dat we bij Xbox hebben en die ga je terugzien in de manier waarop over Halo Infinite gesproken gaat worden en in de structuur van de game zelf.”

Phil Spencer wilde verder niet over dit onderwerp uitweiden. Welke ‘structurele’ verandering Halo Infinite gaat hebben is nog onduidelijk. Vermoedelijk komt er tijdens de Xbox Games Showcase aankomende donderdag meer informatie naar buiten.

Halo infinite

Dit artikel delen:

Lees meer

Bloomberg: 'Al jaren seksueel wangedrag bij Ubisoft' Seizoen 5 Call of Duty: Warzone en Modern Warfare start mogelijk op 5 augustus
15

Reacties op: Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 21 juli 2020 17:10
    Open wereld zal het wel zijn zoals de geruchten gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 juli 2020 20:01
    @hulstpower Dat suggereert die eerste trailer ook wel een beetje al. Compleet open-wereld zoals Far Cry met een vierkante landkaart hoeft van mij niet. Semi-open zoals Crysis, Metro Exodus en Borderlands lijkt me beter, geen kilometers wildernis met als opvulling wat ammo crates en een kampje vol Covenant, maar omgevingen die in dienst van de missies en storyline staan.
    Grote confrontaties met voertuigen en honderden soldaten die een bloederige strijd voeren in prachtige natuurgebieden met realistische flora en fauna maar niet desolaat.

    Altijd leuk wanneer een ontwikkelaar het tijd vindt om met de bezem door een wat uitgemolken en platgetreden concept te gaan. Zolang er maar geen torens in zitten om de map zichtbaar te maken is het oké..😬

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 21 juli 2020 17:40
    Ben heel benieuwd naar de game. Dit moet echt gaan knallen want de vorige 2 games waren middelmatig. Weet niet of deze game genoeg zal zijn om mij een xbox te doen halen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 juli 2020 18:00
    @Shinjite helemaal met je eens 4 vond ik de slechte halo die er was 5 was wel beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 juli 2020 20:09
    @hulstpower Ja, de laatste die ik gedaan heb maar idd niet memorabel. Halo 3 en ODST was voor mij het voorlopige hoogtepunt, en Halo:Reach was ook nog wel tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 juli 2020 06:32
    @clandestine666 Vond reach weer beter dan odst.
    Halo 1 en 3 zijn voor mij de beste uit de serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 juli 2020 20:05
    @Shinjite Zelfde hier. Wordt het echt vernieuwend en kwalitatief torenhoog dan wil ik 'm dolgraag spelen. Benieuwd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nemesis1602

    • 21 juli 2020 19:35
    Beetje vage aankondiging dit, waardoor het lijkt alsof ze een nieuwe ontwikkeling alvast willen lekken bij het publiek. Dat, en/of het is onderdeel van een promotiestrategie.

    Enige wat ik graag wil is een goeie nieuwe Halo met top single player campagne, voor de rest geloof ik het wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 21 juli 2020 22:05
    Ik zou heel graag willen dat men eens afstapte van dat idee dat open wereld het magische woord is. Dat werkt niet met iedere game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 juli 2020 08:05
    @darkmanwls Heb je het filmpje gezien van de level designer van halo.
    Daar zie je semi open wereld wat ik begrepen had moest ie dit in 7 dagen maken als een soort van solicitatie.
    https://www.youtube.com/watch?v=2v9HLkX4IP4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 22 juli 2020 15:07
    @hulstpower Kan zijn, maar ik bedoel uiteraard niet alleen in dit geval. Het lijkt tegenwoordig alsof alles open wereld moet. En dat is gewoon niet goed voor een hoop games. Er zijn er zat waar het wel bij past hoor, maar het is niet zo dat alles er beter van wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 juli 2020 16:11
    @darkmanwls ja ben ik met je eens er zijn zat games waar het niet bij kan en wel. Ligt beetje aan dev vind ik ben ook benieuwd hoe ze het doen bij 343 als ze het doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 22 juli 2020 00:43
    Ik denk dat Phil doelt op een overkoepelende vorm van multiplayer. Zou wel revolutionair zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 22 juli 2020 07:57
    @denver Ik denk dat multiplayer omgeving word ge copy/paste van Fortnite (continuous build) en assets van nieuwe Halos er bij ingeplempt worden, zoals Fortnite ook telkens geupdate word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 22 juli 2020 07:56
    Als ze maar niet naar Episodic Content gaan zoals Fail-ve deed met Half-Life.