Studios die zich teveel richten op Metacritic, de website die recensiescores van veel belangrijke websites verzamelt en daar het gemiddelde van neemt, kunnen zich op glad ijs gaan bevinden, vindt Moore. Hoewel hij waarschuwt voor deze aanpak, maakte hij de afgelopen jaren gebruik van een soortgelijke doelstelling voor de franchises van EA Sports. Met name het team dat werkte aan FIFA 10 werd hiermee geconfronteerd: hen stond de uitdaging te wachten een Metacritic-score van 90 of hoger te halen.

FIFA 11

"Ik heb het hele FIFA-team mee uit eten genomen om te vieren wat voor geweldige prestatie ze hebben afgeleverd met FIFA 10, een score van 91 punten. Wat betreft de doelstellingen voor FIFA 11 kan ik ze moeilijk vragen een score van 92 of 93 te halen, dat is vrijwel onmogelijk voor een jaarlijks terugkerende sporttitel. Er is geen plot, er zijn geen bazen, geen extra maps", aldus Moore.

Moore geeft aan dat ontwikkelaars de scores van Metacritic structureel kunnen ontleden om te kijken met welke toevoegingen aan het spel nog extra punten verdiend kunnen worden, maar dat dit niet altijd de beste ervaring oplevert voor de spelers. Hij noemt het toevoegen van bepaalde functies in een spel, enkel om de Metacritic-score op te hogen, "een grens waarvoor we onszelf moeten behoeden dat we die niet overschrijden."