Dat meldt hij in een interview met Stevivor. Ondanks dat Xbox Series X een resolutie van maximaal 8K ondersteunt, is de framerate volgens Spencer belangrijker.
"We hebben met Xbox One X een punt bereikt waarop games er ongelooflijk uitzien, maar we kunnen altijd meer doen om games nog mooier te maken", aldus Spencer. "Maar ik wil dat games net zo geweldig aanvoelen als dat ze ogen. Dat hebben we niet in deze generatie, vooral omdat de CPU minder krachtig is in relatie tot de GPU. Zo kunnen we niet de consistentie in framerate en refresh rate bereiken die we willen. Nu we naar de toekomst kijken, willen we ons zeker meer richten op dat gevoel bij games, niet alleen maar meer pixels op het scherm gooien."
Spencer laat echter wel weten dat hij de keuze volledig bij ontwikkelaars legt. "We hebben nooit een limiet gelegd op hoe ontwikkelaars aan hun eigen projecten werken, of het nou 60 frames per seconde is op Xbox 360 of mensen die nu 4K of 60 frames per seconde op Xbox One X leveren. We willen ontwikkelaars het gereedschap geven om dingen uit te proberen op welk platform dan ook."
Reacties op: Phil Spencer prefereert framerate boven resolutie op Xbox Series X
zuipbeschuit
kleinekoosjer
zuipbeschuit
oropher
Naarmate de leeftijd van de console vordert wordt het waarschijnlijk 1440p60….
Om uiteindelijk wederom te verzanden in 1440p30.
CerandoX.nl
4K/120fps kan de standaard worden met flinke concessies in kwaliteit, maar het zal eerder 4K/60fps zal de standaard worden en dan nog steeds moeten er concessies gedaan worden op het vlak van kwaliteit.
De XSX en PS5 zullen waarschijnlijk niet eens de beste versie van Big Navi gaan krijgen, want dat lukt denk ik niet voor een prijs van 400 tot 500 euro.
Roy36NL
hulstpower
Roy36NL
geeMc
hulstpower
Vogeltje
Roy36NL