Deze Order of Nations is tot stand gekomen nadat een economische crisis de wereld in de eenentwintigste eeuw in anarchie heeft gedompeld. Om te voorkomen dat er nog eens zo'n anarchie zich voordoet, perkt de Order of Nations de vrijheid van cultuur en het individu behoorlijk in. Met geweld en een gigantisch leger aan tanks verkreeg de Order of Nations zijn positie en probeert het deze te handhaven.

Persistente wereld

Spelers van End of Nations maken deel uit van één van de vele revolutionaire groeperingen die zich tegen de Order of Nations verzetten. Spelers kunnen ervoor kiezen om alleen of samen de strijd met de overheerser aan te gaan, waarbij elk gevecht ervoor zal zorgen dat de machtsverhoudingen in de grote, persistente wereld weer anders komen te liggen.

Elke speler kiest in End of Nations een commander die gedurende het spel ervaring op zal doen en waarmee nieuwe mogelijkheden voor zijn leger worden vrijgespeeld. Er zijn verschillende klassen van commanders die ieder hun eigen unieke basisvaardigheden kennen.

Petroglyph

De ontwikkeling van End of Nations is in handen van Petroglyph, een studio die in 2003 werd opgericht door ex-medewerkers van het Command & Conquer-team. Petroglyph maakte onder andere Star Wars: Empire at War en Universe at War: Earth Assault. Trion Worlds, een pas opgerichte uitgever van MMO-games, zal End of Nations op de markt brengen.

Wanneer End of Nations verschijnt is nog niet bekend. Het spel zal zowel fysiek als digitaal te koop zijn en vereist een maandelijkse bijdrage om gespeeld te kunnen worden.