Nieuws

Phil Spencer: 'Het duurt niet lang meer voordat Xbox One X te pre-orderen is'

Ook wordt de console gebundeld met een 4K-tv

Geschreven door Jacco Peek op
Phil Spencer heeft op Twitter gezegd dat het niet lang meer duurt voordat de Xbox One X te pre-orderen is.

Op Twitter werd hem gevraagd of de pre-orders binnenkort beschikbaar worden, aangezien die sinds de aankondiging van de console nog niet beschikbaar zijn gemaakt.

"Ons plan hiervoor is klaar. Alle goedkeuringen zijn nu binnen, dus nu is het een kwestie van de aankondiging doen met alle info. Het duurt niet lang meer."

Ook zegt hij dat het waarschijnlijk is dat de console net als Xbox One S gebundeld zal worden met een 4K-televisie, maar met welke fabrikant is nog niet bekend.

Xbox One X verschijnt op 7 oktober in de winkels. Bekijk hier een vergelijking van gpu-benchmarks tussen Xbox One en Xbox One X.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft legt uit waarom Skull and Bones geen Assassin's Creed-game is Aporia: Beyond the Valley
48

Reacties op: Phil Spencer: 'Het duurt niet lang meer voordat Xbox One X te pre-orderen is'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 25 juli 2017 10:43
    En waarschijnlijk ook HDMI 2.1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 25 juli 2017 12:32
    @fonsrutte

    Dat was al lang duidelijk dat er 2.1 op zit met freesync

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Torminator

    • 27 juli 2017 10:32
    @fonsrutte en maand eerder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mysticmaus

    • 25 juli 2017 11:11
    Kheb de Xbox One X al gepre-ordered sinds de E3 Presentatie was afgelopen , gewoon bij Nedgame.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 25 juli 2017 11:12
    Leuk en aardig allemaal, zou graag ook een reden willen hebben om dat te doen. Het aanbod aan content is na mijn mening nog erg droevig. Een leuke console is leuk maar zonder dikke content heb je er niks aan.

    Misschien dat ze ons op de gamescon gaan verrassen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 juli 2017 11:44
    @edwin1984
    "Leuk en aardig allemaal, zou graag ook een reden willen hebben om dat te doen. Het aanbod aan content is na mijn mening nog erg droevig"
    Misschien moet je het NOG een keer posten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 25 juli 2017 12:32
    @fonsrutte Het is een ding waar veel mensen tegen op lopen. 3rd parties kan je ook spelen op PS4 of PC en zelfs de games die Microsoft maakt zijn te koop in de Windows 10 Store. Veel mensen die zo veel om graphics geven dat ze hiervoor geld willen uitgeven hebben dan ook waarschijnlijk een krachtige PC, wat de aankoop minder logisch maakt.

    M$ moet wat meer gaan investeren in een breder aanbod aan 1st party games. Niet alleen Space shooter,team shooter,racing games. Het is wel waar dat andere soort games het niet zo goed doen op Xbox als de bovengenoemde dingen. Een verschil in smaak denk ik dan maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 juli 2017 12:59
    @cyandog "M$", wow… Het haalt de rest van je post zo omlaag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cyandog

    • 25 juli 2017 13:51
    @fonsrutte ;) Standaard dingetje. Microsoft is een groot bedrijf en net zoals elk bedrijf houdt het van geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 juli 2017 14:45
    @cyandog Ik ken een nog een paar van dat soort bedrijven, best veel trouwens, namelijk van vrijwel ieder bedrijf in deze kapitalistische wereld is winst maken vrij belangrijk. Zeker als het aandeelhouders heeft is het behoorlijk essentieel zelfs.
    $ony bijvoorbeeld of Phi££ip$. Best vermoeiend om alles zo te schrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 25 juli 2017 17:40
    @fonsrutte

    NOG een keer posten, waar heb jij het over?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 25 juli 2017 12:09
    Zolang mijn huidige Xbox One het nog doet, zie ik geen reden om hem te vervangen voor de X. Buiten sneller en 4K zie ik weinig tot geen verschil. Ik heb nog geen 4K TV, en zolang mijn huidige TV het doet zie ik daar ook geen reden om die nu al te vervangen.

