Nieuws

Phil Spencer hint mogelijk naar nieuwe Xbox-hardware op foto

Het zou gaan om een prototyp van Keystone

Geschreven door Michel Musters op
Xbox-baas Phil Spencer zou in foto in een recente tweet naar aankomende Xbox-hardware hinten.

Spencer plaatste een foto op Twitter van een Vault Boy-beeldje om te vieren dat de Fallout-franchise 25 jaar bestaat. Op de foto - op de bovenste plank - is een mysterieus wit apparaat te zien. Het officiële Xbox-account reageerde vervolgens op de tweet met de melding: "Wat zeiden we nou over het plaatsen van oude prototypes op je planken, baas?"

The Verge claimt dat het gaat om een prototype van Keystone. Dit zou een Xbox-apparaat worden die zich volledig richt op streaming. Op die manier zouden gebruikers geen console nodig hebben om toch Xbox-games naar hun televisie of scherm te streamen. Afgelopen mei werd door Windows Central al gemeld dat Microsoft het project op de schop nam, al is niet precies bekend wat dit betekent voor de toekomst van het project.

Spencer heeft wel vaker naar toekomstige aankondigingen gehint via de planken achter zijn bureau. Nog voordat de Xbox Series-consoles werden aangekondigd, stond de Xbox Series S op een plank tijdens een interview. En voordat een samenwerking met Kojima Productions werd aangekondigd, was er al een beeldje van de studio te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Wild Hearts-makers vinden Monster Hunter-vergelijkingen een eer Forza Horizon 4 blijft voorlopig digitaal beschikbaar
25

Reacties op: Phil Spencer hint mogelijk naar nieuwe Xbox-hardware op foto

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 11 oktober 2022 08:56
    Lijkt op een soort dongel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 11 oktober 2022 09:23
    @-JK- ja inderdaad, grote kans op een mini xbox voor cloud gaming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 oktober 2022 08:57
    Ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen en wat de prijs van het apparaatje gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 11 oktober 2022 09:21
    @Ziminar hehe en je wilt niet weten wat het doet? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 oktober 2022 10:54
    @-JK- wat het doet is vrij duidelijk toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Don Carpaccio

    • 11 oktober 2022 09:14
    Leuk gedaan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Don Carpaccio

    • 11 oktober 2022 09:15
    @Don Carpaccio
    Inderdaad Don Carpaccio!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 11 oktober 2022 09:22
    @Don Carpaccio wtf? haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 oktober 2022 09:25
    @Don Carpaccio
    Hahahah ik moest even lachen om je reactie op je eigen reactie. Hahahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 11 oktober 2022 11:22
    @watashi wa maurice desu. En de echte grap is natuurlijk dat watashi juist het 2e account van Don Carpaccio is :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 oktober 2022 12:42
    @Sisko

    Dat zou hij willen ja.
    Maar eerlijk is eerlijk dat zou ik wel grappig gevonden hebben. En dan een felle discussie uitlokken met jezelf. Hahah

    Maar nee, ik zou al niet eens die naam Don Carpaccio kiezen als account. Dat ligt niet in mijn lijn naam keuzes.

    HAhah maar ik moet nu wel lachen om deze reactie.hahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 oktober 2022 09:24
    Op zich wel leuk om het op deze manier te teasen.
    Allereerst laat je het op een leuke speelse manier gecontroleerd naar buiten komen.

    Maar ten 2e zorgt deze methode er voor dat fans bij elk plaatje helemaal geen uitpluizen wat er te zien is.
    Dit herken ik ook met een band die ik heel goed vind.
    Die brachten 3 jaar geleden ene album uit waar referenties in zaten naar donkey Kong. Waarop dus op zowel muziek als album cover te vinden was.
    En het mooie is dat zodra je het ene ontdekt je steeds meer ontdekt en je echt het gevoel hebt iets te ontdekken wat niet iedereen zag.

    Datzelfde gevoel heb ik ook met dit soort plaatjes. Phil zorgt ervoor dat hij heel bewust zijn plank vult en dat fans met vergrootglazen zijn berichten uitpluizen. En dat weet hij dus daarom stopt hij zulke dingen er lichtelijk verborgen in.
    Zou nog mooier zijn als het ook echt ergens achter stond dat het maar net zichtbaar was. Dan game fans nog dieper later zoeken naar elke afwijking.

    Verder verwacht ik van een apparaat als dat weinig. Beetje een Chromecast voor gamen.
    De toekomst zal het zo wel worden maar nu is de markt nog niet klaar voor streaming gamen.
    Denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magnolia-fan

    • 11 oktober 2022 09:27
    Een with apparaat? Beeltje

    Serieus?

    Overigens, hoezo zijn aanhalingstekens spam?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 11 oktober 2022 09:48
    @Magnolia-fan Ja goeeeeeiesmorgens, excuses en aangepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 11 oktober 2022 09:47
    Vind de plank aardig gevuld met third party prullaria. Zo zie je maar hoe rijk de geschiedenis van Nintendo en PlayStation is. Dat haal je niet zomaar in met wat miljarden aankopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 11 oktober 2022 10:33
    @TripleR40 Ja, mag de man alleen amar xbox franchises spelen? :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 oktober 2022 10:55
    @brushaway dit is de oude Roy de troll, die houdt van touwtjes knopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 11 oktober 2022 11:07
    @brushaway hahaha van mij mag hij alles spelen hoor alleen valt mij op dat bij Nintendo en PlayStation heel de plank vol staat met exclusives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 11 oktober 2022 12:30
    Ik weet niet of men echt zit te wachten op een streaming only console maar het kan natuurlijk geen kwaad om het aan het aanbod toe te voegen. Er zullen altijd wel een paar liefhebbers zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 oktober 2022 13:18
    @Riyakuya Stel je hebt nog een tv op de slaapkamer hangen dan plug je deze erin en kun je daar ook gamen. Hoef je niet een hele console te kopen