Nieuws
Xbox Series X

Phil Spencer hint naar prijsstijgingen Xbox en Game Pass

'Ik denk dat we op een bepaald moment de prijs omhoog moeten gooien'

Geschreven door Michel Musters op
Xbox-topman Phil Spencer heeft gehint naar mogelijke prijsstijgingen van Xbox-consoles en Xbox Game Pass.

Dat deed hij tijdens de WSJ Live-conferentie van The Wall Street Journal, waarna journalist Tom Warren een quote van hem online publiceerde. Spencer werd gevraagd of Microsoft in navolging van Sony overweegt om de prijzen omhoog te gooien.

"Ik denk dat we op een bepaald moment de prijzen van bepaalde dingen omhoog moeten gooien, maar deze feestdagen vonden we het belangrijk om de prijzen hetzelfde te houden. We hebben de prijs van onze console, onze games en ons abonnement gelijk gehouden. Ik denk niet dat we dit eeuwig volhouden. Ik denk dat we op een bepaald moment de prijs omhoog moeten schroeven."

Hoewel Spencer in deze quote niet direct bevestigt dat de prijzen verhoogd worden, lijkt hij er wel naar te hinten dat er uiteindelijk sprake kan zijn van prijsstijgingen. 

Sony heeft eerder al de adviesprijzen aangepast. Zo kosten sommige PS5-games om en nabij de 80 euro en is de prijs van de PlayStation 5 met 50 euro omhoog gegaan. Het bedrijf liet weten dat de prijsverhoging van de PS5 kwam door aanhoudende inflatie en ongunstige wisselkoersen. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe game Hideo Kojima 'is als een nieuw medium' Microsoft werkt voorlopig niet meer aan streamingapparaat Project Keystone
128

Reacties op: Phil Spencer hint naar prijsstijgingen Xbox en Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • BadPlayerOnr

    • 27 oktober 2022 08:48
    Wat een verrassing

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 27 oktober 2022 08:50
    Microsoft is de duurste vorm van gaming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 08:51
    @ali3n8tor hehe hier moest ik wel even om gniffelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 27 oktober 2022 08:53
    @ali3n8tor
    Hahah die kan ik wel waarderen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 27 oktober 2022 08:56
    @ali3n8tor haha is wel de meme geworden he op deze website, heb ik toch weer voor elkaar gekregen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 27 oktober 2022 09:59
    @Mmo-veteran eerder niet serieus te nemen door de onzin die je uitkraamt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 27 oktober 2022 10:18
    @Liquidshake Het zit je allemaal wel hoog he mannetje :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 27 oktober 2022 09:17
    @ali3n8tor oh nooo xboys we got too cocky, what are we going to doo??!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 27 oktober 2022 08:52
    Ik denk dat ze eerder de gamepass duurder maken dan de console zelf.
    Opzich hoeft dat natuurlijk niet erg te zijn als ze daardoor ook betere games aan kunnen (blijven) bieden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2022 08:53
    MS zal hun fans nooit naaien door de XsX en XsS in prijs te verhogen alleen Sony is zo gierig aldus de xbox spelers..

    MS: price goes up.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 09:02
    @coola Dat hebben we niet gezegd. Misschien even de Sony oogkleppen afzetten. Ik praat voor mijzelf en heb altijd gezegd dat Sony de laatste jaren hun mond vol heeft dat ze in het belang van de gamer denken en dat ze dan alles duurder maken iets wat niet in de belang van de gamer is. Maar de console verhogen zou niet best zijn van Xbox juist omdat ze nu het 50 euro voordeel hebben. Dat Gamepass omhoog gaat dat lijkt mij in de toekomst onvermijdelijk dat gebeurt met elke abbonement service. En zolang het geen extreme prijs stijgingen zijn is Xbox met gamepass nog steeds goedkoper dan Sony hun first party titels. Waar ik omdat ik God of War Ragnarok wil spelen weer rond 70 euro moest aftikken. Wil ik volgend jaar Forza motorsport 8 spelen en ik zou geen abonnement van gamepass hebben zou mij dat 12.99 kosten veel goedkoper.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 oktober 2022 09:15
    @Snoop213 dat jij reageert met dat hebben WIJ niet gezegd is ook wel een dingetje hoor. Ik heb een Xbox maar vind mezelf niet echt bij het Xbox kamp horen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 09:27
    @TripleR40 Ik ook niet maar zo wordt ik wel gezien vandaar haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 27 oktober 2022 09:42
    @Snoop213
    Wie is -we- in godsnaam?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 09:44
    @The_Stifmeister Haha ik bedoelde meer mijzelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 oktober 2022 00:30
    @Snoop213 Waar koop jij je games in godsnaam? ik heb m in bestelling staan voor 56 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 oktober 2022 01:14
    @Messtranor Ja dan heb je waarschijnlijk de Ps4 versie gekocht. Want de Ps5 versie via budgetgaming is 66 euro bij discount gamers. En de Ps4 versie kopen heeft weinig zin. Aangezien Sony zo vriendelijk is om mij 10 euro te laten betalen om de Ps5 versie te kunnen spelen en waardoor ik alsnog op 66 euro terrecht kom. Maar als jij de Ps5 versie hebt gekocht voor 56 euro. Dan zie ik graag een Dm tegemoet. Want dan haal ik hem daar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 27 oktober 2022 09:12
    @coola

    Dat heb ik niemand zien zeggen! :O

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 27 oktober 2022 08:54
    Schande! Eerst afgeven op Sony, dat het niet sympathiek is om in deze economisch zware tijden de prijzen te verhogen en vervolgens nog geen twee maanden later zelf hinten naar een prijsverhoging. Als dit echt gaat gebeuren vind ik het een slechte move van Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 09:04
    @Mmo-veteran Als de Xbox series omhoog gaat zeker. Want ze hebben nu het prijsvoordeel. Maar dat gamepass op een gegeven moment duurder wordt is logisch.