    Heb dit ook met de Playstation 4, zolang mijn release model het doet, hoef ik geen Pro. Het is niet dat deze systemen op dit moment exclusieve games krijgen, alle games die uitkomen werken ook gewoon op de release modellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 25 juli 2017 12:32
    Na e3 al meteen al een order geplaatst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 juli 2017 12:56
    @scream2late Wat een verrassing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 juli 2017 13:01
    Wat al meer mensen hier zeggen, de console is ontgetwijffeld geweldig, maar ik mis tot nu toe nog echt de reden om het t waard te maken. Alles games werken ook gewoon op de normale xbox one en er is nog geen enkele game aangekondigd waarvan ik denk dat het een 500 euro nieuwe console waard is. Bovendien, hoe geweldig 4K ook zal zijn (persoonlijk vind ik het wel meevallen) het marktaandeel van mensen die op dit punt een 4k scherm hebben dat ook daadwerkelijk geschikt is voor gamen is relatief klein, en dus zal het nog wel even duren voordat er games zullen uitkomen die echt gemaakt zijn voor 4k. Het is het namelijk gewoon niet waard voor developers om te focussen op een kleinere groep. Ik denk eerder dat 4K bewaard had moeten worden voor de volgende generatie consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 25 juli 2017 13:12
    @darkmanwls

    En dan nog is 4K overrated, want ik, trotse eigenaar van een ps4 pro + 4K tv kies eigenlijk altijd voor meer frames of betere graphics ipv de 4K optie. Op 3/4 meter van je tv-scherm zie je nauwelijks het verschil tussen 4K en 1080p, dus dan heb ik liever betere graphics. Voor een pc waar je op een halve meter op je scherm zit, komt 4K veel beter tot zijn recht. Desalniettemin zeer verheugd met mijn upgrade, want je merkt het wel gigantisch tijdens het spelen.
    Nu nog wachten voor iedereen die een xbox in huis heeft op goede exclusives

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 25 juli 2017 13:41
    @rreloaderr

    Ps4pro heeft dan ook geen 4k assets
    Waardoor het een fancy upscale is en meer niet

    Totaal uit balans de pro
    Te weinig … te langzaam geheugen
    Xbox one snelheid cpu …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 25 juli 2017 13:52
    @scream2late

    Dacht wel zon reactie te verwachten. Vind het overigens knap als je het verschil tussen 4K native en 4K upscale kan zien vanaf 2 meter. Wat dat betreft kan ik de keuze van PlayStation in deze zeer goed begrijpen en vind ik het zelfs enorm slim. Hierdoor hebben ze de prijs voor de pro behoorlijk weten te drukken.
    De nieuwe xbox zal mede door de hoge productie kosten wederom verlies gaan maken per verkochte unit, aangezien de productiekosten hoger is dan de verkoopprijs. Er gaan schattingen van 560€ tot wel 800€ op fora. Xbox had geen nieuwe console nodig om PlayStation bij te benen, maar games! Dit zou overigens best wel eens de laatste xbox kunnen gaan worden gezien de enorme verliezen wat ze aan het maken zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 26 juli 2017 23:11
    @rreloaderr verlies maken? Ms maakt miljarden winst per jaar (maar liefst meer dan 20 miljard dollar per jaar). Die productiekosten kan Ms makkelijk aan :)

    Ter vergelijking, sony komt niet eens in de buurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 juli 2017 14:08
    @scream2late Geef nou eens een daadwerkelijk goed onderbouwd antwoord jongen, in plaats van de marketing praatjes van microsoft te herhalen. Overtuig me om een xbox one x te kopen.
    Je argument van xbox one snelheid CPU gaat in ieder geval al niet op aangezien de xbox one een 1,75 Ghz CPU heeft en de ps4 pro een 2,1 Ghz CPU. nog steeds langzamer dan de xb1x maar zeker wel sneller dan de gewone xbone. En onthoud, ik vraag je niet om me te vertellen waarom ik GEEN ps4 pro moet kopen, maar waarom ik WEL een xbox one x moet kopen. Op t moment heb ik nog een gewone ps4 en een gewone xbox one.